- Přehledy IS
- APS (22)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (52)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (42)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | ||
Technologie používané pro cílení online reklamy byly v Belgii označeny za protiprávní
Podle dlouho očekávaného rozhodnutí belgického úřadu pro ochranu osobních údajů (APD) je jeden z pilířů personalizované online reklamy protiprávní. Dosavadní fungování klíčového technického standardu, stojícího v pozadí online reklamy, dle rozhodnutí úřadu porušuje celou řadu povinností plynoucích z GDPR. Podle odborníků z advokátní kanceláře Moore Legal CZ může být dopad rozhodnutí celoevropský.
Mezinárodní standard „IAB Transparency & Consent Framework“, který má právně zajistit provoz personalizované reklamy na internetu, byl v Belgii na začátku února shledán v celé řadě aspektů za nedostačující. Podle vyjádření belgického úřadu je zmíněný standard svou podstatou v rozporu s principy ochrany osobních údajů. Tento standard je přitom využíván až 80 % evropského internetu.
„Přestože jde o rozhodnutí belgického úřadu, jeho význam je celoevropský, a to nejen vzhledem k rozšířenosti daného standardu, ale též vzhledem k procesním aspektům vydání samotného rozhodnutí. Rozhodnutí bylo učiněno v souladu s tzv. one-stop-shop mechanismem při kooperaci dozorových úřadů, který má zajistit konzistentní uplatňování GDPR v celé Evropské unii. Vydání rozhodnutí tak předcházelo též zapojení dalších, tzv. dotčených dozorových úřadů, včetně českého Úřadu pro ochranu osobních údajů,“ uvádí Jan Kubica, advokát a partner advokátní kanceláře Moore Legal CZ, která spadá do skupiny Moore Czech Republic.
Zmíněný standard je široce používán i v Česku, mj. ze strany významných mediálních provozovatelů. „Jde o další z řady kroků, které ovlivní celkovou podobu online prostředí. Jen během ledna, vedle účinnosti české „cookie novely“, bylo vydáno též několik významných rozhodnutí ohledně předávání osobních údajů do zahraničí. Možnosti dalšího fungování cílené online reklamy, založené na podrobné datové analýze, jsou v tuto chvíli otevřenou otázkou,“ uzavírá Jan Kubica s tím, že v tuto chvíli má organizace IAB Europe možnost se proti belgickému rozhodnutí dále bránit u příslušného soudu.
květen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
5.6. | IT mezi paragrafy 2024 |
20.6. | Cybernity 2024 |
Formulář pro přidání akce