InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Francouzská automobilka Renault odhaluje svůj koncepční vůz Scénic Vision

20.05.2022
Renault se skrze svou koncepci udržitelnosti a strategický plán Renaulution vydal na cestu zásadní proměny, kdy se spíše než na objem zaměřuje na ekonomickou, environmentální a sociální dimenzi svých aktivit s cílem dosáhnout uhlíkové neutrality v Evropě do roku 2040 a celosvětově do roku 2050.
Foto: media.renault.cz
K dosažení tohoto cíle má automobilce napomoci odhalení světové premiéry koncepčního vozu Scénic Vision na konferenci Change NOW v Paříži. Koncepční vůz ztělesňuje závazek Renaultu k udržitelnému rozvoji a reflektuje úmysl značky dosáhnout dekarbornizace v rámci celého životního cyklu svých vozů.

Unikátní, v jednotném i množném čísle: průkopnický koncepční vůz


Renault píše novou kapitolu své historie inovativním koncepčním vozem, který ukazuje cestu a uvádí v život vizi. Zvenčí předznamenává budoucí plně elektrický rodinný vůz řady Renault. Uvnitř zve pasažéry do nové doby, do budoucnosti, v níž technologie a inovace učiní svět udržitelnějším a šetrnějším k životnímu prostředí.

"Veškeré naše firemní závazky nejsou dostatečné, nebudeme-li je vztahovat i na naše vozy. Proto jsem požádal týmy Renault, aby přišly s návrhem prvního koncepčního vozu, který by zcela naplňoval naši novou ESG strategii a její tři pilíře: životní prostředí, bezpečnost a inkluzi. Nazvali jsme jej Scénic Vision. Scénic, stejně jako náš ikonický "vůz pro život" a Vision, protože naplňuje nově utvářené představy našich zákazníků", prohlásil Luca de Meo, generální ředitel Skupiny Renault a značky Renault.

Scénic Vision razí novou cestu směrem k udržitelnější, bezpečnější a inkluzivnější mobilitě. Je vizionářský a objevitelský, uvádí do života nejfuturističtější dekarbonizační technologie současnosti a ztělesňuje tři pilíře strategie udržitelného rozvoje skupiny Renault: životní prostředí, bezpečnost a inkluzi.

- Inovace v oblasti ekologického designu a cirkulární ekonomiky představuje skutečnost, že více než 70 % jeho materiálů je recyklováno, a to včetně několika uzavřených smyček, a 95 % je recyklovatelných, čímž přímo přispívají k ochraně zdrojů.

- Jeho hybridní pohon, elektrický i vodíkový, má za cíl zkrátit prostoje pro dobíjení energie a zároveň snížit uhlíkovou stopu, a to včetně uhlíkové stopy baterie. Renault Scénic Vision má nulové emise při výrobě i provozu a o 75 % menší uhlíkovou stopu než běžný elektromobil.

- Palubní technologie nabízí zvýšenou bezpečnost řidiče a cestujících a snižuje počet nehod až o 70 %. Design tohoto koncepčního vozu také odráží snahu týmů vytvořit unikátní vůz, který je dostupný a vhodný pro každého.

"Scénic Vision představuje transformaci v rámci strategie Renaulution směrem k zelenější a na technologie zaměřenou společnost. Chce se zabývat výzvami, které přináší klimatické změny, ochranou přírodních zdrojů, bezpečností a zdravím, a zároveň vnímá potřebu dostupnosti. Započíná novou kapitolu ve vývoji automobilů, který bere v potaz celý životní cyklus vozu, od prvotního návrhu až do konce jeho užívání, a na to vše nahlíží z ekosystémové perspektivy. Kromě toho, že se jedná o návrh designu, ztělesňuje tento vůz také řadu cílů, které si Skupina stanovila a které budou postupně představovány spolu s dalšími generacemi vozů," uvedla Cléa Martinet, vice-prezidentka pro Udržitelný rozvoj Skupiny Renault.

Design, který otevírá cestu pro nové perspektivy


Koncepční vůz Scénic Vision je skutečným ztělesněním tzv. Nové vlny představené Skupinou Renault a je výsledkem svědomité práce designérů Skupiny a stejně tak odvážných estetických rozhodnutí. Jeho design předznamenává různé časové horizonty ve vztahu k nabídce vozů Skupiny Renault. Zevnějšek odhaluje tvary a styl nového rodinného vozu, který bude uveden na trh v roce 2024. Design interiéru zase napovídá o podobě interiérů vozů Renault v budoucnu.

Jeho hybridní motor, elektrický i vodíkový, odráží snahu Renaultu nalézt řešení pro všechny způsoby užívání vozu a je součástí dlouhodobější vize sahající až k roku 2030. Tento design otevírá cestu k novým perspektivám a hlavní myšlence, podle níž auta a lidé nacházejí společný směr a tytéž hodnoty.

"Scénic Vision představuje novou kapitolu v historii Skupiny Renault a její značku. Vnější design tohoto vozu předznamenává design nového vozu Scénic, plně elektrický model, který bude představen v roce 2024. Tento koncepční vůz také vystihuje novou vizi designu, kterým se značka rozhodla vydat. Design interiéru nabízí náhled toho, jak budou vypadat vozy Renault v budoucnu. Scénic Vision poskytuje celou řadu technologií a inovací, a to vše ve službách udržitelnější mobility", řekl Gilles Vidal, vice-prezident pro Design Skupiny Renault.

Renault & Jean-Michel Jarre


"Jean-Michel Jarre je průkopníkem v elektronické hudbě. Je inovativní, boří zažité stereotypy, je populární.. všechny tyto přívlastky jej spojují se značkou Renault," uvedl Luca de Meo, CEO Skupiny Renault a značky Renault.

Jean-Michel Jarre je francouzský skladatel, performer a hudební producent. Působí v oblasti elektro-akustického umění a byl to on, kdo učinil elektronickou hudbu oblíbenou u široké veřejnosti. Jean-Michel Jarre je umělec, ale také inženýr, ve svém díle neustále propojuje technologii s kreativní tvorbou. Tento koncept je velmi blízko tomu, jak Renault vždy vnímal inovace.

JMJ se rovněž velmi angažuje na poli ochrany životního prostředí a vystupuje jako ambasador organizace UNESCO, a to již od roku 1993 (v otázce životního prostředí a vzdělávání). Spolupráce JMJ s Renaultem začala hned v raném stádiu vzniku vozu Scénic Vision, konkrétně ve fázi vývoje spojeného s akustickými a signalizačními vlastnostmi vozu. JMJ sestavil tým lidí a společně vytvořili zvukový podpis tohoto koncepčního vozu, který vycházel z myšlenky "záleží nám na ochraně přírodních zdrojů" a stejně tak z premisy "méně je více". Vůz tak disponuje pouze jedním reproduktorem na každých dveřích a soundbubble systémem v každé opěrce hlavy.

Scénic Vision tak nastoluje počátek úzké spolupráce s JMJ. Umělec se stane ambasadorem značky Renault a bude spolupracovat s týmy značky i do budoucna a pomáhat jim nacházet řešení, která budou následně součástí produktových řad vozů značky i v nadcházejících letech.






Zdroj: Renault

Další články z rubriky Auto moto

V prvním čtvrtletí dosahuje výroba automobilů rekordních hodnot

V prvním čtvrtletí bylo v tuzemských firmách automobilového průmyslu vyrobeno celkem 394 443 osobních vozidel, meziročně o 11,5 % víc. Jde tak o nejvyšší produkční výsledek prvního kvartálního období roku v historii ČR. Výrobní přírůstky zaznamenali ...

Přesné, jisté, všestranné: Nové BMW X3 prochází dynamickými jízdními testy

Na konci procesu sériového vývoje prochází nové BMW X3 ve zkušebním centru BMW Group v jihofrancouzském Miramas finálním laděním všech regulačních sys ...

Co si počít, pokud se vám rozbije katalyzátor v autě?

První katalyzátory se začaly v autech objevovat už v sedmdesátých letech dvacátého století. Za tento vynález vděčíme americké automobilce Cadillac. Je ...

Škoda Superb nyní dostupná s dalšími pohonnými jednotkami včetně nového plug-in hybridu

Mladá Boleslav - Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI ...

Pokrok pro lidstvo: Robotaxi Hyundai IONIQ 5 uspělo v simulované zkoušce pro získání řidičského oprávnění

Značka Hyundai spustila kampaň s videem, v němž plně elektrické robotaxi IONIQ 5 s funkcí autonomní jízdy úspěšně absolvovalo test podobný jízdním zko ...

Doporučujeme



Úterý 23.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »