Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Když se v podnikání nedostavují výsledky

Jiří Rostecký
Před 2 roky
Jiří Rostecký
Autor fotky: Jirka Chomát

Častým problémem, se kterým se na mě obrací posluchači MladýPodnikatel.cz v rámci privátních konzultací, bývá ztráta motivace a úzkost z neuspokojivých výsledků. Nevydělává jim to. Dělají, co mohou, makají na tom každý den, ale přesto se to nerozjíždí. Proč?

Každé podnikání je jiné a má vlastní výzvy, které je nutné překonat. Přesto se podle mé zkušenosti se stovkami začínajících projektů některé příčiny pomalého rozjezdu opakují. A právě o nich je tento článek.

Čím si v úspěchu bráníte?

Nejčastější příčinou, proč se začínající podnikání nerozjíždí, bývá podle mé zkušenosti nějaký vnitřní limit jeho zakladatele. Například pracují ve dne v noci na svém produktu, ale dosud ho pořádně nenabídli zákazníkům. Sice ho sdílí na sociální sítích a očekávají výsledky, ty se ale nedostavují.

Většinou existuje způsob, jak jít zákazníkům naproti. Když nejsou peníze, mohou pomoct třeba skupiny na Facebooku, kde lze relevantnímu publiku říct o tom, co nabízíte. Nebo můžete vystoupit na nějaké off-line akci. Zavolat někomu, kdo vám může otevřít nové dveře. Nebo udělat cokoliv, co dokáže stojaté vody rozhýbat.

Inzerce

Proč to podnikatelé nedělají? Nejčastěji mi odpovídají, že se stydí, bojí nebo nevěří, že by to dokázali. Jindy podceňují své dovednosti a říkají, že to neumí. Přitom nedělají nic, aby se to naučili.

Příčina jejich neúspěchu tak není v tom, že by měli špatný produkt nebo špatnou službu. Leží ve vnitřním bloku udělat něco, co je pro ně nekomfortní. Postavit se před zákazníky, nechat se několikrát odmítnout, zdokonalovat se a zkoušet to znovu, opravdu nedokáže každý. Ale právě o tom je podnikání.

Ani moje předplatné není pro každého. Pro mnoho podnikatelů je poslouchání podcastů ztrátou času. Pro spoustu dalších je ale příležitostí objevit zkratky a díky zkušenostem ostatních se rychleji a snáz dostat ke svým cílům. I mě ale řada lidí odmítá a o mé služby nestojí. Jiným pomohly rozjet úspěšné byznysy, zdokonalit firmy a dosáhnout většího úspěchu.

Nebuďte sami sobě nepřítelem

Ego bývá jednou z největších příčin neúspěchu v jakékoliv oblasti našich životů. Byznys není výjimkou. Zejména začínající podnikatelé, kteří nemají s prodejem žádné zkušenosti, se mohou stydět, bát a podceňovat. Jejich schopnost prodávat ale nevznikne sama, pokud na sobě nezapracují a tohoto bloku se nezbaví.

Nemusí to být těžké. Prostě to zkuste pomalými krůčky. Já se podobně bál přednášet před cizími lidmi. Moje první vystoupení mělo jen několik málo posluchačů a až postupem času jsem se otrkal a naučil přednášet i před stovkami lidí ve velkých sálech. Stejně tak můžete postupovat i vy.

Napište si, proč jsou vaše produkty a služby skvělé a v čem mohou pomoci ostatním. Přemýšlejte nad tím tak dlouho, dokud to nedokážete pojmenovat velmi přesně a přesvědčivě. Pokud nevěříte tomu, co prodáváte, jak tomu mohou uvěřit ostatní?

Neberte se tak vážně. Jasně, že si nabijete hubu. Mnoho lidí vás odmítne a možná se vám i někteří vysmějí. Možná už to udělali. Ani to ale neznamená, že nemáte zákazníky jinde. Věřte mi, že váš pocit se změní, jakmile najdete ty první.

Neváhejte si nechat pomoct od někoho zkušeného. Opravdu všem doporučuji pracovat na svém vnitřním světě, který se výrazně odráží v našich pracovních výsledcích. Taková práce ale není jednoduchá a urychlit a zefektivnit ji může například terapeut nebo kouč. Na prodej, marketing a další oblasti byznysu existuje samozřejmě celá řada zkušených poradců, které můžete požádat o radu.

Nejhorší je, když to začínající podnikatelé vzdávají příliš brzy. Ano, může nastat moment, kdy se vyčerpají všechny možnosti a je lepší se jít věnovat něčemu jinému. Tento moment ale určitě nenastal, pokud jste se ještě ani nenaučili prodávat a zákazníci o vás neví. Pak problém není v tom, co nabízíte, ale v něčem jiném.

Najděte to a výsledkům se přiblížíte.

Jo a to předplatné fakt může pomoct i vám. Záleží ale na tom, zda máte čas objevovat kolo, nebo naslouchat zkušenostem ostatních. ;-)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-eshopy-web

Nejčastější chyby začínajících e-shopů | Jiří Rostecký

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

Premium
martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
eliska-dobiasova-turkova-web

Rozjela e-shop s výrobou dětských plenek. Teď chce předat řízení firmy nástupci | Eliška Dobiášová Turková

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

jiri-peslar-web

Kariéra ve financích: Jak ji vybudovat? | Jiří Peslar (Allrisk)