Společnost Šmídl holding převzala svá první vozidla nové generace DAF XG

Společnost Šmídl holding převzala svá první vozidla nové generace DAF XG

25.2. - Společnost Šmídl, s. r. o., v dubnu 2020 navázala na dlouholeté zkušenosti NIKA Logistics, a. s., se značkou DAF a započala tak nová éra spolupráce celého holdingu Šmídl, DAF Trucks CZ a NAPA Trucks. V současné době tvoří podíl vozidel DAF ve flotile holdingu (Šmídl a NIKA Logistics) plných 47 %, to je 251 jednotek.

Nyní, na začátku roku 2022, zmíněné společnosti povýšily tuto spolupráci na novou úroveň. V pardubickém areálu společnosti NAPA Trucks došlo k předání prvních dvou tahačů nové generace DAF XG zástupcům holdingu Šmídl. U takto významné události nemohli chybět vrcholní představitelé všech tří společností.

Zakladatel holdingu Šmídl, pan Vladimír Šmídl, řekl: „Nákladní automobil je výrobní prostředek, který musí spolehlivě fungovat s co nejmenšími náklady. Ty my pečlivě hlídáme a jsou pro nás jedním z klíčových parametrů. Proto jsme chtěli co nejdříve začít interně sledovat ekonomiku vozidel nové řady DAF XG, neboť úspora deklarovaná výrobcem znamená zásadní konkurenční výhodu. Dalším klíčovým parametrem je pro nás fungující servisní zázemí. Obrazně řečeno: máme-li problém v neděli ráno, potřebujeme jej řešit v neděli ráno. A my jsme ve společnosti NAPA Ttrucks partnera pro takovou úroveň spolupráce našli.“

Začátek nové éry

Generální ředitel společnosti DAF Trucks CZ Luděk Šlajer pak připomněl: „Společnost DAF Trucks přišla na trh jako první s vozidly homologovanými podle nové evropské legislativy, kde již není klíčová celková délka soupravy, ale poloměr jejího otáčení. To konstruktérům umožnilo výrazně zlepšit aerodynamické vlastnosti tahače, což spolu s dalšími inovacemi přináší úsporu paliva až 10 % oproti stávající modelové řadě. Obrovské úsilí vývojářů bylo korunováno ziskem titulu The International Truck of the Year 2022. Pro nás to není jen další představení nového modelu – je to doslova začátek nové éry ve společnosti DAF Trucks a já jsem hrdý na to, že ji můžeme odstartovat s tak významným zákazníkem, jako je Šmídl, a ve spolupráci se společností NAPA Trucks.“

Jednatel společnosti NAPA Trucks Jiří Kojzar mladší řekl: „I pro nás je tento den nesmírně významným milníkem. Společnost Šmídl není největším tuzemským dopravcem náhodou – za jejím úspěchem stojí propracovaný systém sledování ekonomických ukazatelů, který mimo jiné nemilosrdně stojí za výběrem značky vozidel. Jestliže dnes tvoří vozidla DAF téměř polovinu vozového parku holdingu Šmídl, pak si svoji pozici zasloužila a obstála v tom nejpřísnějším hodnocení celkových nákladů na provoz. My jsme na tuto skutečnost hrdí a naše radost je o to větší, že první dvě vozidla nové generace předáváme právě holdingu Šmídl. Zpětná vazba od takto sofistikovaného zákazníka je pro nás zejména u nové generace vozidel nesmírně cenná.“

Jiřího Kojzara doplňuje prodejce fleetovým zákazníkům David Kyncl: „Holding Šmídl se po prvním představení vozidel NGD (New Generation DAF) rozhodl pro objednání jednoho vozidla pro každou společnost. Chtěli být mezi prvními, kdo uvede vozidla nové generace ze standardní produkce do provozu, a to se přes veškeré komplikace, které nám covidová doba přináší, nakonec povedlo.“

Jejich slova potvrzuje generální ředitel holdingu Šmídl Ing. Radek Odstrčil: „Naše společnost patří v oblasti přepravy mezi inovátory, kteří neustále hledají cesty k vyšší efektivitě a rádi zkoušejí nová řešení. Když loni společnost DAF představila jako první na trhu novou generaci vozidel postavených podle nové legislativní úpravy, u kterých deklaruje úsporu paliva až 10 % oproti stávající řadě, chtěli jsme tato vozidla co nejdříve zařadit do své flotily, abychom si je mohli sami vyzkoušet. Už předchozí modelová řada vozidel DAF svým poměrem cena/výkon prokázala, že mají v našem vozovém parku svoje místo. Od nové generace máme proto velká očekávání, a to nejen z hlediska ekonomiky, ale i komfortu řidičů. Společnost DAF udělala z tohoto hlediska obrovský skok. Jsem velmi zvědavý na zpětnou vazbu jak od našich řidičů, tak i ze systému sledujícího parametry vozidel.“

Specifikace vozidel DAF XG 480 FT 4 × 2 tahač MKD

- Motor MX-13: šestiválcový vznětový motor o zdvihovém objemu 12,9 l s vícekrokovým točivým momentem, výkon 355 kW (483 k) při otáčkách 1600 min-1

- Maximální točivý moment 2500 Nm při otáčkách 900 – 1125 min-1

- Zesílená motorová brzda MX

- Automatizovaná převodovka TraXon, 12 stupňů

- Prediktivní tempomat: využívá technologii GPS k předvídání změn sklonu vozovky. Prediktivní tempomat může změnit nastavenou rychlost jízdy, strategii řazení u automatizovaných převodovek nebo spustit funkci EcoRoll, aby ušetřil palivo

- Kompletní spoilery: střešní spoiler, límce za kabinou prodloužené, mezinápravové spoilery s horním a spodním nástavcem, spodní deska aero

- DAF Infotainment System: Exclusive

- Otočné sedadlo spolujezdce zlepšuje podmínky pro pohodlný pobyt v kabině

- Matrace s taštičkovými pružinami Xtra Comfort: tloušťka 150 mm, pro dolní lůžko, s manuálně nastavitelnou opěrkou hlavy/zad

- Automatická klimatizace: nezávislé teplovodní topení a nezávislá kompresorová klimatizace

Vozidla jsou nad rámec prodloužené záruky DAF kryta servisní smlouvou DAF Multisupport FullCare v délce 48 měsíců.

(lan)

Foto: DAF

spinner