Kanál La Manche jsme přelétali ve výšce 2 000 stop (609,6 m) nad hladinou moře. Naše rychlost vůči zemi byla zhruba 160 km/h a motor dosahoval přibližně 1 850 ot./min.
Palubní deska obsahuje zleva: otáčky motoru, tlak oleje, rychloměr, vypínání magneta, zatáčkoměr/sklonoměr, variometr, výškoměr a kompas.
Letoun Miles Magister z roku 1938 sloužil v RAF pro výcvik letců, kteří později pilotovali slavné Spitfiry a Hawker Hurricany. Také sloužil pro výcvik leteckých instruktorů a právě v tomto případě se na jeho palubě objevili i někteří Čechoslováci.
Necháváme Anglii za sebou. V dálce svítí Bílé útesy doverské.
Tento konkrétní letoun je jedním z pěti letuschopných exemplářů na světě a po rozsáhlé rekonstrukci se vrací na domovské letiště v českých Podhořanech.
Letoun Miles M.14A Magister- Posádka: 2
- Délka: 7,506 m
- Rozpětí křídel: 10,31 m
- Výška: 2,03 m
- Plocha křídel: 16,4 m2
- Prázdná hmotnost: 583 kg
- Max. vzletová hmotnost: 862 kg (837 kg pro akrobacii)
- Náplně: benzin: 98 l, olej: 11 l
- Motorová jednotka: 1× de Havilland Gipsy Major I, invertní, řadový, vzduchem chlazený čtyřválec, 130 hp (97 kW)
- Vrtule: dvoulistá, nestavitelná
- Maximální rychlost:
229 km/h v 1 000 stopách 225 km/h na hladině moře 209 km/h v 5 000 stopách - Cestovní rychlost: 196 km/h
- Pádová rychlost:
69 km/h s vysunutými klapkami 84 km/h bez klapek - Dolet: 591 km
- Výdrž: 3 hodiny
- Dostup: 16 500 stop (5 000 m)
- Maximální dostup: 19 000 stop (5 791 m)
- Stoupavost: 4,3 m/s
- Nosné zatížení křídel: 52 kg/m2
|
Přelet Lamanšského průlivu na stroji Miles Magister.