InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

U rostoucích autosedaček odhalily testy nedostatky v ochraně dětí

23.05.2022
Časopis dTest ve svém pravidelném testu autosedaček pro nejmenší děti, batolata, předškoláky i školáky objevil nebezpečné výrobky. U jednoho zádržného systému laboratoře odhalily v textilním potahu zdraví škodlivé látky, dva výrobky nesplnily to nejdůležitější - bezpečnost. Jeden pak zcela propadl při nárazových zkouškách. Na nezávislých testech autosedaček dTest dlouhodobě spolupracuje s německým autoklubem ADAC. Aktuální výsledky testu 20 výrobků jsou k dispozici zdarma až do 1. června na stránkách dTest.
Foto: dtest.cz
V kategorii sedaček pro děti do 1 roku věku i u výrobků určených od narození do zhruba 1,5 roku laboratoře udělily vysoké známky. Také v kategorii pro děti od narození do 4 let věku (cca 105 cm), v níž se objevila i první pultíková sedačka s integrovaným airbagem na trhu, proběhly nárazové zkoušky úspěšně. V případě výrobku Lionelo Antoon RWF však laboratoře odhalily přítomnost zdraví škodlivých látek. "V textilním potahu sedačky byly objeveny zpomalovače hoření TCPP a TDCP, které jsou považovány za potenciálně karcinogenní," vysvětlila šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová.

U tzv. rostoucích sedaček již crashtesty odhalily nedostatky v ochraně dětí. Myšlenka přestavby jedné sedačky společně s tím, jak roste dítě, je jistě lákavá, ale může to s sebou přinášet i omezení a nutné kompromisy v závislosti na možných váhových konfiguracích. To se potvrdilo u modelu Joie i-Spin Grow, který je určený pro děti od narození do přibližně 6 let. Do zhruba jednoho metru vzrůstu dítěte, tedy přibližně do 4 let věku, se instaluje proti směru jízdy a připevňuje isofixem a popruhem top tether. Vzhledem k menšímu prostoru pro nohy větších dětí při instalaci sedačky proti směru hrozí, že ji uživatelé příliš brzy otočí po směru jízdy. "Při instalaci proti směru jízdy byly zjištěny poměrně vysoké síly působící na testovací figurínu. Potíže také představoval fakt, že při čelním nárazu hrozil kontakt hlavy s předním sedadlem vozu," popsala závažná zjištění Hana Hoffmannová.

Ještě hůř dopadl model Kinderkraft Comfort Up, který zcela propadl v bočním crashtestu. V hodnocení bezpečnosti získal všeříkajících 0 %. Do sedačky lze usadit děti od 1 až do 12 let, ale od hmotnosti 22 kg dítěte musí být ze sedačky vyjmuta zádová opěrka. "Před pořízením tohoto modelu musíme důrazně varovat. Ze sedačky se bez opěrky stává obyčejný podsedák bez dostatečné ochrany při bočním nárazu," upozornila Hoffmannová a dodala, že právě podsedáky dTest společně s ADACem již řadu let kritizuje, jelikož v případě bočního nárazu dětem neposkytují žádnou ochranu.

Zdroj: dTest

Další články z rubriky Domácí

Od 1. července bude fungovat digitální portál stavebníka, slíbil ministr Bartoš

Místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš představil na Stavebním veletrhu v Brně funkční systémy digitalizace stavebního řízení. Názorně přiblížil jednotlivé části portálu stavebníka a Informačního systému ...

Skupina České dráhy byla v loňském roce mimořádně úspěšná, vydělala téměř 4 miliardy korun

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) dosáhl v loňském roce 3,8 miliardy ...

LOM PRAHA předal vládní letce Bulharska upgradovaný vrtulník

LOM PRAHA dokončil generální opravu a renovaci interiéru dopravního vrtulníku Mi-8 trup. č. LZ-CAN ve VIP konfiguraci pro Bulharskou republiku. Zákazn ...

Ministerstvo zdravotnictví, WHO, UNICEF a SZÚ u příležitosti světového a evropského imunizačního týdne vyzvaly k očkování

V těchto dnech probíhají pod záštitou Světové zdravotnické organizace evropský a světový týden očkování s cílem zvýšení povědomí o významu a důležitos ...

SYRI: Ekonomická migrace se orientuje na levnou pracovní sílu

Levná zahraniční pracovní síla je pro český stát a zaměstnavatele věcí národního zájmu a státní priority. Jasně to ukázala pandemie covid-19, která pr ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »