Del Potro v slzách: Nevracím se. Nejspíš dávám sbohem

5. 2. 2022, 22:29
Aktuality 175
Ještě před pár dny se fanoušci Juana Martína del Potra radovali z jeho návratu po více než dvou a půlleté pauze. Dnes ale zraněními sužovaný Argentinec se slzami v očích oznámil, že blížící se starty na turnajích v Buenos Aires a Riu de Janeiro nepovažuje za návrat k tenisu, ale spíše za rozloučení. Bývalá světová trojka po nich nejspíš ukončí kariéru.
Profily hráčů
Juan Martín del Potro

"Tohle je jedna z nejtěžších zpráv, kterou musím sdělit. Všichni vědí a doufají, že se vracím k tenisu. Nejspíš to ale tak nebude a asi to bude více sbohem než comeback," řekl dnes novinářům šampion US Open z roku 2009, který podstoupil čtyři operace zápěstí a stejný počet chirurgických zákroků absolvoval i s pravým kolenem.

Bývalý třetí hráč světového žebříčku začal mít problémy s kolenem v říjnu 2018, kdy si na Masters 1000 v Šanghaji zlomil čéšku. Po pár měsících se sice na kurty vrátil a představil se na pěti turnajích, v červnu 2019 v londýnském Queen's Clubu si ale stejné zranění obnovil.

Od té doby nehraje. S kolenem podstoupil čtyři operace, ale do plné kondice se už dostat nedokáže a navíc stále bojuje s velkými bolestmi.

"To koleno je noční můra. Bolí mě, když spím. Vyzkoušel jsem všechny možné způsoby, abych ho vyléčil, ale  to nezvládám. Nikdy jsem si nedokázal představit, že bych ukončil kariéru jinde než na kurtu. Teď už jen chci žít jako normální 33letý kluk. Bez bolesti," dodal Del Potro.

Vítěz 22 turnajů bude hrát v argentinské metropoli příští týden a v Riu týden nato. V Argentině ho v prvním kole čeká krajan Federico Delbonis.

Luboš Zabloudil, TenisPortal.cz, ČTK

Komentáře

175
Přidat komentář
Vlk-v-trave
Tak kdyz uz jste to tu rozjeli:)

Tomas Berdych in Super Slow Motion
https://www.youtube.com/watch?v=T2VioQ_aiEg

Del Potro Forehand Slow Motion
https://www.youtube.com/watch?v=E0RwVDQ_yk0

No, a ted si to hodnotte:D)
Jsem zvedavy na postrehy.
Reagovat
Vlk-v-trave
Tomas Berdych in Super Slow Motion | Forehand #2
https://www.youtube.com/watch?v=p-zEYD3UbgU

Tomas Berdych in Super Slow Motion | Forehand #1
https://www.youtube.com/watch?v=oBHOB2bWxIA

x

Del Potro Forehand Slow Motion - ATP Tennis Forehand Technique

https://www.youtube.com/watch?v=2t4AWE4h6MA

Del Potro DRIVING Forehand Super Slow Motion

https://www.youtube.com/watch?v=y9DQmnZibsY
Reagovat
sojka1
pohybova oda na radost a otevreny uder "na stojaka".... ale tak podivam se rada i na dalsi.... :-)
Reagovat
Vlk-v-trave
jo, koukni stoji to za to... hlavne rozne varianty pri odskoku mice u Rebela...

Bohuzel jsem nenasel neco podobneho u Potra, tam se hodne soustredili na ten efekt otevreneho uderu... a dokonce to i uci:) ze muzes hrat FH jak Potro...
...coz je asi jednodussi, nez ucit nekoho na Berdu, nebot to nevim jestli by byle jen tak zvladutelne.

Ja nevim, ve vsum je nejaka ta krasa, u Toma je to videt, komplexni pohyb z jakekoliv pozice.

U Potra jednoduchost... ovsem ty vyssi mice uz tak jednoduse nezvladal... ale zas bych nebyl na neho tak prisny s tim podmetenim:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Ale vnimam to jako pinpongar, takze laik se muze nadchnout, a fachman chytnout za hlavu :D
Reagovat
smazaný uživatel
vas problem je ze vas prilis zvieraju poucky a teoria a potom ste tam kde ste, vo stvrtfinale
Reagovat
smazaný uživatel
u Berdycha to plati jednoznacne, ale aby som ho len nehanil, co by dali za to mnohi ini, on mal ine prednosti, ale na sampiona to nebolo, na DelPa ani nahodou, aj ked ten mal nepredpisove udery:)
Reagovat
FulnekUltras
aspoň ten pocit soukromého vlastnictví TP je nepřenosný ;-)
Reagovat
Vlk-v-trave
1/ Tomas Berdych - Juan Martín del Potro AO18
Australie - tam bylo Berdychovo:)
https://www.youtube.com/watch?v=fV4tU6RCMrw

2/ Tohle byl pecka zapas. BLUE MIRACLE
https://www.youtube.com/watch?v=HVFe_e8jvzM

Djokovi a Nadalovi nikdy neodpustim, ze tuhle antuku zrusili...a Federerovi, ze jim to odsouhlasil.

3/ USA - DecoTurf, tam to zase bylo Potrovo:)
https://www.youtube.com/watch?v=KAVtvWaptv0

4/ Hala - opet Potrovo:)
https://www.youtube.com/watch?v=twPRMF156IU
Reagovat
RF46
Skoda no, ikdyz tezko rict, vic trapeni nez zabavy. Pastvou pro oci pro me nikdy nebyl ale mel sem ho rad. Tak at se dari i mimo tenis!smile
Reagovat
Rafaeoli25
Jeho tenis byl rozhodně skvělý a poutavý, rád jsem se na něj díval.
Reagovat
smazaný uživatel
Tak kopýtko, antivaxerko, nikdy nemalo velky rozhlad. Tam to zacina a končí pri Federerovi, v tenise aj mimo tenisu ma zadefinované jasné pravidlá :)
Reagovat
RF46
No jo, kamosko, stale to lovis z toho slabsiho soudku, promin.
Reagovat
Rafaeoli25
Že vás tyhle boxerské vložky pořád dokola baví smile
Reagovat
smazaný uživatel
7 min. Čo tak neskoro?..Ta mamka sprchovala?
Reagovat
RF46
No a tyhle tvoje neoriginalni reci na Slovensku funguji nebo i tam nudi? Jakoze na prvni stupen zakladky asi dobry, na druhej uz nic moc a cokoliv dal uz jen trapas, ne? smile
Reagovat
smazaný uživatel
Požul som ťa, hlavu hore kopytko.smile
Reagovat
RF46
Ja ti nerozumim :)smile
Reagovat
Rafaeoli25
Říct o DelPovi, že jeho tenis nebyl nic moc, to bolí a nechápu to. Jeho zápasy s velkou trojkou bylo vždy to nejlepší, co mohl tenis nabídnout. Finále USO 09, sf olympiády 12, sf Wimbledonu 12, finále DC 11, to jsou tak památné zápasy, které byly skutečnou pastvou pro oči, že je fandovi tenisu fakt smutno, když tohle čte. Navíc je DelPo neskutečný sympaťák, pohodář, takoví na okruhu moc chybí. Tenhle chlápek si zaslouží jen potlesk.
Reagovat
Rafaeoli25
Oprava, sf Wimbledonu 13.
Reagovat
Rafaeoli25
Ještě jsem zapomněl na čf Wimblu 18 samozřejmě, to byla naprostá špice.
Reagovat
RF46
https://www.youtube.com/watch?v=yKbUYhfnCgE
-
Krasny vymeny lec memu oku to 2x neladi smilesmile
Reagovat
RF46
Vzdyt ja to prece nikde netvrdim smile
Jen sem napsal, ze jeho pohyby memu oku nelahodily, tot vse!
Reagovat
Rafaeoli25
Tak ale on je takový medvídek, takový holt je, za mě pěkný, každopádně je spíš obdivuhodný, jak dokázal svoje línější tělo i tak rozpohybovat a jak skvělý tenis dokázal předvést.
Reagovat
Rafaeoli25
Jinak sorry, měl jsi to kdyžtak napsat přesněji, vyznělo to, že jeho tenis nebyl pastvou pro oči. Každopádně když vezmeš soubor všech dovedností, zápalu pro hru atd., tak to byla z jeho strany velká paráda a člověk se bavil tím, co předváděl.
Reagovat
RF46
V pohode, ja mu vzdy fandil a tesil se na nejakej brualni balon z FH ale pohybove mi to proste nesedi. Stejny Kyrgios, taky mu fandim, taky umi i pumelice ale ty pohyby mne neladi :)
Reagovat
Rafaeoli25
Jenže Del Po se objektivně nemohl pohybovat lépe, Kyrgios je flink a lenoch, to bych neporovnával. Kdyby tak Juan měl relativně solidní Nickovo zdraví, kolik jsme mohli zažít skvělých GS představení od něj..
Reagovat
RF46
My si asi moc nerozumime, ja myslim pohyb - jako provedeni naprahu, postaveni tela a provedeni uderu, proste to, cim je kazdej tenista unikatni. Urco nemyslim to, jak beha ze strany na stranu.
Reagovat
Rafaeoli25
Aha, i tak ale mám pro něj já pochopení, ten napřáh má zvláštní, zase tak estetický není, to souhlas, ale hodnotím daleko víc ten efekt z něj plynoucí smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
smilesmilesmile
Reagovat
Mantra
kdy byl - že, Forehande. Něco jako Šetrhena ad od Máje
Reagovat
smazaný uživatel
Ak mas na mysli, najvybusnejsí FH, tak v tejto kategorii ma svoje miesto.

Najlepsi FH je dost relativny pojem. Ak pri pokuse o winner z 10 FH, skonci 3-4x ako UE, nemoze to byt najlepsi FH. Nadalov FH dnes uz nemá tie parametre, co kedysi, ale zvykol cez neho uhrat kvantum bodov, tym, ze si FH vymenu pripravil.

Federerov FH by mohol byt tiez kandidátom, hoci to nikdy nebol tak stabilny uder ako u Rafu.
Reagovat
HolyMotors
3-4 Delpovy forehandy z 10 skončí jako UE jsi vzal kde? Holý nesmysl. Buď ses mockrát nedíval nebo si špatně pamatuješ.
Reagovat
sojka1
nemam to tak spocitane jako FH, ale jak mu neprisly do ruky, bylo zle... ;-)
Reagovat
Vlk-v-trave
tak obihat to neni zadna sranda:)
Reagovat
HolyMotors
Já si spíš pamatuju, že running fh, obíhaný, jakýkoliv často končil jako přesná koule na druhé straně. Ale paměť je zrádná, třeba z něj přece jen chyboval víc, než je zdrávo.
Reagovat
sojka1
ano, toto je velmi efektni a dobre zapamatovatelne.... ale stacilo ho podmetat pod nohama dlouhyma balonkama na BL a smrtici FH byl najednou polovicni... nebo ho k nemu natahnout slajzy, je prece jen vysoky... atd...
Reagovat
Vlk-v-trave
tak podmetani dela problemy vsem velikanum:)
Reagovat
Tomas_Smid_fan
nemyslím, že až tolik zlesmile
A míče pod nohy nebo na tělo dělají (kromě jiným) problémy i Rafovi - pro něj jedna z nejméně komfortních pozic.
Reagovat
sojka1
ja bych rekla, ze na Rafu uz staci prava-leva, dopredu-dozadu a hlavne sup-sup, vsechno co nejrychleji a klidne na prvni dobrou, bez planu B (Rublev)... :-)) DelPo je velky a jak je postaveny tim brichem, tak se mu proste obtizne saha pod sebe, na tom neni nic spatneho, take to nemyslim zle....
Reagovat
smazaný uživatel
Pokusy o FH winner, treba citat pozornejsie.
Reagovat
HolyMotors
Ani tak mi to vůbec nesedí. Myslím, že ta úspěšnost byla někde kolem 8/10. Snad to paddy spočítá.
Reagovat
Rafaeoli25
Taky myslím, že byla velmi dobrá.
Reagovat
soloo
hlavne ze tvoj Nadal využiva gravitaciu s šialenym topspinom aby nedal do siete, no to je teda umenie bezmozgovo vracať kopce...
Reagovat
sojka1
mne se to nejlepsi taky vubec nelibi, Fedex nejvariabilnejsi, Nadal nejroztocenejsi ci jak to nazvat, Feňa nejvybusnejsi... DelPo proste nejvetsi rana :-)) takze nejprudsi asi...
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak i ta rana potrebuje techniku:) Serenka preci take nema jen tu ranu... ale souhlasim, Nadal nej. spin, ikdyz ted uz se tak netoci...coz nevadi, hlavne ze se toci jeste nase Planeta..., Fena nejvybusnejsi nejen na FH, Delpo - ranar....doplnim Berdych - nejhezci:) Fedex...si nedovolim hodnotit, aby mi jeste zustal aspon ten polstarek pod vetvi, ve chvilich mrazu, aby hlavu bylo kde slozit... Ono bude uz stacit, ze tu hopsam s tim Delpem:D

Nejgenialnejsi ho ma pochopitelne Gulbis...:)

A nejlepsi?.... hmmm, promyslim:) ale asi Lucy Safarova...ono nakonec i ta Taylor na tom saku ty chlapy slusne valcuje:)
Reagovat
sojka1
ajo, Gulba (driv) nejzasignalizovanejsi, Berda samosebou na tu vysku a ustrojeni nejhezci, ale bojim se, ze tady proste zabira ta rana... :-))
Reagovat
Vlk-v-trave
nejzasignalizovanejsi :)))

tak to je pecka, ktera mi dneska neda spat.:)
Reagovat
sojka1
:-)))
Reagovat
SwissMaestro
slovo, které i autokorekce vzdá :D :D
Reagovat
Vlk-v-trave
Giginovi jsem napsal to: nejzasignalizovanejsi

Je nadseny.

Pry jeste Paire, ale nevim co ma na mysli:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak Giginek pise, ze pry je to snad jeste vetsi paskvil:)))

Tak nevim...ze jako vic jeste signalizuje?
Reagovat
sojka1
to asi ne... ja Pero nemam nakoukane, nesnasim zvednute limce... :-))) ale myslim, ze u FH nekdy i dokonce vypada jak pero z gauce, je takovy tuhy v bederni casti... :-))
Reagovat
Vlk-v-trave
No ja nemam take Pero nakoukane, ale nejde ani o ty limce, ale jak uz je ta moznost, tak vsechno je tak nejak upozadene, a vsimnu si spis tech vsech pitomin, co tam vyvadi, u nekterych se nestacim divit, u nekterych se smeji, a u nektrych mam pocit, ze priletel snad z jine planety:D
Reagovat
galisj
Omlouvám se,že to sem nepatří,má někdo link na Brendu?Díky....
Reagovat
sojka1
https://live.itftennis.com/en/live-streams/video.php?vid=31950961
Reagovat
Tomas_Smid_fan
JMDP - jeden z mých nejoblíbenějších hráčůsmilesmile
Jeho zápasy (nejen) proti Big4 budou patřit k výstavním kusům tenisové historie.

Proto i díky nejlepšímu skóre s Big4 teď vyhlašuji Juana Martína del Potra alias DelPa za právoplatného člena Big5.

Snad bude mít v pokariérním životě více štěstí a jeho tenisoví i netenisoví kamarádi mu pomůžou s dluhy, které mu odkázal vlastní otec (blicí smajlík tu stále není).

Nezapomenu ani na argentinský crowd na olympiádách nebo DC. Neopakovatelné zápasy, díky mnohokrát! smile
Reagovat
smazaný uživatel
Blicí smajlík mi nevyhovuje. Je to nechutné. Při jeho postavě velká zátěž na klouby. Takže.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
blicí smajlík může být nechutný, ale co je potom to, co udělal taťka JMDP?smile
Reagovat
soloo
jaké dlhy smile
Reagovat
Pe3k
nečteš, nevíš smile
Reagovat
turista
Je dobře, že Argentina v čele s Juanem aspoň 1x vyhrála Davis Cup. Byli celkem 5x ve finále za posledních 40 let tak aspoň 1x to dobře dopadlo. Velké uznání JDMP!
Reagovat
Teo
Śkoda tohodle kluka smile
Reagovat
SwissMaestro
Del Potro "ukončil" kariéru dvěma dalším legendám bílého sportu - Maratu Safinovi a Andymu Roddickovi :-)
Reagovat
Mony
Rodickovi myslím Ferrer, pamatuji si, jak po zápase říkal, že měl jeho plakát v pokoji. Možná v tom mám ale zmatek, jak je u mě obvykle
Reagovat
SwissMaestro
Ferrer ukončil kariéru Hewittovi :-)
Reagovat
Mony
Asi jo, to by dávalo větší smysl s tím plakatem
Reagovat
Vlk-v-trave
Reagovat
d@ve
Díky za vzpomínku, měl pravdu předsedo! smile
https://www.youtube.com/watch?v=ZQqx_T4HD7M
Reagovat
Mony
Nebreč Juane, budeš si pinkat s dětmi!
Reagovat
Rafaeoli25
Myslím, že důležitější pro něj je, aby mohl žít bez bolesti.
Reagovat
SwissMaestro
1 xGS, x finále GS, OH, Masters, 3. ve sv. žebříčku, žádný jiný hráč neporazil dohrommdy BIG 4 (Federer, Nadal, Djoko, Murray) tolikrát jako Del Potro......velký hráč
Reagovat
smazaný uživatel
198cm, to bez debaty.
Reagovat
Rafaeoli25
Byl to velký skvělý hráč, nebýt zranění, mohl být klidně v mnoha GS finále, i jich alespoň několik dalších vyhrát, byl lepší hráč než Murray a Wawrinka. Obrovská škoda problémů, co měl. Byl obrovskou ozdobou tenisu.
Reagovat
Tomas_Smid_fan
smilesmilesmile
Reagovat
sojka1
jak to, ze neporazil... a co Berda? ;-)
Reagovat
SwissMaestro
Berdych 18x, Del Potro 20x
Reagovat
SwissMaestro
*Berdych 19x...zapomněl jsem mu tam připočítat OH 2004
Reagovat
sojka1
vyslo mi, ze to maji 20:20 a vzajemne 5:5, ale treba jsem (tady na TP) spatne pocitala...
Reagovat
SwissMaestro
TP počítá Berdychovi jako regulérní výhru proti Nadalovi exhibici před Wimbledonem....s toubto je poté 20:20 :) Já ji nepočítal
Reagovat
Vlk-v-trave
Rebel mel vic pokusu a moznosti:)

Jak by hral uz od zacatku v tom Argentinskem dresu, v tom "jizanskem s/v" stylu, a az do konce kariery... tak mozna jeste ted hraje a ma 25 GS. A nemuseli jsme se ted blbe hadat, kdo je GOAT:) Protoze by udelal kalendarni GS, zeby uz ty pocty GS byly fakt uplne bezpredmetne, a ted by se snazil Djokovic s Nadalem na stare kolena udelat aspon ten kalendarni GS. A byly by uplne jine clanky a Zabloudil by nezabloudil , ale psal by normalni clanky, nebot by nepotreboval delat ty clickbaity...

V zivote to je casto o jednom malem rozhodnuti...:) A vsechno je najednou jinak... jako v tenise,... casto staci jeden fiftyn..., nejlepe takovy, kdy micek poskakuje na pasce a ted jen zalezi na kterou stranu spadne:)

Juanovi a Rebelovi spadl ten micek na tu jejich pulku, a toho bych se asi spis drzel:)
Reagovat
sojka1
njn, kdyby... Berda sice opravdu mel vic pokusu, ale co kdyby byl byval :-)) ty pripadne dalsi, ktere by prisly, DelPo ani nevyuzil, ahaaa... a technicka: Berda se do argetinskych pruhu navlekl, az kdyz uz mel misto nohou provazove sloupovi... ;-) nevim, co byly geny a co Krupa, ale kazdopadne to nemohl v takove forme trvale ubehat...
Reagovat
paddy
DelPo by musel prohrál s Big4 23 zápasů v řadě, aby byli nastejno smile
Reagovat
sojka1
a jak vis, ze by je neprohral? :-))
Reagovat
paddy
chápu, že jako všichni místní neobjektivní fanatici hájíš své miláčky, ale čísla hovoří jasně smile

ať žije Ježíš! smile smile
Reagovat
sojka1
trhni si, paddy... :-)))
Reagovat
smazaný uživatel
snad sa teraz nebudeme dohadovat ci bol lepsi hrac DelPo alebo Berdulka:)
Reagovat
Krisboy
A proč ne? smile

Kdo byl lepší? smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Wawrinka
Reagovat
Krisboy
smile
Reagovat
sojka1
no to rozhodne nebudeme, technicky rozmanitejsi, tedy zajimavejsi a pohybove lepsi je samozrejme pan Berdulka. DelPo podava primerene ke sve vysce a ma z FH obrovskou ranu. A? :-)) Jak uz tady bylo receno, DelPo ziskal GS a padour sem hodil nejaka hezka cislka, takze v tabulkach dobry, primo vyborny, ale pro me, ktera kouka na hru a na hrace, to zas tolik neznamena.... a i kdyz jde o subjektivni hledisko, konec koncu, ani objektivne se sobe zas tak drtive nevzdaluji.... ;-)
Reagovat
smazaný uživatel
ok, teraz nemam cas to rozoberat, svoj nazor na pana Berdycha som vyjadril pri minulej debate, len dodam, ze vyhral jeden usmudlany masters v Parizi, ktory uz spicka vypusta, este v case ked snad mal potencial, potom spadol do kategorie "mam vydelano, trofeje me nezajimaji", neviem ci mal niekedy vôbec ambiciu nieco dokazat, mozno v zaciatkoch, neskôr sa uspokojil so svojim priemerom, ked proti top hracom bol porazeny uz v satni pred zapasom, naproti tomu DelPo odohral s nimi viackrat super vynikajuce zapasy, ale je prijemne zistenie, ze nie som zdaleka naj fanatik:)
Reagovat
smazaný uživatel
predsa len, pre mna ako laika je dôlezitejsi volny program, povinna jazda ma pramalo zaujima, je to ako s umeleckymi filmami, maju more cien a hravo ich strci do kapsy Slunce,seno...
Reagovat
sojka1
no a uz jsme u toho.... :-)))
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak jsem take laik, ale jak uz se tady zacina se Sluncem a senem, tak si rikam, ze trebas ta Vesnicka ma strediskova strci to Seno nejen hrave do kapsy:) ale hlavne i bez specialnich umeleckych cen. Jako da se...
A bez tech cen ma i ten Kulovy Blesk slusnou silu, ze to seno slusne hori...a napadaji me desitky filmu bez umeleckych bez cen, a seno furt pokulhava, ale nerikam, ze je to uplne mizerny bijak:D to neee... to bych si nedovolil, nebot by me hned nekdo narkl z intelektualismu, a to bych vazne neprezil:)
Reagovat
Vlk-v-trave
Ty z tech stats jednou zblbnes:D

Ale dokud netvrdis, ze jak ma nekdo lepsi stats na servisu a diky tomu hraje lepe a jine veci jsou relativni, tak to jeste snesu :D

Protoze to by uz 1111 mel tak 30 GS.
Reagovat
Vlk-v-trave
Chapu, ze Rebel byl vzdycky tak nejak upozadeny, a je treba ho trosku dat na objektivni svetlo... s tim kdyby si delam srandu:)

Stats jsou hezka vec, ale nakonec na GS to maji H2H 1:1

A fakt toho bych se drzel... spis skoda, ze oba uz nehraji... je to bez nich na prd... aj ten pomuckar me trochu chybi:)))

A vic neustoupim...:)
Reagovat
paddy
hlavně je třeba vnímat počet zápasů/pokusů (ignorujme 19 či 20), stats jsou významně lepší pro DelPo
% úspěšnost je kouzelné slůvko smile

zdroj: wiki

Del Potro

GS career 73%
vs Big4 28% 20-52 (cca stejný počet výher ale 23 záp. méně)
vs top10 41% 53-78 (stejný počet výher ale 46 záp. méně)

negativní bilance s top10 (rozdíl min -2 zápasy; např 3-5,9-12 atp.)
pouze s Big4 + Nalbandian

Berdych

GS career 71%
vs Big4 20% 19-76
vs top10 30% 53-124

negativní bilance s top10
s Big4 + Nalbandian + dalších 7 hráčů
Reagovat
Vlk-v-trave
A u toho bych asi zustal:) Je to pekny vysledek...
Reagovat
smazaný uživatel
Uspesnost mam ako fanusik Nadala tiez rád.

Rafa má 21GS zo 63GS, Federer 20/80 :)

Novak 20/66..
Reagovat
paddy
kvůli věku se od určitého okamžiku stats jen zhoršují
pokud Big3 bude dostávat WC od 41-50 let věku, tak se vsadím, že všichni budou mít 0/40

Sampras 14/52 27% přesto o hodně horší než Federer (25%)
Borg 11/28 39% GOAT?

je umění včas skončit smile smile
Reagovat
smazaný uživatel
To samozrejme má zmysel, ale Federer mal kolko GS pri 63 odohratych?..Tipujem ze 17.

Takze stále plati ze 21/63 je vyrazne viac ako 17/63.

Rafa tych 70-75 GS nakoniec odohra, takze aj on pripise GS v zrelom veku. Federer tych 80 nazbieral prakticky do veku 38, dva roky je v podstate mimo diania.
Reagovat
Berny
Dávat absolutní počet výher nad top4 je fajn, ale zajímalo by mě, který hráč má v součtu nejvyšší úspěšnost nad top4.
Delpo furt má 20 výher z 52 zápasů, což 38 % je furt brutal dobré číslo, ale nijak nevyniká s jeho konkurentama.
Třeba Hewitt má 14/32 = 43,7 %.
Berda 19/76 = jen 25%.
Wawrinka 21/73 = 28,7 % (jinak Warinka ma nejvic absolutních výher)
Ferrer 17/72 = 23,6 %
Davyděnko 14/36 = 38,8 %
Tsonga 18/53 = 33,9 %
Roddick 14/40 = 35 % (btw nevedel jsem ze s Novakem má 5:4 pozitivni)

Jinak vitez je Jirka Novák :D 6 výher z 7 klání !! 85,5 % :))
Reagovat
George_Renel
K těm zápasům se je ovšem třeba propracovat a tak je také hodně významným číslem celkový počet těch zápasů.
Reagovat
George_Renel
Proto považuji čísla Wawrinky, Berdycha a Frrera za významnější než třeba JMDP.
Reagovat
Berny
tj, to je samo dulezite se umet 80x propracovat k zápasům TOP4, což je skoro vždy čtvrfinále a dále. To velké množství zápasů u všech znamená vysokou a dlouhodou kvalitu, nicméně když se odečte sem tam nějaké zranění soupeře atd. tak jsou na tom +/- všichni stejně. U hewitta je vysoké číslo díky 9:18 s Rogerem, které nasbíral v mládí, kdy byl mnohem lepší než Roger, u Ferrera zase bídné díky 0:17 s Federerem, ale se všemi ostatními to má v průměru stejné jako ostatní.

Suma sumárům nejdůležitější je kolikrát TOP4 porazili na GS a tam pokud si dobre pamatuju má pouze 2 výhry DelPo a ty jsou z semi a final US 2009.

Třeba Berda má Nadala2015 AO, Rogera 2013 US, Rogera 2010 W, Djoka 2010 W = 4x

Nicméně přes TOP4 to u všech těchto hráčů vedlo ke GS pouze u:

1x Delpo
3x Wawrinka
Reagovat
SwissMaestro
Berda ma jeste Andyho FO 2010 a toho Rogera sejmul na US Open 2012 :-)
Reagovat
Ondra979
zapomnel jsi na USO 2017 kde porazil Feda a pripravil nas o mozny Fedal na USO..jako mam ho rad, ale tohle a USO 09 hlavne jsou k nasr..
Reagovat
paddy
nesmysl, kvalita hráče se hodnotí podle % úspěšnosti, ne podle počtu odehraných zápasů smile

byl zraněný, a proto má méně odehráno

z dalších 23 pokusů proti Big4 by nesměl vyhrát ani zápas, aby s Berdychem byl cca nastejno smile

28% 20-52 vs 20% 19-76 je velký rozdíl

vs top10 41% 53-78 (stejný počet výher ale 46 záp. méně)
vs top10 30% 53-124
Reagovat
smazaný uživatel
Ja som fanusikom uspesnosti, ale preferovana statistika su vzdy absolutne cisla.

Máriou Lemieux ma lepsi priemer bodov na zápas ako Gretzky. Urcite sa najdu fanusikovia, ktori ho pokladaju za lepsieho, ale velka vacsina bude brat za lepsieho Wayna, lebo to dokazuju absolutne cisla.

Proste zranenia sú proste pech jednotlivca, ma smolu.

Osobne si myslim, ze Delpo bol vykonnostne blizsie k Berdychovi, nez k Big4. Mozno o nieco lepsi ako Tomas, ale fakt o málo.
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak jasne, ze Jagr je nejlepsi:) Kanadanum hlavne chybi OH-Turnaj Stoleti:)

Tomasovi chybi GS, a to je mysli takovy faktor, ktery je asi nejvice bolestivy. A asi mu pomuze jak mrtvemu zimnik, ze tenisove a herne byl asi i lepsi. V tech stats uz je to celkem irelevantni... coz potvrzuje jejich vyrovnane h2h na GS. Na te urovni, jsou to uz jen rozdilove chlupy... takze spis bude rozhodovat to GS.
Reagovat
smazaný uživatel
Ja si nemyslim, ze bol tenisovo a herne Berdych lepsí.

Zároven si nemyslim, ze bol Delpo vyrazne lepsi od Berdycha.

Delpo bol ale zrejme nebezpečnejsi pre Big3, napriklad ale vobec nevedel na Andyho.

Tomas s Big3 velakrat prehral, takze psychicky uz bol na tom pred zapasom horsie ako Delpo, ktory vyhral.

Delpo okrem USO09, neregistrujem nejaku velku GS vyhru proti big3.
Reagovat
Vlk-v-trave
Tomas hral dobre na trave, Delpo moc ne... trochu jak slon v porcelanu. Berdycha vnimam vic jako takoveho komplexniho hrace v porovnani s delpem, ale prevazuje jen ta trava.

Kdo byl lepsi, to asi prenecham jinym:)

Ten vyhrany GS bude asi vzdycky pro fans tim faktorem, ktery bude Delpa stavet pred Tomase... je to asi trochu krute, nebot takovy Cilic ho ma taky, a ted otazka, jestli se take vnima jako lepsi hrac nejen od Delpa, ale Berdycha...
Reagovat
Berny
jo a sorry neni to uspenost vyhry nad clenem TOP4 ale pomer vyher ku prohram (coz je k nicemu).

takkže prepocet na uspenost vyhry je:

Novák Jirka = 46 %
Hewitt = 30,4 %
Davyděnko = 28 %
Del Potro = 27,7 %
Roddick = 25,9 %
Tsonga = 25,3 %
Wawrinka = 22,3 %
Berdych = 20 %
Ferrer = 19 %
Reagovat
Berny
jeste

Nalbandian = 34% (13/38)
Čilič = 14,5 % (8/55)
Nishikori = 16 % (9/56)

a uplne nejhorsi bilanci má Marin Čilič a on je ten 3.který přes TOP4 dokázal přejít a udělat GS :)
Reagovat
SwissMaestro
Zajímavá data, díky za ně!
Reagovat
Pe3k
Nalbandian smile
Reagovat
turista
Berdych byl výborný a konzistentní hráč. Bohužel kolem roku 2010 trochu ztratil odvahu v bojích proti Big 4. Mohl nad nimi získat daleko víc výher kdyby si na ně víc věřil.
Reagovat
safi1313
FandímRF je nějaké nove vemeno tenisportalu , nebo ze které višně to sem spadlo ?
Reagovat
FandimRF
zkus komentovat k článku a starat se o sebe, ty osobní útoky jsou už fakt trapné. Beru, že můj názor se ti nelíbí, ale i takový názor zde má místo.
Reagovat
safi1313
V tom případě je zde místo i pro můj názor ze jsi závistivý vemeno :)
Reagovat
Krisboy
Já myslím, že má o dost větší problémy, než jenom závist.
Reagovat
FandimRF
jenže tady se komentuje článek, ne jednotliví diskutující a jejich postoje. To je asi to, co ti uniklo. Neustále přenášení do osobní roviny jen ukazuje, že k tomu nemáš zřejmě co říci a tak nevím proč se navážíš do ostatních.
Reagovat
George_Renel
Trochu jihoamerická telenovela. Vzpomínám si, jak před lety v rozhovoru uvedl, že tenis hraje jen pro peníze, že kdyby měl talent na fotbal, hrál by přednostně ten.
Reagovat
JohnB
A četl si originál rozhovor nebo nějakou clickbait srágoru na blesku?
Reagovat
George_Renel
Co to je blesk?
Reagovat
JohnB
Takový to, kde čteš každý ráno zprávy evidentně.
Reagovat
George_Renel
No, v ulváru, který nečtu, se, nepopírám, evidentně vyznáš lépe....
Reagovat
George_Renel
Jo, a ten rozhovor byl tak řed 10 lety, zhruba v době kdy jsme tam hráli DC.
https://www.tyden.cz/rubriky/sport/tenis/tenis-nebo-fotbal-del-potro-si-vybral-dobre-ale-mrzi-ho-to_272026.html
Reagovat
FandimRF
nejčtenější deník v ČR
Reagovat
Vlk-v-trave
Tak herec byl excelentni...o tom zadna, ty jeho spacirky na sako atd.:) Mi budou opravdu chybet, ale v tomhle jsem se mu asi nikdy nedivil, ta jeho zmena somatypu, s tim se dela jakykoliv sport spatne, krom sachu asi...:) Presel na ty herecke etydy na kurtu po 1. nebo 2. navratu...ale za mne to bylo roztomile, dokonce prekonaval vpohode Nadala, a na Gs si zaspaciroval i na druhou stranu kurtu k Djokovicovi, rozepnul mu zip a sel zpatky:) Takze za mne hodnotim hodne vysoko:)

S temi penezmi nevim, spis se potvrzuje, ze byl hodne naivni dobrak, a veril hodne otci, obecne rodine, lidem, jeho otec spravoval vsechno proste, neco jako u Radwanske. V lednu minuly rok umrel a nechal Juanovi na pamatku dluh 30 milionu,.. Delpo vubec nemel tuseni co se deje...pred tremi tydny to prosvistelo celou Argentinou, udelali z toho, jak vy rikate telenovelu, a to si myslim ho vic slozilo nez to koleno...
...jak se rika rodice si nevybirame:) A ted nevim, co je horsi, mit Papinka fanatika z megafonem, nebo jelito, ktery prohiri nejen vsechny prajzmany syna, ale nechamu mu jeste ten kr*ten minus 30 milionu a vymahace na krku.

Tezke rozhodovani tohle.
Reagovat
Pe3k
Jeho run na US Open 2009 zůstane legendární. V semíčku spráskal Nadala 6:2 6:2 6:2 a ve finále si poradil i s GOATEM smile
Reagovat
Vlk-v-trave
Ano, to byla velka nadeje tehle Ery, ze bude existovat skvela komkurence... nakonec to skoncilo na USO tim, ze nazvali dle hracu B4 ctvrtky pavouka... smutny tenisovy pribeh... ze ktereho nam zustane ten run na USO, OH a par turnaju...ale i to stacilo, aby se stal legendou:)

Tos videl?:)

https://www.youtube.com/watch?v=KKoWGoKGfBQ
Reagovat
Pe3k
Borce co dělal to video znám dobře, ale tohle konkrétní jsem neviděl, kouknu později, díky.
Reagovat
smazaný uživatel
Tento chlap chlap vyhral prvý GS vo veku 21r, rovnako ako Djokovic napriklad.

A od 21 do 30 vynechal kompletne 4 sezóny, co je zhruba polovica kariery, po 30ke uz nehral vobec. Aj napriek tomu dokazal velké veci, myslim si, ze pri plnom zdraví Del Potra by mozno on sam zostal na jednom GS, ale rozlozenie GS velkej trojky by bolo iné.
Reagovat
FandimRF
Jak dojemné...Konečně to ten chudáček pochopil a snad půjde namísto těch oslavných keců opravdu něco dělat. A nikoho to jeho bolavé kolínko zajímat nebude.
Reagovat
Frantz
Proč musí být každý, kdo má v nicku RF automaticky k.t??
Reagovat
Blondie
Taky jsem si toho všimla...
Reagovat
RFanousek
No dovol
Reagovat
JohnB
Ubožák jsi.
Reagovat
FandimRF
Jo já vím, co tam máš dál?
Reagovat
Rafaeoli25
Přijde ti normální co tu předvádíš?
Reagovat
Tiebraker
Dobrá hérečka
Reagovat
FandimRF
možná to bude moci zkusit v nějaké telenovele
Reagovat
SwissMaestro
Já vnímám, že se chce ještě jednou vrátit na kurty, ale není to příliš velký risk jen pro ten dobrý pocit?
Reagovat
FandimRF
A ty si snad myslíš, že jde o zdraví? Na prvním místě jsou přeci odjakživa prachy. I když si tam zlomí obě hnáty, tak jen za to vystoupení dostane peněz, že mu to pokryje celou rekonvalescenci. Takže nemá co ztratit.
Reagovat
JohnB
Kdyby mu šlo o prachy, ty hlupáku, tak si nechá dát WC na nějaký grandslam, kde odkulhá set a skrečne. Ale to blbounovi, jako seš ty, vlastně nemá smysl vysvětlovat.
Reagovat
FandimRF
Nechá dát?To je nějaká automatická samozřejmost??O tom rozhodují snad pořadatelé, takže si to těžko může některý tenista naplánovat.
Reagovat
Blondie
To je roztomilá projekce.
Hele, nechceš se vrátit na Novinky?
Tady se většina diskutujících snaží udržet nějakou úroveň, nebudeš se tady cítit dobře.
Reagovat
Vlk-v-trave
https://www.youtube.com/watch?v=g9neO88XvIo

To byly casy, kdy se tady novi prispivatele hlasili magerce, Broz kontroloval prispivatelum Cestinu a opravoval kazdy vecer vsechny hrubky,... pod vetvi se toulal pes a lajna lajnoval tenisove prispevky, prohanel se tu gang GSL, Berdych byl Rebel, Petra svihala voleje na trave a prispevky sly bez problemu nad 1000 o tenise a bez nudli, Fulnek jeste sedel na tenisovem nocniku a byla to smudla, ktera nikomu nic nerikala, Roger_Federer byl jeste GOAT a Rafani byli jeste vtipni a nebreceli po kazdem losu. To jeste Frick psal vysvedceni...Vls mel vysledovane dobre holky, ktere chodi na sako, ...podle dadafta jsme se orientovali, jak to vypada s kvalitou zapasu a hracek, a novinare jsme k tomu ani nepotrebovali, to jeste Murovci slapali na paty B-Trojce a Giginek zakladal Djokoland, to jeste Mutademus zil, a tak bylo jasny, kdo ma ten talent na periferii, po ktere se prohanelo plno zajimavych hracu a fans na cele s Jankem...
...to jeste existoval Cvokhausen a s Fandinkou jsme tu varili fajne nudlovky, bo tu bylo veselo nebot Zabloudil jeste psal clanky a ne clickbait...

Bejvávalo....
Reagovat
Stan_Borowitz
Normálně jsem se Vlku při čtení tohohle příspěvku dojal...smile
Reagovat
Vlk-v-trave
A to jeste Stane proslo autocenzurou:)

- nechtel jsem rozesmutnit sojku a tita s ryanovym klubem.
- nemam povoleni publikovat jankuv tajny zdroj...:)
- atd. atd.

- ale asi nejhure se skrtala veta:
To byly jeste casy, kdy jsme letavali na turnaje soukromym letadlem Standy Borovicky, ve kterem jsme resili chyby Einsteinovy teorie relativity a behem toho hrali na palube pin-pong.

Jiste chapes, ze jsem nechtel, aby ti ta nova vlna, ktera se sem prihnala bombardovala vzkaznik... dobre, ze jsi ten post napsal, ted uz si to aspon pohlidas a zaflipujes:)
Reagovat
Stan_Borowitz
Jj, to bejvávaly na TP časy...
Reagovat
Pe3k
No napsané to je sice hezky, ale že byli Rafani vtipní, to si tedy nepamatuju. Asi tu nejsem tak dlouho. Teď jsou taky vtipní, jen nechtěně smile

Btw. VIS na toho bych si nevzpomněl.
Reagovat
Vlk-v-trave
Toho Frantu nepocitam fakt jako Rafana, ani jako Fanouska tenisu...opravdu mam odhozeno do kose...vzdy se najde nejaky magor, vsude...

... ale jo FHacko bylo kdysi vtipne, jenze se to uz prejedlo a nevedel kdy skoncit...jak sportovec, ktery nevi, kdy ukoncit karieru, stava se no:) Ztratil tu lehkost ironie....coz je skoda, byl celkem ve slusne forme,... a bylo jich tu vic, ted to dohani ten Rafaeoli, ale mam obavy, ze to sam nezvladne potahnout...:) Je proste dost na to sam...

Zato ta vasa ekipa FFF, to je taky neco, jste se slusne behem covidu rozjeli :DDD
Tedy nevim jestli te tam mam jeste vubec pocitat, nebot te beru davno, po te mistni proklamaci spis jako FAA Gang:))) A dokonce z toho mam radost, ze je tu vic fans mimo B3.

S Federerem te uz moc nespojuji. Jedine ze bys zalozil RFNG, neco ve stylu Roger Federer Nostalgic Gang...

Ty se proste hodis spis k "nam", mimo B3 oblast:)

Podle mne te byla v tom FFF vzdycky skoda, skoda dobreho materialu... hodne promarneneho potencialu na hadky s temi Rafanami.
Reagovat
RFanousek
Pro něj nemám nic než absolutní respekt.
To je ten typ hráče, který nemá hatery.
Kdyby byl zdravý, mohl mít tolik GS jako Wawrinka a Murray, nebo možná i více, kdo ví.
Díky za vše.smilesmilesmile
Reagovat
brixner
Já sem jeho óbr hater - za USO 2009!
Tak a je to venku...
smilesmilesmile
Reagovat
smazaný uživatel
To se stane.
Reagovat
FandimRF
můj respekt tenhle šašek tedy opravdu nemá
Reagovat
RFanousek
Blbý
Reagovat
d@ve
Sám seš bezvýznamný šašek. smile
Reagovat
FandimRF
Proč? Protože zrovna nesdílím tvůj obdiv k tomuto tenistovi? Takže jen proto, že jen proto,že to vnímám jinak jsem u tebe pako. Trochu tolerance,prosím.
Reagovat
d@ve
Tož ty měj alespoň trochu tolerance a respektu ke světovému hráči a nenazývej ho šaškem.. smile
Reagovat
Rafaeoli25
Je mi ho tak líto, brečím s ním, ale ne v první řadě kvůli tenisu, ano, chybí strašně, ale kvůli té bolesti, s ním musí žít a nemůže žít ani jako normální člověk. Svět není spravedlivý, proč se takové věci stávají takhle skvělým lidem jako je právě on smile
Reagovat
brixner
Souhlas, todle je skurvenina, bejt furt pod kudlou...Souhlas s tím, že určitě by dal aspoň 2-3 GSsmile
Reagovat
Rafaeoli25
Nic proti tomu když člověk nemůže bolestí spát, ve třiceti a něco. Nepředstavitelný.
Reagovat
smazaný uživatel
smile
Reagovat
Tomas_Smid_fan
smilesmile
Reagovat
Blondie
Doufám, že bez tenisové zátěže snad tu nohu zlepší :( držím mu pěsti...
Reagovat
soloo
Nie je to Novak ani Nadal ale Delpo, ktory ukončil dominanciu bájneho nezastavitelneho Federera v čase jeho dominancii, to bolo niečo nevídané . Potom sa Novak a Rafa defenzívnym tenisom vyšperkovali nad Feda, je to ich umom ale svoje hraju povrchy stavané na defenzivny tenis ako aj štúdium hry Federera ktorý 5 roky zdivočil svet tenisu ako Hitler europu blitzkriegom ktory pouzili sovieti a amici potom proti nemu. Viva Del potro
Reagovat
Rafaeoli25
O čem to mluvíš? Mám ho rád, ale nadvládu Rogera ukončil nejdříve na hardu Djoker v roce 2008, na trávě Nadal také v roce 2008, DelPo je následoval v roce 2009.
Reagovat
soloo
ok smile
Reagovat
paddy
Buenos Aires 2012, letos tam spadnou tribuny smile

https://www.youtube.com/watch?v=QuPnqL1geiE

mj. na OH 2x ukřižoval Ježíše a porazil celou Big3 smile

5 Times Juan Martin del Potro Went GOD MODE On The Forehand
aneb Jak vypráskal Big3
https://www.youtube.com/watch?v=0upRIbJQF8Y
Reagovat
Vlk-v-trave
don't cry for me argentina
Reagovat
Blondie
smilesmilesmile
Reagovat

Nový komentář

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce. Nahlásit nelegální obsah můžete zde.

Registrace nového uživatele

Komentáře mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Jste-li již zaregistrován, přihlašte se vyplněním svého loginu a hesla vpravo nahoře na stránce.

Registrace nového uživatele
TOPlist