Oprava Barrandovského mostu může rozhodnout komunální volby v Praze, očekává komentátor Honzejk

16. květen 2022

Po bezmála čtyřiceti letech, kdy auta poprvé vjela na Barrandovský most (dříve most Antonína Zápotockého), začínají jeho opravy. „Dřív na to asi nebyla odvaha, aby se otevřela jedna z nejdůležitějších pražských tepen,“ soudí prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví a někdejší náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Jiří Nouza. Naráží tím na komplikace spojené s uzavřením jedné z nejdůležitějších dopravních tepen v metropoli.

„Někdy se ty stavby ale opravit musí,“ podotýká Nouza s tím, že ani stav dalších pražských mostů přes Vltavu není zdaleka ideální.

„To, že se posledních osmi letech nic neodehrálo na skeletu dopravní sítě Prahy – zejména v oblasti významné investice, to považuji za strašnou chybu. Čtyři, respektive osm let se čekalo na zahájení opravy Libeňského mostu a také Hlávkův most je v dezolátním stavu. Takže tohle všechno nás ještě čeká.“

ODS se postavila do role obhájce automobilistů.
Petr Honzejk

Jak hladce vše půjde kolem rekonstrukce zásadní dopravní tepny na jihu Prahy, bude klíčové i pro výsledky nadcházejících komunálních voleb, myslí si komentátor Hospodářských novin Petr Honzejk:

Čtěte také

„Bude to klíčové pro to, jestli se bude moci pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za hnutí Praha sobě) považovat za úspěšné politiky, kteří svou dopravní koncepci a politickou misi dokáží obhájit. Myslím, že tato oprava bude možná i rozhodující.“

A to mimo jiné kvůli politice ODS, připomíná Honzejk: „Jeden koncept stojí na zklidňování dopravy, preference MHD a chodců – to představuje současné vedení Prahy. Na druhé straně je ODS, která se postavila do role obhájce automobilistů.“ 

Objízdné trasy jsou problém

Při opravách mostů je třeba mít k dispozici náhradní objízdné trasy, což je v hlavním městě problém, připomíná Jiří Nouza.

Hosty byli:
Blanka Černá, redaktorka, Český rozhlas
Adam Bejšovec, reportér, Český rozhlas
Jiří Nouza, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví
Zdeněk Lokaj, Fakuta dopravní, ČVUT
Petr Honzejk, komentátor, Hospodářské noviny

Velká potíž je to i v případě oprav mostu barrandovského, jehož součástí je složitá mimoúrovňová křižovatka ne levém břehu Vltavy. „Objízdné trasy, které jsou v okolí, zdaleka nejsou schopny pojmout tolik vozidel a postupně se začnou ucpávat,“ varuje Zdeněk Lokaj z Fakulty dopravní při ČVUT.

„Věřím, že mnoho řidičů přesedne z aut do vozidel městské hromadné dopravy, která bude pravděpodobně tou nejspolehlivější,“ uzavírá.

Poslechněte si celý audiozáznam Tématu dne Jana Burdy.

autoři: Jan Burda , marz
Spustit audio