Oživlá chapadla i svůdné průstřihy. Co přinesl londýnský fashionweek?

Jsme svědky experimentů a objevování limitů, které však v módě neexistují, vypravujeme se do eklektického přelomu milénia a ochutnáváme sladkou romantiku. Držte si klobouky, vyrážíme totiž také na dobrodružnou cestu do podvodního světa. Co přinesl londýnský fashionweek?

Nensi Dojaka, výrazný londýnský talent

Zatím poslední vítězka ceny LVMH Prize zachycuje kolektivní duch doby a představuje pokračování kreativního procesu sestávajícího z přiléhavých siluet, uvázaných pásků a šňůrek nebo svůdných průstřihů, které jsou ‚‚sexy but not sexual‘‘. Nensi Dojaka hovoří drzou, avšak velice sofistikovanou řečí a budí v nás touhu obléct komplikovaně konstruované oděvy, které z těla nositelky odhalují maximum možného a konvencemi přijatelného. Nyní povýšila návrhářka albánského původu svou vizi na další úroveň a rozšířila svůj repertoár tak, aby byl inkluzivnější a kulturně ještě relevantnější. Nensi prý prohlásila, že její voyeuristicky svůdné šaty jsou pro ženy všech velikostí – a na důkaz toho na molo vyslala stroze oděné modelky, které její slova naplňují každým svým coulem. Precizní krejčovina spodního prádla i šatů, tanga třpytící se zpod průsvitné látky či konstruované střevíčky, to vše dokazuje, že o Nensi ještě mnohé uslyšíme.

Jack Irving a jeho oživlá chapadla mořských příšer

Držte si klobouky, vyrážíme na dobrodružnou cestu do podvodního světa. Mořská stvoření rozpínají svá chapadla, ukazují se v celé své kráse a velkoleposti a zastrašují nepřítele. Ale žádné obavy, tyto příšery nekoušou a mnohem více než hrůzostrašné jsou okouzlující. Na molo londýnského fashionweeku je vyslal módní mág Jack Irving a jen se potutelně usmíval, když přihlížel podívané nabité vtipem, nadsázkou a vynalézavostí. Jeho oděv nemá ambice na to být nositelný. Je spíš odpovědí na otázku, zda móda a umění jedno jsou. Odpověď, předpokládáme, již znáte.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Richard Quinn

Doslova teatrálního vystoupení jsme měli tu možnost býti svědky na přehlídce Richard Quinn. Okázalost, hravost a experiment s dekonstrukcí oděvu sehrály pestré divadelní představení, které ještě o to více podpořily křiklavé barvy a výrazné potisky. S květinovými vzory a puntíky návrhář rozhodně nešetřil a postaral se tak o to, že bylo stále na co koukat. A že byla přehlídka místy až bizarní? Nevadí! Vždyť právě v tom se ukrývá ona odvaha, kterou na módních molech vidět chceme.

Dojemná vzpomínková cesta časem s 16Arlington

Koncem loňského roku vyšla najevo tragická zpráva o tom, že Frederika „Kikka“  Cavenati, jedna z dvojice zakládajících návrhářů stojícího za značkou 16Arlington, náhle zemřela. V době před svou smrtí pracovala na kolekci, kterou dnes představil její pracovní i životní partner Marco Capaldi. Všech 38 looků bylo vzpomínkovou cestou časem zpět na přelom milénia, vzdávající hold zesnulé návrhářce. Ačkoliv kolekce nesla název „Tears“, o truchlení plné slz se nejednalo. Mnohem víc šlo o zachycení hravého vtipu a zářivého ducha, které Kikku charakterizovaly. Přepychový šmrnc doplněný třpytivými flitrovými topy se šňůrkami, široké kožené kalhoty, průsvitné šaty poseté krystaly i vlněné minisukně zase říkaly: „Vítejte zpět v dobách, kdy tuto estetiku oblékaly všechny IT-girls!“

Co bylo k vidění na londýnském fashionweeku?

 

Aristokratická Simone Rocha

Róby hodné aristokratů opět představila Simone Rocha. Nic nového pod sluncem, můžete si říct po zhlédnutí přehlídky, nicméně jsou to právě nadýchané rukávy, volánové aplikace, perly a průsvitné svršky, které dělají Simone Rocha tím, čím je. Jasně rozpoznatelný rukopis se značce upřít nedá a tato romantická směs ukazuje, že stále funguje. I na ty, kteří se za romantiky nepovažují.

Neponaučitelná romantička Molly Goddard

O ještě větší dávku romantiky se postarala britská návrhářka Molly Goddard. V Mollyiných šatech je však vždy cítit dětská upřímnost a vzrušení, jednoduše by se při pohledu na její modely dalo říci, že jejich tvorba byla ovlivněna mateřstvím. Však se na přehlídkové molo vrací poté, co vynechala sezónu a plně se věnovala mateřství. Místo toho byla však inspirována návrhářčiným vlastním mládím, londýnským trhem Portobello v 80. a 90. letech minulého století a londýnskou scénou té doby. Velké boty i pohodlné kardigany, objemné tylové sukně s volány. Radost a slabost pro romantiku se promítly do kolekce nositelného denního oblečení i výrazných solitérů a staly se virtuózní ukázkou toho, co dělá z Molly tak důležitou součást londýnské módní scény.

 

CO NÁM NEWYORSKÝ FASHIONWEEK DAL A VZAL?

elle.cz