Analýza uživatelského chování: Kdo chce uspět, musí pochopit

Zdroj: Depositphotos

Chcete vytvořit úspěšný digitální produkt? Pak se neobejdete bez vychytané kombinace nástrojů. Precizního marketingu, perfektní zákaznické zkušenosti a webdesignu, který funguje na každém zařízení. Jenže jak zjistit, co vlastně funguje? Musíte měřit a být v obraze. Bez uživatelských dat se na vrchol nedostane prakticky žádná firma v digitálním prostoru a neplatí to zdaleka jen pro e-commerce. Proto je třeba věnovat pozornost analytickým nástrojům a vybrat takový, který zvládne digitálním prostorem navigovat a upozorní vás na nový způsob, jak předběhnout konkurenci a odstranit překážky na cestě.

Problém je, že mnohé nástroje se dnes omezují pouze na některé druhy informací. Společnost tedy například může zjistit, že jejich e-shop nemá dostatečný pohyb zákazníků napříč obchodem. Případně firma bude řešit celou řadu stížností od uživatelů na nefunkčnost webových stránek. Z dostupných dat a specializovaných nástrojů, jako jsou heatmaps nebo klasická webová analytika, ale nejde přesně odhadnout, proč se tak děje, případně kde přesně může být problém, který je třeba odstranit. Jsou desítky profesí, zaměstnanců a projektů, které závisí na analytických datech, přitom každý má jiný úhel pohledu a odlišnou potřebu.

Závěry, které komplexní platforma jako Smartlook analytikům dává, jsou srozumitelné a dokáže s nimi nakládat kdokoli. Návrháři UX dokážou mnohem lépe nasazovat nové webové prvky a formuláře, QA inženýři z HR přesněji vyhodnotí zpětnou vazbu zaměstnanců o nějakém problému ve firmě a dokážou jej rychleji odstranit. QA manager a technologický tým startupu snadněji naleznou technickou chybu a rychle ji odstraní bez nutnosti angažovat více lidí a finančních zdrojů.

Komplexní platformy kombinují celou řadu technologií, které propojují nahrávací systém s analytickými nástroji. Ty dávají firmám velmi přesný přehled o tom, k jakým interakcím ze strany uživatelů dochází, a především umějí synchronizovat všechny nahlášené události s trackovacími daty.

Buďte vždy o krok napřed

Rozdíl při využívání a nepoužívání analytického nástroje se může velmi razantně promítnout jak do využití lidských zdrojů, tak do finanční situace firmy. Některé problémy totiž vyžadují bez potřebných nástrojů týdny řešení a zkoumání, což může firmu ve výsledku stát  obrovské peníze. Kompletní a propojený balíček nástrojů to umožní zkrátit často na pouhé hodiny, navíc vše zvládne vyřešit jen velmi malý počet lidí. Pokud totiž chcete zákazníkovi nabídnout ten nejlepší možný zážitek, musíte pochopit, proč dělá to, co dělá. Musíte porozumět, jak brouzdá internetovými stránkami, proč odchází dříve, než by musel, a reagovat podle potřeby.

Je tedy patrné, že se správný balíček analytických nástrojů může markantním způsobem podepsat nejen na tom, jak intuitivně firma dokáže odstraňovat a řešit problémy, ale také na celkové obchodní strategii a vývoji společnosti. Ta pak může zůstat vždy o krok napřed a nabízet zákazníkům to, co potřebují.

 

Zdroj: Smartlook

Newsletter