Přibývá dezinformací v ČR
Až 75 % občanů ČR si myslí, že počet a intenzita dezinformací v ČR se navyšuje. Zároveň většina souhlasí s tvrzením, že sociální sítě zesilují a zviditelňují emocionální a zároveň lživé příspěvky, což vyplývá z výzkumu agentury Ipsos, který byl realizován ve spolupráci s výzkumným konsorciem Central European Digital Media Observatory – CEDMO.
Průzkum byl uskutečněn v dubnu a květnu letošního roku se zaměřením na názor české populace ohledně dezinformací a informační války v souvislosti s konfliktem na Ukrajině. Ve stejnou dobu probíhalo toto šetření i na Slovensku, což umožňuje následní porovnání výsledků obou zemí.
Pokud občani ČR narazí na nějakou dezinformaci týkající se války na Ukrajině a jsou schopni ji rozeznat, většinou na ni nikterak nereagují (36 % Čechů, 43 % Slováků), dále až 22 % Čechů upozorní své okolí, že se jedná o dezinformaci a nakonec jen 3 % Čechů napíše opravu dezinformace na vlastním profilu sociálních sítí. Co se týče již zmíněných sociálních sítí, tak až 71 % Čechů má pocit, že tyto sítě záměrně zviditelňují emocionální příspěvky. Ohledně věkové kategorie, tak je o této formě přesvědčeno nejvíce lidí ve věku 30-39 let, naopak nejméně lidí, kteří tomu věří je ve věkové kategorii 50-59 let.
Oproti měsíci květnu v ČR se o pět procent zvýšil počet lidí, kteří mají pocit že infomační válka na Ukrajině je pouze záminka západních vlád k omezování svobody slova a nepohodlných médií. Obdobný názor zastává v ČR až 20 % obyvatel.
Zdroj: IPSOS
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz