Orientační nabídka


Znak města Česká Třebová (odkaz na titulní stránku) 

MěstoČeská Třebová - Oficiální web



Vyhledávání

 

Cesta: Titulní stránka
 

SOS MaS, z. s. varuje spotřebitele před praktikami společnosti, která si sama dala do názvu ochranu práv spotřebitele

„Proč nezvedáte telefony a nepřebíráte poštu, když máte moje smlouvy, které potřebuji?!“ spustila zhurta paní Alena, která přišla do poradny Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s.
Poradkyně se snažila paní uklidnit, posadila ji ke stolu a požádala ji o přesný výklad problému. Za chvíli se začalo vše rozmotávat.
Tisková zpráva ze dne 21.4. 2021
 

 
 
Paní Alenu navštívil doma pán, zřejmě podomní prodejce, který se zaštiťoval názvem společnosti Ochrana práv spotřebitele a nabídl jí službu, která ji zbaví starostí. Služba spočívala v tom, že se firma bude starat o všechny její smlouvy na dodávky energií. Pán vystupoval velmi mile a paní Alena si, bohužel, spojila název firmy s naší neziskovou organizací a pojala k pánovi důvěru. A tak přijala vše, co jí bylo nabídnuto. Podezření začala mít až ve chvíli, kdy dostala dopis s informací, že z důvodu krachu dodavatele energií skončila u tzv. dodavatele poslední instance a dále se nic nedělo. Nikdo se jí neozval, nikdo ji o dalším postupu neinformoval. A tak se vypravila k nám.

Na internetu poradkyně SOS MaS, z.s. společnost našla pod názvem o.o.p.s. Ta má na svých webových stránkách velkými písmeny napsáno: Jsme organizace pro ochranu práv spotřebitele. Při bližším prozkoumání však poradkyně zjistila, že se jedná o společnost s ručením omezeným, tedy podnikatelský subjekt, který není oficiální neziskovou spotřebitelskou organizací.

Paní Alena na další schůzku přinesla dvě smlouvy s touto společností, takže se poradkyně mohla seznámit také s jejich obsahem. V jednom případě se jedná o příkazní smlouvu, na základě níž měla firma bezplatně zajistit veškeré právní úkony ve vztahu ke stávajícím i budoucím dodavatelům energií. Na základě druhé smlouvy si již firma každý měsíc strhává určitou částku prostřednictvím SIPA spotřebitelky, tedy fakticky účtuje poplatky, a to pouze za to, že má u sebe uložené její smlouvy týkající se dodávek energií. Proto také paní Alena nemohla žádné smlouvy najít. Přestože se paní Alena ocitla u dodavatele poslední instance a měsíčně společnosti o.o.p.s. s. r. o. platí, nechali ji tzv. na holičkách.

Naštěstí jsou smlouvy se společnosti o. o. p. s. smlouvami uzavřenými na dobu neurčitou s možností je kdykoliv vypovědět. Avšak tak jednoduché, jak se zdá, to paní Alena mít nebude. Nepodařilo se jí totiž výpověď smluv doručit. Společnost nepřebírá poštu a telefonní číslo uvedené jako kontaktní je nedostupné. Výpovědi jsou sice díky fikci doručení platné, avšak na požadavek paní Aleny na vrácení smluv a zastavení inkasa z jejího účtu nikdo nereflektuje.

Paní Alena se tak svých starostí nezbavila, jak si od služeb domnělé spotřebitelské organizace slibovala, ale právě naopak. Hlavním úkolem nyní pro ni bude, urychleně si vyhledat nového dodavatele, aby se co nejdříve ukončila nevýhodné dodávky od dodavatele poslední instance.

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. varuje všechny spotřebitele, aby si skutečně ověřili, s kým jednají. Na současné nepřehledné situaci na energetickém trhu se snaží některé subjekty parazitovat, a ne každý, kdo slibuje spotřebitelům pomoc, ji také skutečně poskytne. Společnost používáním uvedené rétoriky uvádí spotřebitele v omyl a je otázkou, zda by se to nedalo považovat za nekalou obchodní praktiku.

Pokud jste se také setkali s podobnou praktikou jako paní Alena, podepsali jste obdobné smlouvy a máte zájem o pomoc, kontaktujte nás telefonicky či emailem na adrese: poradna@sos-msk.cz 
Tuto tiskovou zprávu si můžete přečíst na webu www.sos-msk.cz.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska z.s.
Internetové stránky: www.sos-msk.cz
Tel/fax.596 111 252, mobil 606 832 280
ostrava@sos-msk.cz
Marcela Reichelová, předsedkyně,                                                               ,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. je nezávislý, neziskový spolek, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v městech Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského, Pardubického, Libereckého, Ústeckého kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Poradní dny :
Ostrava: Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 - 17 hodin, Čt: 9 - 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín: Čt: 14 – 16 hodin, každý druhý a čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 605 801 362, 723 692 166   
Český Těšín: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 558 712 695, 723 692 166
Frenštát p.R.: St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Bruntál : St: 11.30 – 15.30 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel.554 706 276, 723 692 166  
Nový Jičín: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 556 768 309
Opava: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel. 553 756 601
Frýdek–Místek: St: 12 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 723 692 166
Olomouc: Pá: 12 – 16 hodin – každý první pátek v měsíci, tel. 773 901 773
Hranice: St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel. 581 828 560-1
Přerov: St: 13 – 17 hodin – každé úterý v měsíci, tel. 773 901 773
Jeseník: St: 13 – 17 – každý druhý čtvrtek v měsíci, tel. 772 623 536
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin - každou druhou středu v měsíci, tel. 573 321 307, 773 901 773
Otrokovice: St: 13 – 17 hodin –po předcházející tel. dohodě, tel. 773 901 773
Uherské Hradiště: St.13 – 17 hodin každou třetí středu v měsíci, tel.572 525 655,773 901 773
Rožnov p.R.: Čt.12 – 16 hodin, každý čtvrtý čtvrtek v měsíci, tel. 571 661 111, 773 901 773
Valašské Meziříčí: Po: 13.–17 hodin – každé první pondělí v měsíci, tel.571 674 516
Pardubice: Čt.: 13 – 17 hodin – každý třetí čtvrtek v měsíci, tel.723 692 166, 466 335 630
Choceň: St: 12. – 16 hodin, - každou první středu v měsíci, tel. 606 382 280
Liberec: St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.607 921 290
Děčín: Út: 13 – 17 hodin – každé čtvrté úterý v měsíci, tel. 607 922 405, 773 772 683
Praha: konzultace po předcházející telefonické objednávce, tel. 606 382 280

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů MaS z.s.        Spolek zapsaný ve Spolkovém rejstříku  dne 1.1.2014
sídlo: Přemyslovců 50, 709 00 Ostrava       sp.zn. L 8751 vedená u Krajského soudu v Ostravě
IČ : 22831738, DIČ: CZ 22831738                č.ú. 2200104372/2010 Fio banka a.s.
 
Zodpovídá: Bc. Tereza Kašková
Vytvořeno / změněno: 6.5.2022 / 6.5.2022
 

 

 

Nejbližší akce

Zobrazit všechny akce


Úřední deska

 

Celá úřední deska


Navštivte také

    • Logo EU fond pro regionální rozvoj a Ministrestvo životního prostředí
    • LOGO IROP a MMR ČR (IROP_CZ_RO_B_C RGB.jpg)
    •  
        mesto sportu

Informace v patě

Odkaz na záhlaví webu

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web , | design E-branaredakční systém

 

Tento web pro svoji správnou funkci využívá soubory cookies.

O cookies

Nastavení cookies

Tento web pro svoji správnou funkci využívá soubory cookies.

Více o cookies

Tyto soubory nám umožňují poskytnout návštěvníkům kvalitnější služby, protože nám například umožní získat anonymizované analytické údaje o používání tohoto webu.

Kompletní přehled cookies, které tento web využívá naleznete zde.

Skupiny cookies