Cais na šotolinové misi

Posádku Erik Cais – Petr Těšínský, která reprezentuje Yacco ACCR Team, čekaly dva starty na náročných šotolinových soutěžích mistrovství světa.

Po skvělém úvody sezony se jim tentokrát nedařilo.V Portugalsku dojeli v rámci WRC2 Junior šestí, rally na Sardinii po požáru Fordu Fiesty Rally2 týmu Orsák Rallysport nedokončili. 22letý Cais přesto drží v juniorské kategorie třetí příčku průběžného pořadí.

Portugalskou rally sice Erik absolvoval poprvé, ale tratě částečně znal z předchozích startů v rámci evropského seriálu ERC. Po nadějném úvodu, kdy držel krok s nejrychlejšími juniory, udělal na čtvrté vložce drobnou jezdeckou chybu, která ho stála šanci na přední příčky. Ve velké rychlosti se fryštácký mladík nechal vynést mimo trať a poškodil o břeh závěs levého zadního kola. Po třech kolech dál pokračovat nemohl a první etapa pro něj skončila. Druhý den se do soutěže vrátil v rámci systému superally a v cíli nakonec posbíral cenné body za šestou příčku v kategorii WRC2 Junior.

Ze západní výspy Evropy vyrazil tým s doprovodným kamionem přímo na středomořský ostrov Sardinii.Zde Erik startoval úplně poprvé. Již při seznamovacích jízdách bylo jasné, že tato rally bude velkou výzvou jak pro posádku, tak i pro její techniku. To se v průběhu závodu potvrdilo. Náročná trať a absence častějších servisů si vyžádala velké množství odpadlých vozů.

Problémy se bohužel nevyhnuly ani posádce YACCO ACCR Teamu. Když se Cais s Těšínským probojovali do první dvacítky celkového pořadí, přišla RZ 14, kde česká dvojice zažila krušné chvíle. Na zadní části vozu se nečekaně objevily plameny. Posádka Fiestu Rally2 okamžitě odstavila a začala vůz za pomoci diváků hasit. „Bylo obrovským štěstím, že k autu velmi rychle přijeli hasiči a včasným zásahem pomohli zachránit auto. Tímto bychom rádi poděkovali všem zúčastněným za pomoc,“ připomíná horké chvilky Erik Cais.

WRC2 Junior po 5. soutěži:

1. Chris Ingram 67 b.
2. Nikolaj Grjazin 61
3. Erik Cais 45
4. Eerik Pietarinen 40
5. Mikolaj Marczyk 36

Komentářů celkem: 12
9. 6. 2022 20:391
0 0
Důvod požáru se ví? Má to snad souvislost s nafukováním nádrží?
9. 6. 2022 20:442
0 0
Pane tož to mi osvětli.Jaké nafukování? a proč?S tím jsem se ještě nepotkal.
9. 6. 2022 21:273
1 0
Pluťák psal, že tím (pochopil jsem v MS) fordy trpí... a jak víme tak musí používat jednotné palivo... a do toho na posledních dvou závodech odešla TOKu pokaždé Fábka na motor...
9. 6. 2022 21:374
0 0
No tak zas nic nevím.Na jedné straně Ford na druhé Fába.Ale podstatu nafukování jsi mi neosvětlil.
9. 6. 2022 21:595
1 0
Podstatu totiž zatím neosvětlil nikdo...
jen se prostě letos resp. od doby povinného použití onoho "syntetického paliva" ve WRC2 dějí věci né obvyklé...
9. 6. 2022 22:006
0 0
hujer: Aniž jsem odborník na tuhle problematiku, tak se domnívám, že se nádrž pro špatné odvzdušnění přetlakovává vratkou paliva z motoru, druhá možnost je případně teplem od výfuku , příčina , tedy špatné odvzdušnění, v obou případech stejná, asi...
9. 6. 2022 22:297
0 0
A proč se nádrž přetlakovává?Pochopil bych že přetlakovaná víc natlačí do pumpy ale to je blbost páč pumpa si vezme jen to co zvládá.Takže kucí kdo ví a odpoví?
10. 6. 2022 07:248
0 0
Nevím jak u Fiesty,ale u Fabie R5 byl problém se zasekáváním odvzdušňovacího FIA ventilu.Poté se začala nádrž nafukovat,kardan prošoupal kevlarovou ochranu nádrže a později prošoupal samotnou nádrž,která začala téct......Následky už všichni známe.Toť vše.
10. 6. 2022 07:579
0 4
Laicky:pokud by se zasekl odzvzdušnovací ventil tak zákonitě se vlivem odebíraného paliva nádrž musí zmrskávat a ne tlakovat.Třeba se najde někdo kdo ví o co kráčí.
10. 6. 2022 08:1110
0 0
Hujer: V případě nafukování nádrží jde o zvyšování teploty paliva, čímž se zvyšuje výparnost a tím pádem se zvětšuje objem plynů v nádrži. Ano, odfuk na tyto plyny tam je, jako v každém autě a měl by fungovat. Odběr paliva nebude nikdy tak velký, jako potenciál nárůstu tlaku plynů. Jak vysoká teplota ve výfuku je, si hádám dokážete představit podle zbarvení katalyzátorů na konci výfuku a to je jeden z důvodů nárůstu teploty paliva, protože někde nad tím jsou umístěné nádrže a běžně se lze až téměr popálit o karoserii ihned po jízdě nad vedením výfuku.

Dalším jevem, co se může odehrávat v nádrži je zpěnění paliva, které se ale většinou projevuje spíš problémy s dodávky paliva. Vliv tohoto jevu na nafouknutí mi není znám.
10. 6. 2022 10:0711
0 0
Původně napsal Alex_CZ
Nevím jak u Fiesty,ale u Fabie R5 byl problém se zasekáváním odvzdušňovacího FIA ventilu.Poté se začala nádrž nafukovat,kardan prošoupal kevlarovou ochranu nádrže a později prošoupal samotnou nádrž,která začala téct......Následky už všichni známe.Toť vše.
Nebyl tohle problem spis u Poloauta? Jinak "FIA ventil" je taky hezkej pojem smajlík
10. 6. 2022 12:3912
0 0
Původně napsal Červ
Hujer: V případě nafukování nádrží jde o zvyšování teploty paliva, čímž se zvyšuje výparnost a tím pádem se zvětšuje objem plynů v nádrži. Ano, odfuk na tyto plyny tam je, jako v každém autě a měl by fungovat. Odběr paliva nebude nikdy tak velký, jako potenciál nárůstu tlaku plynů. Jak vysoká teplota ve výfuku je, si hádám dokážete představit podle zbarvení katalyzátorů na konci výfuku a to je jeden z důvodů nárůstu teploty paliva, protože někde nad tím jsou umístěné nádrže a běžně se lze až téměr popálit o karoserii ihned po jízdě nad vedením výfuku.

Dalším jevem, co se může odehrávat v nádrži je zpěnění paliva, které se ale většinou projevuje spíš problémy s dodávky paliva. Vliv tohoto jevu na nafouknutí mi není znám.
Díky pane za vysvětlení.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!