Hlavní obsah

Pozor na LinkedIn, DHL i Google. Tyto značky zneužívají hackeři nejčastěji

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Při phishingových útocích zneužívají hackeři zpravidla známé značky. V prvním čtvrtletí letošního roku se přitom vůbec nejčastěji vydávali za pracovníky profesní sítě LinkedIn. Vyplývá to z analýzy kyberbezpečnostní společnosti Check Point. Jaké další značky jsou nejvíce zneužívané?

Foto: Robert Galbraith, Reuters

Logo společnosti LinkedIn v Kalifornii

Článek

Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého. Přesně tak fungují phishingové podvody.

Na takovéto phishingové zprávy už dávno nenarazíme pouze v nevyžádaných e-mailech, ale také v reklamách na různých pochybných webech či v podvodných nabídkách na sociálních sítích.

Kybernetičtí šmejdi zneužívají válku na Ukrajině. Lákají z lidí peníze

Bezpečnost

„Žebříčku vůbec poprvé dominovala sociální síť LinkedIn, tuto značku zneužívala dokonce více než polovina phishingových podvodů maskovaných za známé značky. Oproti předchozímu kvartálu je to skok o 44 procentních bodů a posun z 5. místa na 1. LinkedIn odsunul z čela žebříčku společnost DHL. Zajímavé je, že na konci minulého roku byl žebříček více vyrovnaný a DHL mělo na prvním místě jen 23% podíl,“ říká Peter Kovalčík z Check Pointu.

Zdůraznil přitom, že lidé by si měli dát pozor také na podvody, ve kterých figurují značky DHL, Google, Microsoft a FedEx. Všechny tyto společnosti se totiž umístily v první pětce nejvíce zneužívaných značek.

„Kyberzločinci maskují phishing za známé značky a zneužívají aktuální události a trendy, aby zvýšili šanci, že se někdo nachytá. Některé útoky se snaží ukrást data a informace, jiné se naopak snaží infikovat zařízené malwarem. Nejčastěji vidíme napodobování značek sociálních sítí, i když Facebook pro tentokrát vypadl z Top 10. Nejlepší obranou je vzdělávání. Je důležité poznat podezřelé zprávy a věnovat pozornost detailům, překlepům, chybám v názvu domény a jiným varovným signálům. Zejména uživatelé LinkedInu by měli být obzvláště ostražití,“ doplnil Kovalčík.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech v 1. čtvrtletí 2022
1.LinkedIn (52 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
2.DHL (14 %)
3.Google (7 %)
4.Microsoft (6 %)
5.FedEx (6 %)
6.WhatsApp (4 %)
7.Amazon (2 %)
8.Maersk (1 %)
9.AliExpress (0,8 %)
10.Apple (0,8 %)

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám