Brněnské řidiče už dva měsíce trápí zúžení, na místě se přitom nepracuje

  17:30,  aktualizováno  21. dubna 18:01
V polovině února zúžili frekventovanou silnici v brněnské ulici Poříčí kvůli stavbě protipovodňových opatření u vedlejší řeky Svratky. Plánované práce se však prakticky nekonají a vedení Brna už dochází trpělivost.

Silnice v brněnské ulici Poříčí je zúžená kvůli stavbě protipovodňových opatření, plánované práce se však nekonají. | foto: Brněnské komunikace

Ještě v lednu se přitom nechávali politici a zástupci stavebních firem fotit u poklepání základního kamene obří stavby za 1,3 miliardy korun, která „nemá obdoby“.

Díky ní mají u Svratky vzniknout zábrany proti velké vodě a zároveň s nimi také náplavka nedaleko hokejové arény. Brnu se tím uvolní i prostory pro výstavbu nedaleko centra města.

Dnes už však vedení Brna se zástupci stavbařů nesouzní tak jako v lednu. „Pravda je taková, že se nám hádá zhotovitel s projektantem,“ uvedl náměstek brněnské primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL). Projektant podle něj trvá na tom, že jeho dokumentace je v pořádku, zatímco zhotovitelé tvrdí, že se podle ní nedá pracovat.

„My jsme připraveni začít dělat, jenže se objevily problémy se sítěmi. Ty vedou jinde, než projektant uvažoval. Teď je potřeba to celé předělat,“ prohlásil Vilém Huryta, výrobní ředitel stavební firmy Firesta Fišer. Kromě společnosti Firesta Fišer se na zakázce podílejí také firmy Hochtief a OHLA ŽS, donedávna roky známá jako OHL ŽS.

Mluvčí OHLA ŽS Iva Šašinková ve čtvrtek v podvečer doplnila, že se jedná o dočasném zrušení dopravních omezení kvůli komplikacím na stavbě, které zmínil Huryta.

„Při provádění přípravných prací po zahájení výstavby byly zjištěny do té doby neznámé skutečnosti, které znemožňují realizaci díla dle připravené projektové dokumentace. Projektant tedy aktuálně na základě pokynu objednatele zpracovává revizi projektové dokumentace,“ vysvětlila.

Zároveň odmítla Hladíkova slova, že by se hádal zhotovitel s projektantem. „Za kompletnost, správnost a uvolnění realizační dokumentace k výstavbě odpovídá objednatel díla, který je současně objednatelem projektové dokumentace,“ ukázala Šašinková na město Brno jakožto objednatele.

Práce by mohly začít do tří týdnů

Na spory doplácí především řidiči, kteří každý den stojí v dlouhých kolonách a pomalu popojíždí od jedné světelné křižovatky k dalšímu semaforu.

Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) se podle svých slov snaží situaci poslední dva týdny řešit a prověřuje, jestli je možné některá dopravní omezení zrušit, když se zatím u řeky nic neděje.

„Opravdu se snažím zjistit, jak dlouho se nebude konat. Dnes nebo zítra musíme mít řešení. Musíme vědět, jestli se začne pracovat, nebo co je příčinou, že se nic neděje,“ poznamenal Kratochvíl. Ve čtvrtek dodal, že se příští týden bude některá zúžení skutečně rušit.

Huryta doufá, že práce začnou do tří týdnů. „Je opravdu nešťastné, že je to takto zavřené,“ uvedl přesto, že dopravní omezení vyřizuje vždy stavební firma.

Šašinková se za omezení omlouvá, nicméně říká, že na stavbě se pracuje. „Práce na přípravě dané lokality probíhají, ač nemusí být na první pohled viditelné. V nejbližší době očekáváme dodávku betonového trubního materiálu, která umožní zahájení prací na přeložce kanalizace,“ doplnila bez konkrétního termínu s vysvětlením, že dodávku materiálu komplikuje i současná mezinárodní situace.

Po dodání by se však práce měly práce zintenzivnit. „Zásadní posílení výstavby bude možné po schválení revize projektové dokumentace týkající se podstatných částí díla dotčených změnou,“ dodala. Kdy to bude, to dnes není jasné.

Mluvčí společnosti Hochtief Michal Talián se k problémům na stavbě blíže nevyjádřil. „Za sdružení zpravidla komunikuje jeho lídr, kterým je OHLA ŽS. Obraťte se proto, prosím, se svými dotazy na uvedenou společnost,“ sdělil stručně.

Autor: