VAROVÁNÍ: Před praktikami společnosti, která si dala do názvu ochranu práv spotřebitele

VAROVÁNÍ: Před praktikami společnosti, která si dala do názvu ochranu práv spotřebitele

 

„Proč nezvedáte telefony a nepřebíráte poštu, když máte moje smlouvy, které potřebuji?!“ spustila zhurta paní Alena, která přišla do poradny Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.
Poradkyně se snažila paní uklidnit, posadila ji ke stolu a požádala ji o přesný výklad problému. Za chvíli se začalo vše rozmotávat.

Paní Alenu navštívil doma pán, zřejmě podomní prodejce, který se zaštiťoval názvem společnosti Ochrana práv spotřebitele a nabídl jí službu, která ji zbaví starostí. Služba spočívala v tom, že se firma bude starat o všechny její smlouvy na dodávky energií. Pán vystupoval velmi mile a paní Alena si, bohužel, spojila název firmy s naší neziskovou organizací a pojala k pánovi důvěru. A tak přijala vše, co jí bylo nabídnuto. Podezření začala mít až ve chvíli, kdy dostala dopis s informací, že z důvodu krachu dodavatele energií skončila u tzv. dodavatele poslední instance a dále se nic nedělo. Nikdo se jí neozval, nikdo ji o dalším postupu neinformoval. A tak se vypravila k nám.

Na internetu poradkyně SOS MaS, z.s. společnost našla pod názvem o.o.p.s. Ta má na svých webových stránkách velkými písmeny napsáno: Jsme organizace pro ochranu práv spotřebitele. Při bližším prozkoumání však poradkyně zjistila, že se jedná o společnost s ručením omezeným, tedy podnikatelský subjekt, který není oficiální neziskovou spotřebitelskou organizací.

Paní Alena na další schůzku přinesla dvě smlouvy s touto společností, takže se poradkyně mohla seznámit také s jejich obsahem. V jednom případě se jedná o příkazní smlouvu, na základě níž měla firma bezplatně zajistit veškeré právní úkony ve vztahu ke stávajícím i budoucím dodavatelům energií. Na základě druhé smlouvy si již firma každý měsíc strhává určitou částku prostřednictvím SIPA spotřebitelky, tedy fakticky účtuje poplatky, a to pouze za to, že má u sebe uložené její smlouvy týkající se dodávek energií. Proto také paní Alena nemohla žádné smlouvy najít. Přestože se paní Alena ocitla u dodavatele poslední instance a měsíčně společnosti o.o.p.s. s. r. o. platí, nechali ji tzv. na holičkách.

Naštěstí jsou smlouvy se společnosti o. o. p. s. smlouvami uzavřenými na dobu neurčitou s možností je kdykoliv vypovědět. Avšak tak jednoduché, jak se zdá, to paní Alena mít nebude. Nepodařilo se jí totiž výpověď smluv doručit. Společnost nepřebírá poštu a telefonní číslo uvedené jako kontaktní je nedostupné. Výpovědi jsou sice díky fikci doručení platné, avšak na požadavek paní Aleny na vrácení smluv a zastavení inkasa z jejího účtu nikdo nereflektuje.

Paní Alena se tak svých starostí nezbavila, jak si od služeb domnělé spotřebitelské organizace slibovala, ale právě naopak. Hlavním úkolem nyní pro ni bude, urychleně si vyhledat nového dodavatele, aby se co nejdříve ukončila nevýhodné dodávky od dodavatele poslední instance.

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. varuje všechny spotřebitele, aby si skutečně ověřili, s kým jednají. Na současné nepřehledné situaci na energetickém trhu se snaží některé subjekty parazitovat, a ne každý, kdo slibuje spotřebitelům pomoc, ji také skutečně poskytne. Společnost používáním uvedené rétoriky uvádí spotřebitele v omyl a je otázkou, zda by se to nedalo považovat za nekalou obchodní praktiku.

Pokud jste se také setkali s podobnou praktikou jako paní Alena, podepsali jste obdobné smlouvy a máte zájem o pomoc, kontaktujte nás telefonicky či emailem na adrese: poradna@sos-msk.cz

 

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.


 

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře