Hlavní obsah

RECENZE: Iveta. Dobří herci ve zbytečné sérii

Režisér Michal Samir natočil pro Voyo minisérii Iveta inspirovanou zpěvačkou z 80. let Ivetou Bartošovou. Je na ní mimo jiné vidět, že skutečná osmdesátá léta pořádně nezažil.

Trailer Iveta Video: Voyo

 
Článek

Příběh začíná ve Frenštátě pod Radhoštěm, kde hlavní postava, blonďatá naivní holčička, chodí do sboru a prohlašuje, že chce být slavná. Učitelka se pro dívku náhle nadchne a naplánuje účast na soutěži v Jihlavě. Rodiče souhlasí, a tak může malá vyrazit za slávou.

Následný neúspěch dívku totálně rozhodí a ukáže její velký problém – chce být slavná, ale nemá na to. Nezvládá skutečný svět, je to nanynka z venkova, která touží po Praze a „šoubyznysu“, ale neví, o co jde.

Tvůrcům se částečně podařilo vystihnout socialistickou umakartovo-tesilovou ukoptěnost. Kostýmy, kamera a herci patří spíše k lepším stránkám minisérie. Miroslav Hanuš hraje rázného vzteklého tatíka, Alena Mihulová pojala maminku, která smaží řízky, docela hezky, a také Eliška Křenková jako sestra není špatná. Představitelka Ivety Anna Fialová už měla lepší role.

Foto: TV Nova

Vojtěch Vodochodský a Anna Fialová jako Petr Sepéši a Iveta Bartošová.

Zároveň výsledek působí levně, protože tam téměř nejsou exteriéry. Skutečná Praha není vidět – rozbitá, šedivá metropole 80. let jako by neexistovala.

Doba je vůbec vylíčena povrchně. Scénář se mimo jiné vyhýbá faktu, že postavy žijí v komunistické diktatuře. Realita neexistuje, nikdo neshání nedostatkové zboží, nejsou tu projevy, plakáty, prapory, komise a zákazy. Byty jsou velmi pěkné a nikdo nemá žádné problémy.

Foto: Voyo

Eliška Křenková a Anna Fialová

Není také úplně jasné, jaký smysl mají krátké scény s mladými vojáky, kteří se o Ivetu zajímají. Vyzní do prázdna, pointa se nekoná.

Hlavní kámen úrazu tkví ovšem v tom, že ústřední postava je nudná, dokonale hodná a hlavně hloupá. Buď se naivně kouká, nebo brečí a vyžaduje důkazy lásky od lidí, kteří ji zjevně nemají rádi. Ambiciózní a chladný zpěvák Sepéši (Vojtěch Vodochodský) je životnější figurou – míří vysoko, ale taky není úplně psychicky normální.

Iveta nabízí stokrát vyprávěný příběh o nanynce, kterou semele touha po slávě. Bartošová rozhodně není žádná významná kulturní osobnost, spíše zapomenutelná postavička normalizačního popíku, kterou uměle udržoval v povědomí bulvár. Tvůrci tak vyhodili spoustu peněz za něco, co nemá význam. Zdá se, že tatínek, který na začátku ve Frenštátě předpovídá, že dívka v Praze skončí špatně, měl od začátku pravdu.

Celkové hodnocení: 50 %

Reklama

Výběr článků

Načítám