Vrchol sezóny DTM na Norisringu: Válka a mír

Vrchol sezóny DTM na Norisringu: Válka a mír

Vrchol každé sezóny DTM na Norisringu měl skutečně zase své vlastní nezaměnitelná pravidla, losery a vítěze. V sobotu slavil své první vítězství v této třídě Rakušan Thomas Preining (Porsche), v neděli se rozpálené slunce smálo nejlépe na Brazilce Felipe Fragu (Ferrari).

Sobota: Boj o přežití pod Zeppelinovou tribunou
Pole position pro sobotní závod si před Preiningem (KUS-Porsche) a překvapivě rychlými debutanty Güvenem (AF Corse-Ferrari) a Franckem Pererou (Grasser-Lamborghini) zajistil jezdec Abt-Audi, Kelvin van der Linde. Kdyby se v Německu žijící Jihoafričan nestal profesionálním závodníkem, mohl by asi dobře vydělávat i jako věštec. Na obligátní otázku, jak si předtavuje cestu k vítězství, odpověděl těsně před startem: „Přežít strkanice prvního kola…“ Asi ani sám tetušil, jak tím trefil do černého! „Nestrkalo“ se ovšem jen v prvním kole…

Start se za „přijatelného vedra“ van der Lindemu vydařil – obhájil první místo před Preiningem a Güvenem. Již první průjezd vracečkou ale byl pro několik vozů zároveň i posledním: Schumacher, Maini, Wittmann a Sheldon van der Linde měli o čem diskutovat…

Restart po neutralizaci byl prvním husarským kouskem syna bývalé motocyklové hvězdy Andyho, Thomase Preininga. Junior Porsche se v kritické vlásence Grundig Kehre prosadil vůči van der Lindemu, René Rastovi a Dennisovi Olsenovi. Dlouho se ale opět nezávodilo. Po několika kolech zle poničili své Lamborghini a BMW po vzájemné nehodě Perera a Muth.
Tak tedy další restart a Preining zase ukázal nervy z oceli. Výjezd z vlásenky patřil jemu před Rastem a Olsenem. Hned několik vteřin později se před něj ale znovu usadil pace car. Nájezd do Dutzentdeichkehre totiž blokoval Engelův „těžce zraněný“ Mercedes, který poslal za špičkové rychlosti do svodidla šťouchanec od Bortolottiho…

Další restart, další výborná reakce Preininga a – další nehoda! Tentokrát „zpestřil“ sobotní show Güven tím, že strčil Auera do zdi za esíčkem Schöller-S. Při akceleraci na rovince a poté při brždění před vracečkou měl Preining znovu všem navrch. Zbývající kola závodu využil k tomu, aby s náskokem tří sekund vyhrál svůj první závod DTM – a zároveň svůj první závod pro zaměstnavatele Porsche. Za ním si rozdali krásný duel mladý Olsen a „Altmeister“ Rast, ve kterém se těsně prosadil Nor. Po závodě to k pobavení všech komentoval: „Porazit právě tady LEGENDU DTM, to je přeci něco!“ Za nimi proletěli cílem v podobně těsném semknutí Vanthoor a Eng.
Zatímco na stupni vítězů stříkalo šampaňské, nastoupili desítky mechaniků po tomto demolishion derby celonoční šichtu…

Výsledek sobota:

  1. Thomas Preining, KÜS-Porsche
  2. Dennis Olsen, SSR-Porsche
  3. Rene Rast, Abt-Audi
  4. Laurens Vanthoor, SSR-Porsche
  5. Philipp Eng, Schubert-BMW
  6. Maxi Götz, Winward-Mercedes

Neděle: Dárek k narozeninám…

Nedělní kvalifikace se konala za stejných podmínek, jako v sobotu, přesto měla rozdílný výsledek. Nejrychlejší byl tentokrát brazilský jezdec Felipe Fraga. Pilot AF-Ferrari si tím sám dal hezký dárek k 27. narozeninám – a mělo být ještě lépe… Za „Geburtstagskindem“ se kvalifikovali Bortolotti a „lokální matador“ Wittmann.

Majitelé týmů přes noc jezdcům asi patřičně „zchladili hlavy“ – start se tentokrát obešel, stejně tak jako první polovina závodu, bez vážnějších nehod nebo neutralizací. Fraga při tom s přehledem vedl před Bortolottim a Wittmannem. Na brazilcově převaze nic nezměnily ani výměny pneumatik. Měl prostě „svůj den“ a s jistým náskokem na Bortolottiho vyhrál svůj první závod DTM. Pouze domácího Wittmanna připravila taktika o třetí místo. To připadlo René Rastovi, kterého odbavil tým Abt prostě rychleji a v příznivější fázi.

I závěr závodu se obešel bez nehod. Thomas Preining zcela ztratil svůj „sobotní rytmus úspěchu“ a dojel pouze 9.

Výsledek neděle:

  1. Felipe Fraga, AF Corse-Ferrari
  2. Mirko Bortolotti, Grasser-Lamborghini
  3. Rene Rast, Abt-Audi
  4. Marco Wittmann, Walkenhorst-BMW
  5. Dennis Olsen, SSR-Porsche
  6. Maximilian Goetz, Winward-Mercedes

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Roman Klemm)
Sdílejte na:
Zavřít