Animátoři. Radiožurnál představuje hvězdy současné animace
Aurel Klimt: Pojar říkal, že animátoři musí být notoričtí optimisté. Kdyby si připustili, jak to bude trvat dlouho, ani by se do toho nepouštěli
Na filmové plátno přenesl knihu Fimfárum Jana Wericha, teď si dal animátor a režisér Aurel Klimt novou výzvu – natočit Válku s mloky Karla Čapka. „Největší obavu jsem měl z toho, že ve scénáři nebudu dostatečně schopen sekundovat Karlu Čapkovi,“ vypráví. „Mloci budou třidéčkoví, takoví hodně realistiští. Povedlo se nám vymodelovat a rozanimovat vzorového mloka na české poměry velice nadstandardně. Vypadá to až hollywoodsky,“ popisuje svůj nový film režisér.
Související
-
Mistryně animovaného plátna. Seriál Radiožurnálu představuje výtvarnice oceňované u nás i ve světě
Jejich jména možná neznáte, jejich tvorbu už jste ale nejspíš zaznamenali. Kdo jsou dámy, které šíří slávu české animátorské školy v 21. století? Každý den vždy v 8:50.
-
První filmový Hobit vypadal jako Mach a Šebestová, usmívá se kurátor výstavy Světy české animace
Nejenže stál u zrodu pražské animace, výtvarník Jiří Trnka se podílel i na přípravě vůbec první filmové adaptace Hobita. Proč jej v projektu nakonec nahradil Adolf Born?
-
Táta si našel druhou ženu, aby mohl mít syna. Neodpustila jsem mu, říká režisérka filmu Milý tati
„Snažím se odbourat pověst animovaného filmu jako formy pro děti,“ říká o své tvorbě Diana Cam Van Nguyen. Proč se rozhodla zpracovat vlastní trauma do filmu Milý tati?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.