Foto Story : Osobnosti na Jim-Clark-Revivalu v Hockenheimu.

Foto Story

Letošní historický podnik v Hockenhiemu byl po minulých sezonách jistého úpadku ohromným úspěchem. Tribuny byly zaplněné téměř na úrovni víkendů DTM a fronty před stánkami s občerstvením měřily desítky metrů. V dobách, kdy nikdo neví, co si vlády na nás už možná  zítra zase strašného vymyslí, lidé prostě „berou zážitky v nově nalezené svobodě teď a nyní“.

Podívat se na historický sport ovšem nepřišli jen fandové a výletníci. V paddocku a v kokpitech se to jen hemžilo velkými jmény našeho sportu…

Text a foto: Roman Klemm. Motor MAX

 

 

 

 Hlavní osobností vzpomínání na velkého Skota Jima Clarka byl samozžejmě jezdec, který s ním do osudného závodu roku 1968 vystartoval, poté co v předvečer společně absolvovali televizní vystoupení: Kurt Ahrens (s autorem a manažerem Axelem Waterem u Clarkova monumentu).

 

 

Pro autora článku další vzácný prominentní host, který minulá desetiletí zůstal v pozadí: vítěz Le Mans roku 1989, Švéd Stanly Dickens se vrátil do kokpitu!

 

 

 

Kurt Ahrens s trojnásobným vítězem Le Mans, Marco Wernerem.

 

 

 

 Za nový historický seriál je organizačně zodpovědný dřívější jezdec F2 (Maurer) a Brun-Porsche, Frank Jeliski.

 

Aktivně v kokpitu F2 se podílel na podniku Wolfgang Kaufmann, dříve tovární jezdec VW-F3 a Porsche.

 

 

 

 Günther Gebhardt, zakladatel stejnojmenné značky prototypů skupiny C.

 

 

Dva legendární vedoucí činovníci sportovního oddělení Porsche: vývojář a pilot Jürgen Barth (uprostřed) s konstruktérem Norbertem Singerem (vpravo). Chebský rodák Singer byl zodpovědný za zuffenhausenské typy jako 911 RSR, 935, 936, 956 a 962!

 

 

 Motocyklová legenda Dieter Braun: „Roku 1966 jsem se tady stal prvním držitelem rekordního kola na tehdy novém Hockenheimringu.“

 

 

 

Kurt Ahrens a Prinz Leopold von Bayern.

 

 

 

 Na své si přišli i fandové současných motorek: u autgramiády byl Stefan Bradl

 

 

 

Ohledně formule 1 neměli tito borci moc štěstí: Jo Vonlanthen, Marco Werner, Timo Glock a Michael Bartels.

 

 

 Jo Vonlanthen a dřívější eso vrchů a DRM, Mario Ketterer.

 

 

 Hvězda DRM a Endurance 70. let Clemens Schickentanz s chotí.

 

 

 

V BMW M1 si zazávodil bývalý jezdec DRM, Peter Oberndorfer.

 

 

 

V kokpitu F2 a F-Junior zářil jako vždy Manfredo Rossi (Martini & Rossi)

 

 

 Jel jen jedinou GP mistrovství světa (Rakousko 1975), za to dodnes miluje jízdu s monoposty: Jo Vonlanthen