Ze Lvova do Mladé Boleslavi. Škodovka kromě výroby přesunula i desítky ukrajinských pracovnic

Ukrajinky ze Lvova pracují v mladoboleslavské škodovce

Ukrajinky ze Lvova pracují v mladoboleslavské škodovce

Mladoboleslavská Škoda přesunula část své výroby ze Lvova. Krátce po začátku válečného konfliktu jí totiž hrozilo, že nebude mít k dispozici kabelové svazky. Jejich produkci u nás zajišťuje i 35 ukrajinských pracovnic, které dorazily do nově připravené haly přímo v Mladé Boleslavi.

Maria pracovala v továrně na výrobu kabelových svazků v ukrajinském Lvově 9 let. Ani v nejmenším ji nenapadlo, co se 24. února tohoto roku stane. Když Rusko zaútočilo na Ukrajinu, musel být provoz v její práci omezen. A tak se rozhodla hledat štěstí v jiné zemi, ovšem ve stejné profesi. A práce jí jde skvěle od ruky.

„Připravím si to podle schématu. Když to připravím, tak musím zkontrolovat, jestli sedí barevnost těch kabelů, a pak už jenom svážu všechny dráty a už to bude hotový svazek,“ popsala Maria. Kabelové svazky se užívají například k ovládání okének nebo zrcátek.

Mladoboleslavská automobilka měla jejich zásoby na pár dnů dopředu. Pokud by se výroba znovu nerozjela, byl by to velký problém. „Jsme schopni v krizovém managementu vyrábět v některých případech i nekompletní vozy. V případě hlavního kabelového svazku tady výroba vozu vůbec není možná,“ uvedl vedoucí oddělení nákupu konektivity a elektriky Škody Auto Jan Melichar.

„Můžeme toto záložní pracoviště tady vytvořit a jen o to lépe, pokud můžeme stávající zaměstnankyně podpořit, že jim dáme práci tady, takže za nás jednoznačně oboustranně výhodné řešení,“ uzavřel Melichar.

Tagy:
výroba Mladá Boleslav Ukrajina Rusko Lvov ŠKODA AUTO a.s. Jan Melichar