Budoucí pěstouny chce kraj oslovit prostřednictvím animací, vizuálů a spotů v televizi i na sociálních sítích. Připraveny jsou i rozhlasové spoty, které namluvili herci brněnského Městského divadla Pavla Vitázková, Lucie Bergerová a Petr Halberstadt. Informační plakáty a letáky pak mohou lidé zaznamenat v prostředcích hromadné dopravy, na nádražích nebo v krajských příspěvkových organizacích. Vznikl také web: www.pestounijmk.cz, kde najdou zájemci podrobnosti a osobní příběhy konkrétních pěstounů. Od 17. března 2022 si je lidé mohou přečíst i na výstavě v brněnské Galerii Vaňkovka nebo poslechnout ve formě podcastů. Jihomoravský kraj inicioval také spolupráci s Českou televizí, která připravuje pořad o pěstounství.
Novinkou jsou i takzvané Pěstounské pasy. Ty umožní pěstounským rodinám navštěvovat sportovní a volnočasové aktivity zdarma nebo s výrazným zvýhodněním oproti běžnému vstupnému.
„Není to práce, je to poslání. Potřebujeme co nejvíce pěstounů, aby děti nemusely vyrůstat v ústavech. Budeme rádi za každého budoucího pěstouna, který do toho s námi půjde,“ říká hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich.
Cílem kampaně je dodat odvahu budoucím pěstounům a zprostředkovat jim pozitivní emoce, které s sebou péče o děti, které potkal nelehký osud, přináší. „Jen u nás na jižní Moravě jsou stovky dětí, které by mohly žít v rodinách. Zájemců, kteří se chtějí stát pěstouny, ať už přechodnými nebo dlouhodobými, ale bohužel spíš ubývá. Loni jsme evidovali 38 žádostí. Kampaní chceme veřejnost oslovit a potenciálním zájemcům přiblížit, co to znamená být pěstounem. Počítat samozřejmě mohou s pomocí ze strany úřadu během celého procesu,“ uvádí Jana Leitnerová, radní pro sociální a rodinnou politiku.