Druhá maďarská mise Madse Østberga

Norský pilot Citroënu vloni strávil svou první sezónu na rychlých maďarských tratích.

Prioritou pro něho ale i vloni bylo mistrovství WRC2, ve kterém stejně jako v Maďarsku startoval s technikou stáje Tagai Racing Technology. Na maďarské scéně se tak objevil jen pětkrát, ale i to mu stačilo k dosažení trojice vítězství. V konečném hodnocení Norovi patřila třetí příčka, kterou letos plánuje o dvě příčky vylepšit. K ruce má nového spolujezdce, Švéda Patrika Bartha, a svou společnou premiéru si odbyli teď na úvodní Salgó Rally. V roli úřadujícího mistra se na start stejně jako vloni postavil András Hadik s tradičním Fordem Fiesta Rally2. Frigyes Turán se pokusí i letos zaútočit na domácí titul s Volkswagenem Polo GTI R5. A jako v minulých letech se i letos na startu mistrovství sešla početná skupina pilotů škodovek. Mistr z roku 2019 Ferenc Vincze jun. se po roční pauze vrací s Fabií starší generace R5. Jedná se přímo o konkrétní auto, které jej tehdy dovezlo k titulu. S novější Fabií Rally2 evo pokračuje Ádám Velenczei a také Kristóf Klausz posilněný zkušenostmi ze zahraničních startů.

V druhém testu celou maďarskou špičku překvapil Lászlo Bodolai. Pilot Fordu Fiesta Rally2 se doposud zmohl maximálně na čtvrté místo v cíli několika mistrovských soutěží. Teď ale po RZ 2 opanoval průběžné pořadí. Na čele se sice moc dlouho neudržel, ale i třetí příčka by znamenala nejlepší výsledek jeho kariéry. V opakovaném průjezdu úsekem, který v první sekci vyhrál, znovu kraloval a udržel si odstup od vedoucího jezdce pod deseti vteřinami. Do cíle následující RZ 6 bohužel Bodolai dorazil na defektu a dvouminutová ztráta jej nemilosrdně katapultovala na konec top ten. Bodolaiův týmový kolega Hadik začal o poznání opatrněji a první sekci zakončil na šestém místě. Do první pětky se dostal teprve poté, co jeho kolega ztratil spoustu času oním defektem. V předposlední zkoušce ale Hadik poslal svůj Ford na střechu a soutěž pro něho předčasně skončila. Turán do soutěže vstoupil defektem a celý den tak musel stahovat nabrané manko. Nakonec se mu podařilo vyhrát závěrečný test a jeho Volkswagen tak uzavíral nejlepší pětici. Do ní se vešli i Klausz s Velenczeiem, kteří spolu bojovali o každou vteřinu. Jejich duel se v závěrečné sekci proměnil v boj o poslední pódiovou příčku. Vítězně z něho vyšel Velenczei. Nejrychlejší speciál Škoda na tratích Salgó Rally ale pilotoval Vincze jun. Hned na začátek vyhrál první test, ale do servisu už přijížděl jako třetí. Mechanikům naplánoval na servisní pauzu spoustu práce, když mu měnili servo a ještě tlumiče. Ani tak ale v druhé sekci nestačil vedoucímu Østbergovi. Nor potvrzoval, že je pilotem světové třídy, a do vedení se paradoxně dostal po defektu v RZ 3. Během druhé sekce vedení navýšil už skoro na čtvrt minuty a z tempa nepolevil ani v závěru. Vincze jun. se sice hodně snažil, ale pilota Citroënu porazit nedokázal.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!