Popai: Jak vznikají nejúspěšnější in-store projekty

sobota, 26. února 2022, 08:35 Marketing, Retail MediaGuru

Seminář Popai CE se blíže věnoval nejúspěšnějším in-store projektům, které byly oceněny na nedávné akci Popai Awards.

Magenta Experience Center funguje v OC Arkády Pankrác, zdroj: T.Mobile ČR

Magenta Experience Center funguje v OC Arkády Pankrác, zdroj: T.Mobile ČR

Seminář Popai CE v polovině února 2022 se blíže věnoval nejúspěšnějším in-store projektům, které byly oceněny na nedávné akci Popai Awards. Nejprve představili Radek Janíček, Head of Magenta Experience Center a Daniel Ondrůj, projektový manažer CX, oba z T-Mobile ČR, absolutního vítěze, projekt Magenta Experience Center. Uvedli, že jejich nápadu na začátku nikdo moc šancí nedával. Zamýšleli vytvořit showroom, který nebude zaměřený jen na produkty, ale spojí aktivaci brandu s inspirací a zážitkem. Pro projekt pak oslovili studenty a z jejich prací vybrali asi 12 návrhů. Výslednou podobu připravili architekti Deutsche Telekom. Nakonec se se snížením rozpočtu, ale i za přispění partnerů podařilo prostor postavit. Otevřen byl v prosinci 2020, tedy krátce před příchodem dalšího lockdownu. V současnosti poskytuje prostor nejen komerčním akcím, ale také neziskovým organizacím, dětským kempům, akcím pro seniory a dalším CSR aktivitám.

V novém vystavení se spojily dvě značky Milka a Oreo, zdroj: prezentace Mondeléz ČR

V novém vystavení se spojily dvě značky Milka a Oreo, zdroj: prezentace Mondeléz ČR

Původní vystavení Milka již bylo neefektivní, zdroj: prezentace Mondeléz

Původní vystavení Milka již bylo neefektivní, zdroj: prezentace Mondeléz

Viktorie Uzsáková, junior brand manager Milka Tablets z Mondelez ČR, ukázala in-store řešení čela, které firma realizovala v hypermarketu Globus na Černém Mostě. Původní vystavení zde fungovalo od roku 2018, ale potřebovalo zmodernizovat a celkově upravit. Navíc zde chtěl Mondeléz propojit své dvě značky Milka a Oreo.

„Původní gondola komunikovala jen značku Milka a nic dalšího, používaná plyšová hlava krávy byla náročná na údržbu, rozložení polic špatně přizpůsobeno, vizibilita produktů omezená a navíc tam byly rušivé elementy, které odváděly pozornost,“ popsala hlavní důvody ke změně Viktorie Uzsáková. Uprostřed pak byla televizní obrazovka na dálkové ovládání, jejíž systém byl také zastaralý a nefungoval.

Při změně se navíc Mondeléz rozhodl sladit dohromady značky Milka a Oreo a snažil se vytvořit moderní nadčasový design, kde budou produkty dobře vidět a zároveň bude vystavení snadné na údržbu. Ve výsledku se pak na gondolu vešlo větší množství produktů a oživila se tak instore komunikace. Firma má v plánu s gondolami dále pracovat a rozšiřovat je i na další řetězce.

Vystavené strojky Philips dokonce nalákaly zákazníky, aby se přímo v prodejně oholili, zdroj: prezentace Authentica

Vystavené strojky Philips dokonce nalákaly zákazníky, aby se přímo v prodejně oholili, zdroj: prezentace Authentica

Martin Hasilík, jednatel společnosti Authentica, představil čelo Philips Blade, které mělo promovat novou řadu holících strojků. Se značkou Philips spolupracuje Authentica od roku 2011. „Nyní byl požadavek na dlouhodobé vystavení v prodejnách elektro, tak aby vydrželo minimálně dva roky,“ uvedl Hasilík. Vystavení mělo prezentovat již vyrobené produkty na trhu a ukázat jejich výhody. Mělo zaujmout na první pohled a zároveň vystavené holící strojky musely být dobře zabezpečené, ovšem s možností dobíjení na prodejnách. „Někteří zákazníci se totiž přímo v prodejnách i holili, a tak bylo třeba mít strojky nabité,“ říká Martin Hasilík.

Reakce zákazníků byly pozitivní a zpětná vazba od klienta také, především protože se novinka více prodávala než starší strojky.

Lancôme shop-in-shop vznikl v Budapešti, zdroj: prezentace Rexy

Lancôme shop-in-shop vznikl v Budapešti, zdroj: prezentace Rexy

Zástupci firmy Rexy, Blanka Neprašová a Bogdan Erdelyan, prezentovali projekt Lancôme shop-in-shop, který vznikl v rámci prodejny Notino v nákupním centru Arena Mall v Budapešti. Je první svého druhu v Evropě a je plánován jako trvalý.

„Vzhledem k tomu, že vše vznikalo v době covidu, tak jsme museli spolupracovat s místními dodavateli, což ovšem nebylo na škodu, ale nemohli jsme navštěvovat místo realizace, tak často, jak jsme zvyklí,“ dodala Blanka Neprašová.

Během osmi nocí instalovali unikání prostor pro prezentaci a zároveň místo, kde by se ženy měly cítit výjimečně. Lancôme se v poslední době více zaměřuje na hightech projekty a snaží se propojit online a offline. Nový shop-in-shop dostal extra vchod, a právě důraz na hightech beauty má přinést větší zážitek pro zákazníka a zvýšit prodeje.

Costa Coffee využila model auta Piaggio, který na akcích přiláká pozornost, zdroj: facebookový účet Up brand activation

Costa Coffee využila model auta Piaggio, který na akcích přiláká pozornost, zdroj: facebookový účet Up brand activation

Agentura Up brand activation představila projekt kávy Costa Coffee (patřící pod Coca-Cola HBC), kdy se v rámci kampaně šířila osvěta o tom, že si lze kvalitní kávu připravit i doma nebo v kanceláři. Miroslav Jun, account manager, a Radim Krahula, projekt manager agentury, popisovali, proč se rozhodli udělat pojízdnou kavárnu právě v italském autíčku Piaggio. „Bratři Costové pocházeli z Itálie a tak nás napadlo italské vozítko, které hned upoutá pozornost. Do něj jsme umístili tým vyškolených baristů a sampling v místě prodeje,“ řekl Jun.

Káva Costa Coffee pro domácí použití se pak dále objevila v maloobchodních prodejnách, a také na různých eventech a festivalech (Olympijský festival, FriendFest, Manifesto, Dino Park). Celkem se podařilo rozdat 100 tisíc vzorků kávy a Piaggiu se připravilo asi 8 tisíc káv. Ačkoli se jedná o jakési retro a návrat zpět oproti jiným projektům, v případě Costa Coffee zafungovalo. Například v Tesco se podařilo navýšit prodeje kávy a přilákat nové zákazníky do kategorie káv, kteří ji doposud kupovali mimo Tesco. Projekt bude pokračovat i v letošním roce a najímají se noví baristé. 

Prezentaci novinky Božkov Republica Honey krátce přestavila agentura Dago, která vytvořila shop in -shop a zároveň bar přímo na prodejní ploše. Ten fungoval 14 dní během loňského října a byl k vidění na deseti prodejnách řetězce Albert. I díky této prezentaci se podařilo podpořit prodeje novinky Božkov Republica Honey,

Na POPAI Awards bodoval Magenta Experience Center

pondělí 29. listopadu 2021

-zue-