1000 mil československých - vrchol veteránské sezony
Máme za sebou další úžasný ročník 1000 mil československých a opět vydařený s hvězdičkou, i bez slovenských spolupořadatelů. Jízdu historických automobilů jsme sledovali po tři dny takřka po celé trase.
Od čtvrtka ráno až do sobotního večera provázelo 115 posádek krásné počasí, jen teplota se pomalu ale jistě zvyšovala až dosahovala třiceti stupňů. Přesto, až na pár výjimek, zvládly automobily vyrobené do roku 1939, dlouhou trasu bez problémů. Tradičně se jelo z Prahy do Bratislavy, následovala okružní etapa Slovenskem a v sobotu ráno zase zpátky do Prahy, jen s malými přestávkami.
Páteční etapě byla podle nás vcelku nezáživná, byla rovinatá a z vesnice do vesnice. Zpestřením byla zkouška pravidelnosti na motokárovém okruhu v Dlhé. Někteří jeli tři kola na jistotu, jiní to vzali pěkně zostra, jako například Němec Michael Peter s Bugatti 3735 B (1927) a s cigaretou v puse předváděl divoké kousky. Tak rychle na uzavřené trati jsme snad ještě nikoho jet neviděli.
Ale pochvalu zaslouží i Markéta Profeldová s Nostalgic Bugatti nebo Honza Profeld s Bugatti. 35.Ale „Slušně topily pod plynem“ třeba i Stephan Golm s BMW 319/1 (1935), Daniel Scheidig s BMW 328 (1937), Jan Schmidt s BMW 328 Sport Coupe (1937, vítěz elegance), Etienne Peter s Frazer Nash BMW T45 (1934). Před obědem čekala na posádky v Šamoríně další zkouška, tentokrát slalom na šotolině na čas. Tyhle dvě zkoušky dodaly soutěži opravu kus závodnického adrenalinu.
Startovní pole tvoří z větší části známé posádky z minulých ročníků, stejně jako automobily, ale letos se objevilo několik dalších zajímavých kousků. Například Hispano Suiza H6 s objemem 6,5 litru z roku 1921, dále Volvo P 36 z roku 1935, La salle Convertible Coupe (1939), Salmson GSS (1924), Peugeot 201 Coupe 1932 atd.
Zhruba v první polovině startovního pole jedou automobily menších objemů, jako Aero, Jawa, Tatra, MG, pak následovala „partička“ s vozy BMW a jak se říká nejlepší na konec (neradi bychom někoho urazili) rychlé automobily Lagonda, Bentley, Bugatti, Tatra 97, Auburn.
Premiéru měla i Bugatti 44 známého renovátora Jakuba Staucha, který se v cíli před technickým muzeem svěřil. „Tak jsme doma. T 44499 se projela na 1000 mil Československých. Naposledy motor jel v roce 1966. Po renovaci a znovuvzkříšení jela bez problémů. Zradil jenom startér v Brně při poslední etapě a benzinová pumpa. Dojel jsem na ochoz z nádrže do karburátoru. Pumpa byla použita z vozu, co nedojelo. Mechanické díly motor, převodovka, brzdy. Vše ok. Nakonec byl i pohár za eleganci po renovaci opravdu původních dílů Ch. N. 44499 a original body karoserie O. Uhlík Prague“.
Československé míle jsou absolutním vrcholem naší veteránské sezony a je jistě potěšitelné, že stoupá zájem i zahraničních účastníků.Letos jych bylo 22 z Německa, Polska a Slovenska. Není důležité vyhrát, ale hlavně se zúčastnit a dojet do cíle. Jedni berou soutěž vážně, druzí se jedou hlavně pobavit bez ohledu na výsledek.
A že se dá vyhrát i s nejmenším a nejslabším automobilem dokázali Tomáš Zítek a Václav Havlíček s Aero 662 (na snímku). Nejlepším zahraničním účastníkem bylMartin Stoch s Chryslerem 75 Sport na šestém místě.
Mirku, Lenko, Jirko, Vašku – Vám a dalším patří velký dík!
Pozn. vybrat z několika set fotografií dvanáct obrázků je velice těžké, a tak se k mílím ještě vrátíme.
JL 19.6.2022
Páteční etapě byla podle nás vcelku nezáživná, byla rovinatá a z vesnice do vesnice. Zpestřením byla zkouška pravidelnosti na motokárovém okruhu v Dlhé. Někteří jeli tři kola na jistotu, jiní to vzali pěkně zostra, jako například Němec Michael Peter s Bugatti 3735 B (1927) a s cigaretou v puse předváděl divoké kousky. Tak rychle na uzavřené trati jsme snad ještě nikoho jet neviděli.
Ale pochvalu zaslouží i Markéta Profeldová s Nostalgic Bugatti nebo Honza Profeld s Bugatti. 35.Ale „Slušně topily pod plynem“ třeba i Stephan Golm s BMW 319/1 (1935), Daniel Scheidig s BMW 328 (1937), Jan Schmidt s BMW 328 Sport Coupe (1937, vítěz elegance), Etienne Peter s Frazer Nash BMW T45 (1934). Před obědem čekala na posádky v Šamoríně další zkouška, tentokrát slalom na šotolině na čas. Tyhle dvě zkoušky dodaly soutěži opravu kus závodnického adrenalinu.
Startovní pole tvoří z větší části známé posádky z minulých ročníků, stejně jako automobily, ale letos se objevilo několik dalších zajímavých kousků. Například Hispano Suiza H6 s objemem 6,5 litru z roku 1921, dále Volvo P 36 z roku 1935, La salle Convertible Coupe (1939), Salmson GSS (1924), Peugeot 201 Coupe 1932 atd.
Zhruba v první polovině startovního pole jedou automobily menších objemů, jako Aero, Jawa, Tatra, MG, pak následovala „partička“ s vozy BMW a jak se říká nejlepší na konec (neradi bychom někoho urazili) rychlé automobily Lagonda, Bentley, Bugatti, Tatra 97, Auburn.
Premiéru měla i Bugatti 44 známého renovátora Jakuba Staucha, který se v cíli před technickým muzeem svěřil. „Tak jsme doma. T 44499 se projela na 1000 mil Československých. Naposledy motor jel v roce 1966. Po renovaci a znovuvzkříšení jela bez problémů. Zradil jenom startér v Brně při poslední etapě a benzinová pumpa. Dojel jsem na ochoz z nádrže do karburátoru. Pumpa byla použita z vozu, co nedojelo. Mechanické díly motor, převodovka, brzdy. Vše ok. Nakonec byl i pohár za eleganci po renovaci opravdu původních dílů Ch. N. 44499 a original body karoserie O. Uhlík Prague“.
Československé míle jsou absolutním vrcholem naší veteránské sezony a je jistě potěšitelné, že stoupá zájem i zahraničních účastníků.Letos jych bylo 22 z Německa, Polska a Slovenska. Není důležité vyhrát, ale hlavně se zúčastnit a dojet do cíle. Jedni berou soutěž vážně, druzí se jedou hlavně pobavit bez ohledu na výsledek.
A že se dá vyhrát i s nejmenším a nejslabším automobilem dokázali Tomáš Zítek a Václav Havlíček s Aero 662 (na snímku). Nejlepším zahraničním účastníkem bylMartin Stoch s Chryslerem 75 Sport na šestém místě.
Mirku, Lenko, Jirko, Vašku – Vám a dalším patří velký dík!
1.Tomáš Zítek – Václav Havlíček | Aero 662 | 1933 | 1547 |
2.Lukáš Kudrna – Hana Kudrnová | Jawa Minor | 1939 | 1590 |
3.Bohumír Sedláček – Jan Sedláček | Aero 662 | 1934 | 1610 |
4.Michal Kopecký – Petr Bradáč | BMW 327 | 1938 | 1727 |
5.Miloš Vránek st. – Martin Vránek | BMW 328 | 1939 | 1761 |
Pozn. vybrat z několika set fotografií dvanáct obrázků je velice těžké, a tak se k mílím ještě vrátíme.
JL 19.6.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout