Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Žít udržitelně a ekologicky nemusí být drahé, říká majitel e-shopu Zemito

Na e-shopu Zemito.cz najdete spoustu ekologických vychytávek nejen do domácnosti. Foto: Pexels

Martin Valeš převzal e-shop s udržitelnými a ekologickými produkty v polovině loňského roku. Svou vášeň pro ekologii a praxi v oboru digitálního marketingu využívá také při správě blogu, který lidem pomáhá pochopit, proč je potřeba žít udržitelně. Se Zemitem získal označení Udržitelný e-shop od Heureky. Jaké vychytávky u nich najdete?

Jak dlouho už je Zemito na našem trhu?
Je to český i slovenský e-shop, který byl založen před čtyřmi roky, zhruba po roce a půl byl rebrandován na Zemito a já jsem ho odkoupil minulý rok. Takže už o něm lidé měli povědomí, a to byl pro mě dobrý start. Začali jsme pracovat na automatizaci a nyní dodáváme ještě rychleji a přesněji, stále si ale chceme zachovat lidský přístup a se zákazníky jsme rádi v kontaktu.

Jak vás napadlo vydat se cestou e-shopu s udržitelnými a ekologickými produkty?
Já jsem měl k ekologii vždy blízko. Studoval jsem manažerskou psychologii, kde se mi zalíbilo jít cestou poznání sama sebe, ale i společnosti jako takové, a začal jsem přemýšlet nad tím, co udělat pro přírodu a jak žít zdravým a udržitelným stylem života. Také jsem ve svém okolí slýchal, že žít ekologicky a udržitelně je drahé a že to nejde. Téma e-shopu se mi s tím tedy krásně prolíná. Na Zemitu můžete vidět, že to je cenově dostupné, a tak jsem byl rád, že to mohu lidem kolem sebe předat. Třeba jak si hnojit květiny, které si pracně pěstujeme, jen z bioodpadu ze své kuchyně díky kompostéru.

Přírodní kosmetika MusK, Foto: Zemito.cz

Všechny produkty, které máte na e-shopu, jste tedy sám vyzkoušel?
Nejde říct, že všechny, toho by bylo moc. Ale to, co mně dává smysl, tak používám. Například prací vajíčko, to je skvělá věc, potom třeba kosmetiku MusK. Partnerka si hodně oblíbila kosmetiku Kvitok a rádi doma testujeme různou drogerii a čisticí prostředky. Zpětnou vazbu sbíráme také od kamarádů a rodiny a samozřejmě od zákazníků.

Prací vajíčko… jak to funguje?
Je to alternativa pracích gelů, prášků nebo papírků. Ecoegg je polootevřené vajíčko, ve kterém jsou peletky (minerální pelety vytvoří prací pěnu a turmalínové pelety vyperou nečistoty) a používá se až 70 praní bez jakýchkoliv přípravků nebo výměny náplně, pořád dokola. Pere to skvěle, já jsem velmi spokojený, doporučuji vyzkoušet.

Minerální pelety na praní uvnitř pracího vajíčka. Foto: Zemito.cz

Co zajímavého bychom u vás na e-shopu ještě mohli najít?
Určitě stojí za zmínku náš nejprodávanější produkt, a to jsou znovupoužitelné nerezové kapsle do kávovarů Nespresso nebo Dolce Gusto. Nejsou kompatibilní úplně se všemi modely, to se dozvíte přímo na našem webu, ale do většiny pasují. Jednoduše jen nasypete mletou kávu, zarovnáte, zavřete kapsli a vložíte ji do kávovaru jako obvykle. Předejdete tomu obrovskému množství odpadu v podobě jednorázových kapslí, které jsou sice recyklovatelné, ale stále se musejí vyrábět nové. A také si můžete užít kávu z lokálních pražíren a nebýt jen odkázáni na druhy, které vám prodejce nabízí.

Nakupují u vás jen domácnosti, nebo i například firmy?
I firmy. Máme přímo nabídku produktů, které jsou vhodné pro společnosti. Někdy nakupují třeba i dárkové karty pro zákazníky, zaměstnance. Ale samozřejmě převažují mezi našimi zákazníky domácnosti. Vnímáme, že je tu stálý pozitivní trend nakupovat udržitelné a ekologické věci. Pomáhá tomu i legislativa, která se snaží, aby lidé více třídili, a oni si více uvědomují odpovědnost i v jiných aspektech domácnosti.

Znovupoužitelné kávové kapsle do kávovarů. Foto: Zemito.cz

Radíte lidem, jak produkty používat, jak žít více udržitelně?
Máme vlastní blog a snažíme se skrz něj lidi inspirovat. Chceme informace o ekologii a udržitelném každodenním životě předat jednoduše, srozumitelně, ne příliš odborně, aby lidé měli motivaci. Chceme, aby to lidé vyzkoušeli, třeba na začátek jeden produkt, a pak si našli cestu k dalším, nenutíme jim hned, že by měli vyhodit všechnu stávající kosmetiku a čisticí prostředky a vyměnit je za ty ekologické. A lidé to tak opravdu berou, máme nadprůměrný počet vracejících se zákazníků.

Získali jste logo Udržitelný e-shop od Heureky, bylo to těžké?
Nebylo to pro nás úplně těžké, ale kladou velké nároky na e-shopy, nezíská ho jen tak někdo. U nás je nákup ekologický od začátku až do konce. Kontrolují všechny aspekty podnikání. My třeba produkty i balíme ekologicky. Dál je zajímalo, odkud zboží nakupujeme, jak cestuje, aby to nebylo zbytečně daleko, hodnotí se i prostředí ve skladu, zda spoříme s energií, jaký máme přístup k zaměstnancům i dodavatelům. Celý koncept se mi líbí a jsme s ním ztotožněni.

Medailonek

Martin Valeš se věnoval přes 4 roky marketingu, primárně digitálnímu a pro internetové obchody. Nad nabídkou mít vlastní e-shop ani chvíli neváhal, i z toho důvodu, aby si své digitální umění vyzkoušel sám na sobě.

Autorský článek Barbary Tesařové, Zemito.cz

Související články

Zaručeně zlepší den

Pakt proti dezinformacím generovaným AI má omezit narušování demokratických voleb

Živá hudba vyvolává mnohem silnější emoce než ta streamovaná

Astronomové objevili tři nové měsíce

Zatočte s těžkou alergií pomocí léku na astma

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu

Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…