Hlavní obsah

Spojení Itálie a Japonska. Ferrari vytvořilo výjimečný model Roma

Personalizační divize automobilky Ferrari Tailor Made vytvořila unikátní exemplář modelu Roma, který v sobě spojuje řemeslnou historii Itálie a také Japonska.

Ferrari Roma Tailor MadeVideo: Ferrari

 
Článek

Program jedinečných personalizačních úprav Ferrari Tailor Made na unikátní novince spolupracoval s Evanem Orenstenem a Joshem Rubinem, kteří společně založili nezávislou publikaci Cool Hunting.

Dvojice pro inspiraci vyrazila na několik výzkumných cest do Japonska, kde se ponořila do tamních tradic a vtiskla je do Ferrari Roma.

Foto: Ferrari

Ferrari Roma Tailor Made

Řemeslné umění lidí ze „země vycházejícího slunce“ se odráží už v jedinečném laku inspirovaném takzvanou indigo barvou. Lak skutečně obsahuje barvivo ze zelené rostliny, která se sklízí a fermentuje, aby se z ní stalo sakumo, které se v tradiční kultuře míchá s louhem, saké a vápencovým práškem.

Barva má přírodní antibakteriální účinky. Ferrari pro exteriér vytvořilo unikátní lak Indigo Metal.

SUV od Ferrari bude mít dvanáctiválec

AutoMoto

Modrá barva se objevuje i v interiéru, kde designéři do sedadel zakomponovali speciální látku z materiálu Sakiori. Vznikl v 18. století, kdy bavlna a hedvábí byly velmi drahé materiály, a tak se rozebírala stará obnošená kimona a spolu s novými vlákny se z nich vyrábělo nové plátno.

V tomto konkrétním případě tkalci použili dvě kimona, která vznikla před 45 a 75 lety.

Na stropnici byly použity dva kusy kůže a barvení indigem metodou Roektsu, pocházející z 8. století. Ta tvoří složité opakující se vzory okolo jedné barvy a také se používala na kimona.

Foto: Ferrari

Ferrari Roma Tailor Made

Tradice se ukazuje například i ve výrobě řadicí páky, která byla pokovena mědí a její zbarvení se zobrazuje i na speciálních kolech.

Na klikách dveří jsou pak ručně tkané pruhy černé kůže, které vzdávají poctu klasickým technikám používaným na zdobení mečů katana.

Před 75 lety představil Enzo Ferrari první vůz pod svým jménem

AutoMoto

Speciální roma ovšem nevznikla pro konkrétního zákazníka, jak je běžné. Slouží k tomu, aby divize Tailor Made předvedla, co všechno dokáže nabídnout.

Jedinečný vůz byl veřejně k vidění během New York Design Weeku, který probíhal od 10. do 20. května letošního roku.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám