Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Kultura

V surreálném hávu. Plameny příběh nemají, je to spíše řada emočně vzrušených výkřiků


Snové výjevy. Victoria Korosunova (Donna Anna, Řeholnice, Žena) a Denys Pivnickij (Don Juan) obklopeni postavami stínů. | foto: SERGHEI GHERCIU

Premium Recenze
Opera Erwina Schulhoffa Plameny v hudebním nastudování Jiřího Rožně a v režii Calixta Bieita je poslední premiérou letošní sezony v opeře Národního divadla. Inscenace je pokračováním česko-německého projektu Musica non grata, jehož cílem je oživit umělecký odkaz skladatelů meziválečného Československa, kteří byli perzekvováni z důvodů náboženských, rasových nebo genderových.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Erwin Schulhoff (1894– 1942), který pocházel z pražské židovsko-německé rodiny, byl typickým představitelem doby, již dnes označujeme jako meziválečnou modernu s radikálním opouštěním tradice a mísením stylů a žánrů na nejrůznějších křižovatkách i slepých uličkách.

Prošel bouřlivým stylovým vývojem od schumannovského a lisztovského romantismu k zájmu o atonalitu, neminul ho vliv neoklasicismu, jako klavírista se zajímal o čtvrttónovou hudbu, s představiteli dadaismu se shodl na odporu k buržoasní kultuře a také v jazzu viděl skvělou příležitost, jak provokovat, popuzovat.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se