Nabídky pomoci od obyvatel, a zároveň žádosti ukrajinských uprchlíků po věcech i službách se v Českém Krumlově od začátku uprchlické krize sbíhají na městském úřadu. Pracovníci úřadu dennodenně komunikují s ubytovateli, se zaměstnavateli, s dobrovolníky a řeší jejich možnosti pomoci na jedné straně a na straně druhé se na úřad obrací lidé z Ukrajiny, kteří pomoc potřebují.
„Přicházejí nám nabídky nejen na darování potravin nebo oblečení, ale také například na doučování češtiny pro ukrajinské děti, organizace nabízí volnočasové aktivity apod. A protože tato agenda narůstá, tak bylo nutné přijít s efektivnějším řešením pro evidenci nabídek pomoci, abychom byli schopni pružně reagovat na nabídku a poptávku,“ říká Jan Lippl, tajemník úřadu a hlavní koordinátor týmu pro organizaci pomoci uprchlíkům.
Všichni, kteří chtějí nabídnout pomoc jakéhokoli druhu, mohou vyplnit formulář, prostřednictvím kterého úřad získá databázi nabízených věcí a služeb. Následně dle poptávky zajistí propojení kontaktů nabízené a vyžádané pomoci.
„Pokud například někdo nabídne skříň, tak ji zaevidujeme, a až po ní bude poptávka ze strany uprchlíků, tak snadno a rychle zajistíme, aby se nabídka a poptávka spárovaly,“ dodává tajemník.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV