Ústí ukázalo nové logo i vizuální identitu. Má vyzařovat sebevědomí

  8:10
Historii, ale zároveň i novou perspektivu má odrážet zcela nová vizuální identita Ústí nad Labem. Dominuje jí výrazné logo, které působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. Za novou identitou krajského města stojí chomutovské studio Trifor, které v rámci designérské soutěže uspělo mezi 84 návrhy.

Záměrem Ústí nad Labem bylo nechat si vytvořit moderní a ambiciózní identitu, která sjednotí vizuální komunikaci města a všech jeho složek. Původní logo z roku 2005 tvořené modrými vlnami již tento účel nesplňovalo.

„Identita má prezentovat Ústí nad Labem jako město, ke kterému mohou začít občané cítit hrdost a které stojí za návštěvu,“ uvedl na začátku soutěže, kterou pro samosprávu od loňského podzimu pořádala odborná organizace Czechdesign, ústecký primátor Petr Nedvědický (ANO).

Koncept od studia Trifor, za nímž stojí designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar, je založený na specificky seseknutém písmu a výrazném logu.

Trifor studio

Autory nového logotypu a vizuální identity Ústí nad Labem jsou designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar z chomutovského Trifor studia.
Studio stojí například i za identitou Zooparku Chomutov, logem dotačního programu Dešťovka nebo za vizuálním stylem Skiareálu Klínovec.

Porota na vítězném návrhu ocenila i odlehčený copywriting, který ukazuje, jaké Ústí si pro sebe může každý objevit. Ať už se jedná o hru s významem slova ústí – Ústí historie, Ústí architektury či Ústí kultury, veršování - Ústí nepustí, nebo místní kontext a specifika jako je Brána Čech či Ústí ajncvaj do Němec. 

„Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké vany, novogotického lomeného písma odkazujícího na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ popsali svůj záměr autoři. 

Jako základní písmo zvolili Monument Extended v řezu Black. Jako doprovodné písmo byl zvolen font Louka od ústeckého typografa a studenta Fakulty umění a designu místní UJEP Daniela Barka.

Důležitým prvkem celého návrhu je variabilní barevnost. Například základní černobílá a modrá barevnost má odrážet specifickou drsnost a náladu města. Nový vizuální směr budou využívat i městské obvody či klíčové příspěvkové organizace a akciové společnosti města.

Vítězný koncept je až do konce března k vidění v informačním centru města na Mírovém náměstí v Paláci Zdar. K dispozici je i box, kam je možné vhodit svůj názor. 

Líbí se vám nové logo Ústí nad Labem?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00sobota 26. února 2022. Anketa je uzavřena.

Ano301
Ne161
Autor: