Výlet do Krkonoš: Mísečky – Kotel – Zlaté návrší – Mísečky

autor: Lenka Kadlíková
Tuto trasu jsem šla již několikrát a asi nikdy mě neomrzí, i když je místy náročnější. Z lesa kolem Míseček se člověk dostane do míst, kde se mu otevře krásný pohled na Kotelní jámy. Po stoupání od Dvoraček ho čeká odměna v podobě výhledů z vrcholových partií Krkonoš porostlých pouze klečí.

Kudy z Míseček?

Variant je několik. Snazší výstup je z Horních Míseček po zeleně značené Krakonošově cestě. Pokud se Vám nechce platit parkování, nechte auto na parkovišti v Dolních Mísečkách, odsud se vydejte pár metrů po silnici a v zatáčce odbočte do lesa na pěknou, modře značenou lesní cestu. Vězte, že ještě před sto lety tu nebyl les, ale osada. Pozůstatky jsou zde stále patrné. Musíte se ale dobře dívat :-). Na rozcestí U Kotelních jam se napojíte na již zmíněnou zelenou Krakonošovu cestu.

Kotelní jámy

Po chvíli se Vám otevře krásný výhled na Kotel a kotelní jámy. Jedná se o jeden z nejkrásnějších úseků cesty. Obě Kotelní jámy (Malá i Velká) jsou vytvarované ledovci, které se v Krkonoších vytvořily v poslední době ledové. Právě se nacházíme v 1 zóně Krkonošského národního parku. Lokalita je významná nejen geologicky, ale i botanicky. Najdete zde řadu vzácných druhů rostlin. V zimě tato cesta bývá kvůli lavinovému nebezpečí uzavřena. Právě laviny jsou důvodem, že tu najednou není stromové patro.

Od Dvoraček vzhůru na Růženčinu zahrádku

Po kamenité cestě Kotelními jámami dojdete na rozcestí. Pokud se chcete občerstvit, odbočte na Dvoračky. Je to opravdu pár metrů a stojí to za to. Nejen kvůli jídlu, ale z Dvoraček je opravdu pěkný výhled do kraje. Pokud máte dopité pivko a dojedeno, vydáme se zpět k rozcestí. Odtud pak po červené vzhůru do kopce na asi nejnáročnější úsek cesty. Co se týče stoupání. Cestou můžete pozorovat jak s nadmořskou výškou postupně ubývá stromů. Odměnou Vám bude krásný výhled na Kotel a nahoře pak na západní Krkonoše.

Nechte si čas na focení

Úsek z Růženčiny zahrádky směrem na Harrachovy kameny a na rozcestí Nad Kotelní jámou je asi to nejhezčí co tahle cesta nabízí, proto doporučuji, nechte si dostatek času na focení a kochání. Opravdu to stojí za to. Kotel z těchto míst patří k opravdu velmi fotogenickým místům za každého ročního období.

Na Krkonošském „Václaváku“

Na rozcestí Nad Kotelní jámou se naše cesta kříží s cestou vedoucí z Míseček přes Zlaté návrší, a Pančavský vodopád směrem k Labské boudě. Jedná se úsek tzv. Bucharovy cesty, o které ještě bude řeč. Tento úsek patří k nejfrekventovanějším v Krkonoších. Především díky možnosti vyjet autobusem až na Zlaté návrší a po rovince dojít na Labskou je hojně využívána staršími lidmi a rodinami s dětmi, kteří si netroufnou na výstup.

Nicméně většinou jsem měla štěstí a turistů na cestě jsem zas tolik v těchto místech nepotkala. Hospody však byly plné. Jak Dvoračky, tak i Vrbatova bouda. Pokud jste se dostatečně nabažili výhledy na krkonošské hřebeny a nechce se vám na „Václavák“ můžete se na Mísečky vydat po žluté turistické značce Starou vozovou cestou.

Výhledy na Labskou boudu a Labský důl

Nicméně i na tomto „Václaváku“ je ještě co objevovat. Vydáme se po zelené směr Mohyla Hanče a Vrbaty. Cestou můžeme obdivovat výhled na Sněžku. Za zastavení určitě stojí vyhlídka poblíž mohyly. Je z ní krásný výhled směrem na strmý Labský důl, který byl do dnešní podoby též tvarován ledovcem. Po pár metrech dojdete k Vrbatově boudě.

Kudy na Mísečky?

Odtud se vydáme po červeně značené Bucharově cestě směr Horní Mísečky. Cesta zde vede po asfaltce. Za odbočku určitě stojí Šmídova vyhlídka, kde se Vám naskytne krásný pohled na hřeben Krkonoš od Vysokého kola až po Sněžku. Pokud nechcete jít dále po asfaltce, můžete pokračovat dál Bucharovou cestou přes Medvědín až na Horní Mísečky. Pokud jste zaparkovali na Dolních Mísečkách, pokračujte dál po žluté lesem a po krásných lučních enklávách s chalupami až k parkovišti v Dolních Mísečkách.

S dětmi obráceně

S dětmi doporučuji vyrazit z Horních Míseček Starou vozovou cestou nahoru na rozcestí U kotelních jam. Odsud můžete jít rovnou na Růženčinu zahrádku nebo si udělat krátkou odbočku na Zlaté návrší a na Vrbatce si dát odměnu za výstup. Od rozcestí půjdete stejnou trasu, která je popsána výše.

Pro děti je tento směr, řekla bych, méně náročný. V lese mezi Kotelními jámami a Mísečkami pozor abyste nesešli do Dolních Míseček. Je tam křižovatka kde se musíte vydat vlevo do kopečka – pokračovat dál po zelené Krakonošově cestě. Nikoli po modré. Fotky jsou poskládané ze dvou výletů. To jste asi poznali :-). Tak šťastnou cestu.

témata článku:
autor:
datum vydání:
3. července 2022

Diskuze k článku „Výlet do Krkonoš: Mísečky – Kotel – Zlaté návrší – Mísečky“

Líbí se Vám naše články? Sledujte nás na Facebooku nebo pomocí RSS kanálu!