Konference Kreativní Česko se na KVIFF zabývala zdroji kreativity i jejím prouděním do byznysových a filmových projektů

Yemi A.D., výkonný ředitel KVIFF Kryštof Mucha a vedoucí festivalového oddělení Film Industry Hugo Rosák

Yemi A.D., výkonný ředitel KVIFF Kryštof Mucha a vedoucí festivalového oddělení Film Industry Hugo Rosák Zdroj: Rockaway

Yemi A.D. a Dušan Zábrodský, investiční partner Rockaway Ventures
Panel o kreativních technologiích v rámci konference Kreativní Česko
Výkonný ředitel KVIFF Kryštof Mucha a vedoucí festivalového oddělení Film Industry Hugo Rosák
Yemi A.D., zakladatel Rockaway Blockchain Viktor Fischer, ředitel vývoje a inovací v House of Lobkowicz William Lobkowicz a Daniel Fekete, marketingový manažer z Binance
Yemi A.D. uvádí konferenci Kreativní Česko
14
Fotogalerie

V rámci 56. mezinárodního filmového festivalu se konala konference Kreativní Česko. Přiblížila příběhy lidí, kteří svou kreativitu rozvíjeli dlouholetou zahraniční praxí nebo i využití kreativních řešení ve startupech. Veřejnosti se také představilo jedenáct projektů pilotního ročníku KVIFF Talents, který dává možnost českým a slovenským tvůrcům rozvíjet zajímavé projekty, jež v našem regionu ne vždy mají obdobu. „Trochu jsme se inspirovali Festivalem Sundance. Ti vyhledávají talentované lidi, vezmou si je k sobě a projekt se vyvíjí, až nakonec vznikne film. I Karlovy Vary tento potenciál mají, jelikož jsme důležitým festivalem ve střední Evropě,“ uvedl výkonný ředitel festivalu Kryštof Mucha.

Konferencí provázel Yemi A.D., jenž kreativitu uvedl jako sval, který se dá trénovat. Je k tomu však zapotřebí pět základních klíčů. Bezpečí, v němž je nutné nasměrovat své nezdary směrem k získání pozitivních zkušeností a vědomostí. Zvídavost, kdy je potřeba přiblížit se nebo se přímo setkat s věcmi nebo s náměty, o nichž máme zájem tvořit, a to i když to ne vždy musíme vědět předem. Svoboda, která nám umožňuje tvořit, aniž bychom opakovali chyby plynoucí z opakování starých vzorců. Štědrost, která umožní se o naši kreativitu podělit. V neposlední řadě je klíčem ke kreativitě i odvaha umožnit sobě i jiným únik ze starých kolejí.

První panel o zcestovalých kreativcích, kteří ji využívají ve vlastním byznysu „Kreativně do světa!“ účastníkům představil Jakuba Havrlanta, generálního ředitele investora Rockaway Capital, který spolu s Jiřím Bartoškou a manažery karlovarského filmového festivalu vlastní KVIFF Group, majitele mezinárodního filmového festivalu. Také se představil Jan Bednář, a to nejen jako generální ředitel ShipMonku a jeden z nejmladších v Česku narozených miliardářů, ale i jako kreativně smýšlející praktik, který postavil svou společnost na schopnostech řešit složité logistické problémy skladových operátorů obsluhujících větší množství přepravců. K účastníkům promluvil i Jaroslav Beck, hudební skladatel a spoluzakladatel společnosti Beat Games, která stojí za nejprodávanější VR (Virtual Reality) hrou Beat Saber. Studio po úspěších koupila společnost Meta Marka Zuckerberga.

V následujícím panelu o kreativních technologiích byla vedena debata o nových potřebách a zvratech, které může přinést brzká budoucnost. Podle investičního partnera Rockaway Ventures Dušana Zábrodského je dnes celý digitální byznys jako na horské dráze. „Zlatá horečka skončila a máme tu před sebou potenciálně nějakou recesi. Zvyšování úrokových sazeb, válka, narušený supply chain. Je toho prostě hodně, s čím se firmy budou muset vypořádat, a toto je role nás jako investora v těchto časech jim pomáhat,“ uvedl Zábrodský. Klíčovou metrikou však podle Zábrodského nemusí nutně být pouze růst, ale i odpovědi na otázky, jaká je udržitelnost společností jako takových nebo jak si udržet stávající zákazníky a kolik stojí přilákání zákazníků nových.

Na panel technologické kreativity, kde byly mimo jiné řešeny možnosti využití technologie blockchainu v podpoře restaurátorských prací a umělců, pak přímo navázalo představení podpory, kterou od tohoto roku začíná KVIFF umělcům sám poskytovat. Veřejnosti se také představilo jedenáct projektů pilotního ročníku KVIFF Talents, jenž dává možnost českým a slovenským tvůrcům rozvíjet zajímavé projekty, které v prostřední střední Evropy za normálních okolností nemusejí dosáhnout na finance, jež by je pomohly uskutečnit. „Dělat drahé filmy umí každý, ale dělat je tak, aby se zaplatily v Česku, je výzva. Ne každý tudíž chce riskovat být mecenášem nových nebo alternativních projektů, což jsme se v rámci KVIFF rozhodli usnadnit,“ uvedl vedoucí festivalového oddělení Film Industry Hugo Rosák.