Hlavní obsah

O třídu lepší dodávka: Volkswagen Caddy je auto snů pro ty, kterým nestačí ani ty největší kombíky

Video: Honza Koubek

 

Že je to trochu rébus? Caddy Life byl vždycky „polidštěnou“ verzí komerční užitkové dodávky, jenže ta má od této generace platformu MQB, tedy tu, kterou známe z Golfu, Leonu či Octavie. Jezdí tedy ještě víc jako osobák a navíc dostal i spoustu dalších drobných vylepšení.

Článek

Pořád je to hranatá krabice. Aby taky nebyla, když vnitřní prostor hraje v případě Volkswagenu Caddy skutečně prim. Kufr má 1 213 litrů… a teď nemluvím o sklopených či snad vymontovaných zadních sedadlech, tenhle objem najdete v krátké verzi Caddyho za plnohodnotnou druhou řadou sedadel.

V obsazení pěti lidmi tak uvezete víc bagáže než v kdekterém kombíku po sklopení zadní řady. Osobně jsem to vyzkoušel se sadou bicích nástrojů, kombem a baskytarou, což je taková moje obvyklá testovací sada. Vešlo se všechno a ještě se mnou mohli jet až čtyři další lidé. Kdybych ovšem potřeboval převézt ještě víc nákladu, zadní řada sedadel se dá z Caddyho jednoduše vyjmout a nechat v garáži. Za předními dvěma místy je pak jeskyně o objemu 2 556 litrů. A to neumí ani ty největší kombíky.

Caddy je samozřejmě poměrně vysoký a v zatáčkách se tím pádem trochu víc naklání. Ale jízdní komfort i vlastnosti se od minulé generace změnily skutečně o několik tříd. Žádná jiná „polododávka“ se momentálně Caddymu v tomto ohledu nevyrovná. Samozřejmě nemůžete čekat pohodlí a ticho jako v Arteonu, ale ve své třídě je skutečně na špici a musím říct, že ani rychlý výlet po dálnici a nějakých těch okreskách z Prahy do Dvora Králové a po koncertu ještě v noci zpátky, mi nezpůsobil ani to nejmenší nepohodlí.

Jasně, dalo by se připlatit za lepší systém držení v pruhu, protože v autě byl jen ten, co vás případně vrátí od přejeté bílé čáry, nikoliv ten vyspělejší, který vás aktivně drží uprostřed jízdního pruhu… ale adaptivní tempomat fungoval na jedničku, dálková světla se automaticky tlumila a v autě bylo relativní ticho. Samozřejmě se tam na hrbolaté silnici občas ozývá nějaké to dunění, jenže v takhle velké krabici s velkými plochými stěnami se tomu moc nedá zabránit: takové auto vždycky funguje tak trochu jako reprobedna.

Caddy je podle mě zcela ideální auto pro někoho, kdo sice neupotřebí skutečnou dodávku typu Multivanu, ale zároveň mu nestačí ani ty největší kombíky. Ještě v minulé generaci to vyžadovalo celou řadu ústupků, v té současné jich ale výrazně ubylo. Cena sice není zrovna lidová, ale v tomhle případě celkem dobře chápu, za co zákazník platí. Další podrobnosti se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám