Velké možnosti pro region! Přinese je vysokorychlostní železnice Poohří. V roce 2035
Projekt vysokorychlostní železnice do Mostu může ekonomicky pomoci celému regionu i Karlovarsku. Ilustrační foto
Louny

Most -Správa železnic představila na dalším jednání se zástupci Mostu a Loun přípravu úseku vysokorychlostní železnice VRT Poohří. Zúčastněné strany se dohodly na vzájemné spolupráci a výměně informací o přípravě projektu.

Správa železnic připravuje vysokorychlostní trať (VRT) Poohří jako odbočnou z hlavního ramene Praha – Ústí nad Labem – Drážďany. Vycházet bude z úseku VRT Podřipsko, který spojí hlavní město s Lovosicemi. Nová trať výrazně zkrátí jízdní doby mezi Prahou a severozápadními Čechy. Cestující by po dokončení VRT Podřipsko a Poohří měli ve vlaku z Prahy do Mostu strávit zhruba 40 minut. Nyní trvá cesta zhruba dvě hodiny. Maximální rychlost bude 250 kilometrů v hodině.

Nové železnice budou impulsem k celospolečenskému rozvoji regionu. Mohou například přitáhnout nové investory, kteří vytvoří další pracovní příležitosti. Ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík odkazuje na zahraniční zkušenosti: „VRT ve Velké Británii, Francii nebo také v Rakousku pomohly zásadně zvýšit konkurenceschopnost tamních regionů. Mostecko bude mít díky dobré dostupnosti hlavního města významný potenciál v mnoha oblastech.“ Díky propojením železničních sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také Karlovarsko, které bude rovněž čerpat benefity z provozu rychlých spojů.Mapa VRT Poohří

Správa železnic při přípravě VRT naplňuje úkoly vyplývající z vládního Programu rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. Všechny kroky tak směřuje k samotné realizaci sítě vysokorychlostních železnic. Klíčovými partnery přípravy jsou právě samosprávy. Zástupci Správy železnic, statutárního města Most a města Louny na svém posledním jednání navázali spolupráci v oblasti zprostředkování informací. Města tak budou moci při komunikaci s okolními obcemi aktivně vystupovat jako koordinátoři.

Primátor statutárního města Most Jan Paparega oceňuje aktivitu investora: „Jsem velmi spokojen s dosavadním průběhem příprav vysokorychlostní tratě Poohří ze strany Správy železnic. Společně se zástupci Správy železnic a vedením města Louny jsme se dohodli na seznámení okolních obcí se stavem rozpracovanosti příprav, abychom tak předešli sporům, které se v souvislosti postupem příprav projektu mohou objevit.“

„Jak je vidět ve srovnatelných regionech v zahraničí, rychlé vlakové spojení s metropolí může být obrovskou příležitostí nejen pro Louny, ale i pro celý region. Jsem rád, že samosprávy a Správa železnic chtějí spolupracovat,“ poznamenává Pavel Janda, starosta města Louny.

Provoz na VRT Poohří by měl být zahájen kolem roku 2035. Podrobnosti o přípravě vysokorychlostních tratí naleznete na www.spravazeleznic.cz/vrt.

Větev systému  Praha – Ústí nad Labem – Drážďany propojí Českou republiku se zeměmi západní Evropy. Cestovní doba mezi Prahou a Ústím nad Labem se v závislosti na kategorii vlaku zkrátí až na 30 minut. Předpokládaná jízdní doba do Drážďan pak bude méně než 60 minut. Správa železnic záměr připravuje tak, aby výstavba prvního úseku o délce 48,5 km mohla být zahájena v roce 2027.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru