Světová premiéra modelu ID. AERO.

První plně elektrická limuzína Volkswagen: Světová premiéra modelu ID. AERO

– Koncepční vůz značky Volkswagen je výhledem na vrcholný model rodiny ID.
– Ladný design kombinuje zdokonalenou aerodynamiku a elegantní linie
– Zcela elektrický, čtyřdveřový sériový model bude na celém světě nabízen
v segmentu vyšší střední třídy
– Šestý člen rodiny ID. po modelech ID.32
, ID.4, ID.5 a ID.63 a ikonickém ID. Buzz4
Praha – Volkswagen dnešní světovou premiérou koncepčního vozu ID. AERO1
v Číně naznačuje podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která
bude dynamická, výkonná a mimořádně aerodynamická. Budoucí model bude
nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho pokrokový, stylově
vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru
v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku
2023. Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby
evropského modelu v továrně v Emdenu.
„Studie ID. AERO je výhledem na dalšího
člena rodiny ID. Je to vůz s emocionálním a
současně velmi aerodynamickým
designem, dojezdem více než 600
kilometrů a mimořádnou nabídkou
prostoru v prémiovém interiéru,“ říká Ralf
Brandstätter, předseda představenstva
značky Volkswagen osobní vozy. „Naší
strategií ACCELERATE intenzivně urychlujeme elektrifikaci naší produktové řady.
Tento model bude po ID.4 naším dalším globálním vozem pro regiony Evropa, Čína
a USA.“
Koncepční vůz má vnější délku téměř pět metrů. Tvary jeho karoserie byly navrženy
s ohledem na zákony aerodynamiky. Střecha elegantně klesající k zádi ve stylu kupé
přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu
Cx 0,23. Modulární platforma pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen
umožnila navíc vytvořit krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a mimořádně
prostorný interiér. ID. AERO disponuje výkonnou sadou lithium-iontových
akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. ID. AERO je díky kombinaci
hospodárného pohonu a velmi dobrých aerodynamických vlastností ideální pro
bezstarostné cestování na dlouhé vzdálenosti s dojezdem na jedno nabití až 620
kilometrů (WLTP)5
.
Elektrická ofenziva v Číně. Studie ID. AERO má již nakročeno do sériové výroby.
Volkswagen hodlá s novým modelem urychlit v Číně realizaci své elektrické
ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Sériová verze koncepčního vozu ID. AERO
bude po modelech ID.33
, ID.43 a ID.63
již čtvrtou zcela elektrickou modelovou řadou

v Číně. Její prodej bude zahájen ve druhém pololetí 2023. Značka Volkswagen
usiluje o to, aby se díky regionální strategii stala v Číně vedoucím poskytovatelem
trvale udržitelných automobilů. Již v roce 2030 má mít nejméně každý druhý vůz
prodaný v Číně plně elektrický pohon.
Volkswagen na své „Way to ZERO“ zintenzivňuje elektrifikační ofenzivu na celém
světě. Sériová verze studie ID. AERO bude proto nabízena globálně – kromě Číny
také v Evropě a Severní Americe – jako nový vrcholný model rodiny ID.
Elegantní design s vytříbenou aerodynamikou, obvodovou světelnou lištou a
metalickým lakem. Design koncepčního vozu ID. AERO poprvé přenáší designový
styl rodiny ID. na limuzínu v segmentu vyšší střední třídy. Optimální obtékání
karoserie vzduchem zajišťuje aerodynamicky tvarovaná přední a střešní partie.
Klidné proudění vzduchu za vozem zajišťuje odtoková hrana na zádi. Sportovní 22“
kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny a dokonale vyplňují podběhy kol.
Klasické kliky dveří jsou nahrazeny osvětlenými dotykovými plochami, které snižují
aerodynamický odpor vzduchu. V horní části siluety je design charakterizován
výraznou linií „Tornádo“ a k zádi klesající střechou. Nad linií „Tornádo“ má studie
ID. AERO výraznou ramenní partii. Důmyslné tvarové řešení elektricky poháněnou
limuzínu vizuálně snižuje a propůjčuje jí dynamiku.
Studie ID. AERO je lakována světle modrým metalickým odstínem Polar Light Blue,
jehož barevné pigmenty způsobují při specifickém dopadu světla zlatavé odlesky.
Leskle černá střecha vytváří kontrast k tělesu karoserie.
Příď je charakterizována pro rodinu ID. typicky utvářenými voštinovými strukturami
(„ID. Honeycombs“). V oblasti nárazníku je horizontálně rozdělena na dvě části a
zásadně definuje styl designu studie ID. AERO. Její vzhled je nezaměnitelný také
díky úzké, obvodové světelné liště vycházející na levé a pravé straně z osvětleného
loga VW a pokračující nad inovativními světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“ přes
čelní partii do blatníků a boční partie. Světelná lišta vizuálně pokračuje
s přerušeními až k zadní partii. Dominantní záď nese nápadný tmavý světelný pruh a
zadní sdružené svítilny LED s voštinovou strukturou, které vyzařují exkluzivitu.
ID. AERO ukazuje rozmanitost platformy MEB. ID. AERO dokládá flexibilitu
výhradně elektrické platformy MEB koncernu Volkswagen, kterou je možné
přizpůsobit pro vozidla různých tvarů a velikostí. MEB lze využít napříč segmenty od
kompaktních crossoverů přes SUV a MPV až po prostornou limuzínu. ID. AERO na
základě platformy MEB tak umožní rodině ID vstoupit do segmentu limuzín střední
třídy. MEB kromě toho kompletně využívá potenciál elektromobility a nabízí dlouhý
dojezd, nejvyšší úroveň digitálního síťového propojení a možnost bezdrátových
aktualizací OTA (Over-the-Air Update).
Výroba evropské verze v Emdenu. Výroba sériové verze studie ID. AERO pro Evropu
bude zahájena v roce 2023 v továrně Emden. Jako jeden z prvních dolnosaských
výrobních závodů značky Volkswagen tohoto druhu přispěje Emden velkosériovou
výrobou elektromobilů zásadním způsobem k elektrifikaci produktové řady a
snižování emisí CO2 kompletní flotily nových vozů.
1
ID. AERO: Tento vůz je studie a zatím se neprodává.
Strana 3 ze 3
Media Information
2
ID.3: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 13,7–12,9 (kombinovaná);
emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+++
3 Vyobrazené vozy jsou čínské verze a v Evropě nebudou nabízeny
4
ID. Buzz Pro: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,9;
emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnosti: A+++
5 Předběžný údaj dojezdu na základě absolvování jízdních cyklů stanovených
metodikou WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na válcové
zkušebně (nejedná se o sériově vyráběný model). Hodnoty dojezdu podle metodiky
WLTP se mohou u sériově vyráběných vozů v závislosti na výbavě lišit. Skutečný
dojezd v praktickém provozu je závislý na jízdním stylu, rychlosti jízdy, použití
komfortních a vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících, hmotnosti
zavazadel a topografii.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30
závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou
Polo, T-Roc, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3 a ID.4. V uplynulém roce
předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet.
V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10
000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně
urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.