Praha - Letošním absolutním vítězem ceny za public relations Lemur se stal projekt \"Investice nejsou jen pro milionáře\", který vytvořila agentura PRAM Consulting pro společnost Portu (WOOD & Company). Cenu za přínos oboru získal Vladimír Bystrov z agentury Bison&Rose. Uvedla to dnes pořádající Asociace public relations.
Z přihlašovatelů nejvíce bodovala agentura MSL se sedmi oceněními, druhá příčka patří agentuře Havas Worldwide Prague se šesti cenami, na třetím místě se s pěti projekty umístila agentura AC&C Public Relations následovaná agenturou PRAM Consulting.
Absolutní vítěz agentura PRAM navrhla kampaň pro první automatizovanou investiční platformu Portu. Kampaň během tří měsíců zvýšila počet denních uživatelů platformy 2,5krát. V úvodním průzkumu byl definován průměrný Čech a v Indexu investiční gramotnosti se s ním zájemci mohli srovnat. Portu získalo více než 300 nových investorů, kteří vložili 6,2 milionu Kč. To znamená, že se investice do PR platformě vyplatila 25krát. Projekt uspěl v konkurenci dalších 108 projektů, které byly prostřednictvím 269 přihlášek hodnoceny v 26 kategoriích.
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Vladimírovi Bystrovovi, který patří k image agentury Bison&Rose. "Vladimír je ztělesněním oboru public relations v Čechách, udělal pro něj mnoho, a díky jeho přesahu jej posouvá stále dál,“ uvedl předseda výkonné rady Patrik Schober.
K nejsilněji zastoupeným kategoriím soutěže patřila tradičně kategorie Integrovaná komunikace a Akce a události, do kterých bylo přihlášeno po 19 projektech, spolu s kategoriemi B2C a Media Relations (18 projektů). Velký počet přihlášených projektů zaznamenala i kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (17) a Digitální komunikace. Vzhledem k počtu projektů bylo sestaveno osm hodnoticích komisí složených z odborníků na public relations a komunikaci. Porotci hodnotili projekty ve třech kolech.
Profesní soutěž Lemur je pravidelně vyhlašována od roku 2006 a je otevřena všem subjektům působícím v České republice, které poskytují či využívají služby v public relations (PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru či jednotlivcům). Oceňovány byly PR projekty realizované v období roku 2020 až do března 2021.