Šenkýř Motorsport se po delší přestávce opět objevil v Eset Cupu.

Šenkýř Motorsport trénoval na Hungaroringu začínající jezdce

Tým Šenkýř Motorsport se po delší přestávce opět objevil v Eset Cupu. Na úvodní podnik na Hungaroringu přivezl dva vozy BMW M4 GT4, které svěřil do rukou absolutních nováčků. A výsledek překvapil.

Brněnský tým Šenkýř Motorsport býval stálicí Eset Cupu, ale poslední dvě sezony se pohyboval mimo prostředí tohoto šampionátu. Šéf stáje Robert Šenkýř vysvětluje proč: „Hodně času jsme mimo jiné věnovali našemu programu pro mladé okruhové jezdce a rozvíjeli naše trackday eventy, z nichž jsme vybrali nejtalentovanější účastníky a celou letošní zimu jsme se jim intenzivně věnovali.

Ve Španělsku jsme naplánovali dvanáct testovacích dní na šesti okruzích od prosince do března.“

Se třemi nováčky dorazil Šenkýř Motorsport na Hungaroring, kde na ně čekal křest ohněm. Marian Bíž a Samuel Vetrák ze Slovenska a Petr Švantner z České republiky si poprvé na vlastní kůži vyzkoušeli, co to znamená být závodním jezdcem. Přitom se jedná o obyčejné chlapy, kteří si chtěli na akcích trackday vyzkoušet rychlou jízdu.

A nyní jsou součástí programu Be a race driver, který Šenkýř Motorsport pořádá.

 

 

„Cílem tohoto projektu je vzít začínající jezdce z řad našich trackday akcí, předat jim zkušenosti, koučovat je, získat s nimi závodní licenci, vyzkoušet závodní víkendy a pak s nimi jet 24hodinovku v Barceloně,“ vysvětluje Šenkýř záměr programu, jenž je určen nejen pro budoucí závodníky, ale i pro osoby, které by si jednou či vícekrát za život chtěly vyzkoušet, jaké to je, sedět v závodním autě a být opatrován profesionálním týmem.

„Eset Cup je jedním z těch kroků, které s nimi chceme udělat. Aby si vyzkoušeli všechny procedury závodního víkendu od prvních tréninků, přes kvalifikace až k samotnému závodu. A musím říct, že kluci si vedli velmi dobře.

Ještě před měsícem neměli licence a najednou nastoupili do své první kvalifikace, která se jela navíc na mokru. A v kvalifikaci z toho bylo v kategorii GT4 první místo pro Samuela Vetráka a třetí místo pro Petra Švantnera. To jsme nečekali,“ pěl Šenkýř chválu na své jezdce.

 

V prvním závodě z toho nakonec bylo i pódiové umístění. Švantner skončil druhý a Vetrák čtvrtý. Ve druhém závodě Švantner pódiový úspěch zopakoval a skončil na třetím místě. Vetráka mezitím vystřídal Marian Bíž, který bral čtvrtá místa v kvalifikaci i v závodě.

Ve vytrvalostním závodě se opět nejlépe prosadil Švantner, který skončil v klasifikaci GT4 na druhém místě a jeho týmoví kolegové Vetrák a Bíž, jedoucí s druhým BMW M4 GT4, skončili čtvrtí.

Šenkýř Motorsport by se měl ještě objevit na druhém podniku ESET Cupu na Red Bull Ringu, poté kalendář koliduje s jinými týmovými akcemi. Šenkýř Motorsport nepojede ani na domácí půdě v Brně v září. Místo toho bude závodit na zmiňované 24hodinovce v Barceloně, která je letošním cílem programu Be a race driver.

Čtyři jezdce už Robert Šenkýř vybral, tím pátým bude on sám. Letos je totiž třicáté výročí, co se Robert Šenkýř vydal ve šlépějích svého otce Jana a začal závodit.

 

 

 

Zdroj Eset V4  a ŠM