Na rizika podávání alkoholu dětem a mladistvým upozorňuje nová kampaň #nechmeldeti od pořadatelů Suchýho února. Řada dětí podle odborníků konzumuje nealkoholická piva a ochucené radlery, což je navzdory všeobecnému přesvědčení značně rizikové.
Podle výzkumu považuje 40 % dospělých občasné pití alkoholu za zdraví prospěšné, 38 % rodičů pak nabídne dítěti alkohol před dovršením 15. roku. Problém je také s různými ochucenými či nealkoholickými pivy, která řada lidí považuje za limonádu. Některá nealko piva však malé množství alkoholu obsahují. „Zároveň i skutečně nealkoholická piva fungují jako nácvik na piva alkoholická. Kampaň #nechmeldeti pomáhá upozornit na rizika spojená s podáváním „alkoholických alternativ” dětem,“ uvedl primář Kliniky adiktologie 1. lékařské fakulty Petr Popov.
„Nabízení nealko piva malým dětem může postupně upevnit jejich postoj, že pití piva je normální. Děti si zvykají na jeho chuť, a když jim zachutná a nealko nebude po ruce, sáhnou pravděpodobně po klasickém pivu,“ vysvětlila Jana Havlíková z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Rodiče by proto měli své děti před tímto rizikem chránit a rozhodnout se, čemu je vlastně chtějí učit.
Zdroj: Svět neziskovek, Nechmel děti
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat
Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…