Řidiči kamionů zaplatí mýto na dalších pěti silnicích první třídy
Na mapě zpoplatněných silnic první třídy přibylo od 1. července dalších pět úseků. Řidiči nákladních aut těžších než 3,5 tuny nově zaplatí například při jízdě z Plzně do Klatov nebo za využití silnice Klatovy – Horažďovice – Vodňany.
Pro auta nad 3,5 tuny jsou nově zpoplatněné úseky: Řevničov – Bezděčín, Havlíčkův Brod – Koclířov a Jihlava – Hatě. V Plzeňském a Jihočeském kraji jde o úseky Plzeň – Klatovy a Klatovy – Horažďovice – Vodňany. Ne všude ale věří, že tohle opatření donutí řidiče těžkých nákladních aut využívat jiné trasy.
Například Přešticemi projelo za 24 hodin podle posledního sčítání Ředitelství silnic a dálnic téměř 4 000 kamionů. Dopravní zatížení silnic je podle starosty Karla Naxery (TOP09) největším problémem města. To by měl vyřešit plánovaný obchvat města. Nyní řidiči při cestě do Klatov a případně dál do Německa moc jiných možností nemají než právě přes Přeštice.
Zatímco intenzita dopravy je z Plzně do Přeštic extrémní, v dalších úsecích už čísla tak vysoká nejsou. „Mezi Přešticemi a Klatovy se pak pohybuje 10 500 vozidel z toho 1 800 nákladních vozidel,“ vysvětlil šéf plzeňského ŘSD Miroslav Blabol. Důvodem je fakt, že z Přeštic mohou kamiony využít i jiné trasy.
Dalším zpoplatněným úsekem je trasa Klatovy – Horažďovice – Vodňany. Nezávislý starosta Horažďovic Michael Forman věří, že počet kamionů klesne alespoň o 20 %. Nastávají ale obavy, aby si řidiči těžkých automobilů nevybírali silnice 2. a 3. třídy, jak se dělo v minulosti.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Landovský: Ukrajina systémy obrany potřebuje. Rusko bombarduje z 90 procent civilní a infrastrukturní cíle
-
Novinářka: Výjimka z migračního paktu pro Česko? Jde o pravidlo, Ukrajince si můžeme odečíst z nákladů
-
Symbolika je na Blízkém východě nejdůležitější, Izrael ani Írán nechtějí konflikt vyostřovat, míní expert
-
‚Naše cesty se rozdělují.‘ Andrej Babiš a Monika Babišová se po 30 letech soužití rozcházejí