Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault odhalil koncept Scenic Vision

Renault píše novou kapitolu své historie inovativním koncepčním vozem, který ukazuje cestu a uvádí v život vizi. Zvenčí předznamenává budoucí plně elektrický rodinný vůz řady Renault. Uvnitř zve pasažéry do nové doby, do budoucnosti, v níž technologie a inovace učiní svět udržitelnějším a šetrnějším k životnímu prostředí.

Scénic Vision razí novou cestu směrem k udržitelnější, bezpečnější a inkluzivnější mobilitě. Je vizionářský a objevitelský, uvádí do života nejfuturističtější dekarbonizační technologie současnosti a ztělesňuje tři pilíře strategie udržitelného rozvoje skupiny Renault: životní prostředí, bezpečnost a inkluzi.


•Inovace v oblasti ekologického designu a cirkulární ekonomiky představuje skutečnost, že více než 70 % jeho materiálů je recyklováno, a to včetně několika uzavřených smyček, a 95 % je recyklovatelných, čímž přímo přispívají k ochraně zdrojů.


•Jeho hybridní pohon, elektrický i vodíkový, má za cíl zkrátit prostoje pro dobíjení energie a zároveň snížit uhlíkovou stopu, a to včetně uhlíkové stopy baterie. Renault Scénic Vision má nulové emise při výrobě i provozu a o 75 % menší uhlíkovou stopu než běžný elektromobil.


•Palubní technologie nabízí zvýšenou bezpečnost řidiče a cestujících a snižuje počet nehod až o 70 %. Design tohoto koncepčního vozu také odráží snahu týmů vytvořit unikátní vůz, který je dostupný a vhodný pro každého.



Design

Koncepční vůz Scénic Vision je výsledkem svědomité práce designérů Skupiny a stejně tak odvážných estetických rozhodnutí. Jeho design předznamenává různé časové horizonty ve vztahu k nabídce vozů Skupiny Renault. Zevnějšek odhaluje tvary a styl nového rodinného vozu, který bude uveden na trh v roce 2024. Design interiéru zase napovídá o podobě interiérů vozů Renault v budoucnu.

Jeho hybridní motor, elektrický i vodíkový, odráží snahu Renaultu nalézt řešení pro všechny způsoby užívání vozu a je součástí dlouhodobější vize sahající až k roku 2030. Tento design otevírá cestu k novým perspektivám a hlavní myšlence, podle níž auta a lidé nacházejí společný směr a tytéž hodnoty.



Eko-design a krátké smyčky

70 % materiálů užitých ve vozidle je recyklováno a přes 95 % jich je recyklovatelných, a to včetně baterie.


Podlaha vozu byla vyrobena z plastového odpadu pocházejícího z jiných zdrojů (láhve od mléka, plastové trubky atd.). Celkem 30 % materiálu z plastu na voze Scénic Vision pochází z biologického zdroje. Prvky vnitřního vybavení vozu jsou vyrobeny z recyklovaného karbonu pocházejícího z leteckého průmyslu.


Krátké smyčky jsou využívány u strategických materiálů jako platina, měď, hliník a ocel a stejně tak u nerostů užívaných pro výrobu baterie.


Pneumatiky pocházejí od výrobců GNSPR, kteří se zavázali k odpovědnému podnikání beroucí ohled na ochranu životního prostředí a lidská práva.


Ve voze není vůbec použita kůže a namísto ní je použit 100 % recyklovaným nízkouhlíkovým polyesterem.


Nádrž na palivo je vyrobena z uhlíkových vláken, která byla vyrobena z odpadu papírenského průmyslu.


Lepší kvalita ovzduší

Uvnitř: vzduchový filtr umístěný ve dveřích řidiče zlepšuje kvalitu vzduchu uvnitř vozu pomocí filtrování vzduchu zvenku.


Zvenku: černé pigmenty v laku karoserie vznikly zpracováním částic zachycených v atmosféře – jedná se o barvivo bez syntetických pigmentů, což přispívá k lepží kvalitě ovzduší.



To nejlepší z elektřiny a vodíku

Technologie H2-Tech: hybridní vozidlo, jak elektrické, tak vodíkové, je vybaveno palivovým článkem o výkonu 16kW. Technologie H2-Tech je založena na technologii „navyšování rozsahu“, což umožňuje implementovat baterii, která je dvakrát lehčí a přitom má stejný dojezd, čímž se ještě více napomáhá snahám o dekarbonizaci vozu. Přestože toto technologické řešení je v segmentu osobních vozů zatím stále jen vizí, Skupina Renault ve spolupráci s firmou Hyvia (joint venture s Plug Power) již nyní nabízí H2 řešení u lehkých užitkových vozů.

Díky již existujícím partnerstvím zanechává vůz Scénic Vision uhlíkovou stopu, která je o 75 % nižší, než tomu je u elektrického vozu jako například elektrický Megane E-Tech. Baterie tohoto vozu představuje až o 60 % menší uhlíkovou zátěž v porovnání s obdobnou baterií, a to díky užití krátkých smyček a nízkouhlíkových zdrojů v případě nerostů a stejně tak díky upřednostnění nízkouhlíkové energie, která je používána při sestavování a výrobě baterie.



Péče o uživatele




Kamerový systém, který je integrován v přední části vozu významně rozšiřuje zorné pole řidiče, a to o 24 %. Je to díky obrazovce umístěné na palubní desce, která zobrazuje bezprostřední okolí vozu. Čelní sklo je tak opticky rozšířeno na 180° a umožňuje naprostou viditelnost, přední kapota jakoby zmizí, stává se transparentní.

Nová generace bezpečnosti a propojeného zdraví: Safety Coach


Rozhraní pro hodnocení rizik pomáhá predikovat krizové stresové situace. Systém kompenzuje nepozornost řidiče a poskytuje personalizované rady pro neustálé zlepšování řidičských návyků. Toto rozhraní rovněž poskytuje řidiči personalizované zdravotní rady na základě analýzy dat shromážděných kamerami a připojenými senzory umístěnými v kabině (tepová frekvence, únava, atd.).


Vozidlo, které se přizpůsobí svému uživateli


Systém rozpoznávání obličeje umožňuje otevření dveří a nastavení vozidla dle profilu řidiče. Tento sytém také umožní přizpůsobit jízdní vlastnosti schopnostem řidiče.


Mimořádně personalizovaný a komplexní zvukový prostor


Každé sedadlo je vybaveno mikrofony a reproduktory pro zajištění vlastního zvukového prostředí (rádio, hi-fi, řízení s hlasovým ovládáním) při zachování optimální komunikace na palubě. Vzájemný přenos hlasu cestujících a řidiče a v případě potřeby zesílení jejich hlasu usnadňuje komunikaci mezi cestujícími ve vozidle, zejména pokud je na palubě sluchově postižený uživatel.


TECHNICKÁ SPECIFIKACE


Délka: 4 490 mm

Šířka: 1 900 mm

Výška: 1 590 mm

Rozvor: 2 835 mm

Disky kol: 21 palců

Pneumatiky: 235/45 R21

Hmotnost: 1 700 kg

Energie: hybridní – elektrická a vodíková

Motor: synchronní elektromotor s vinutým rotorem o výkonu 160 kW.

Palivový článek: Výkon 16 kW

Baterie: 40 kWh



Renault 19.5.2022


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar