„2× Pizza Margherita“, blikne Alexovi v podání Adama Mišíka na telefonu, což znamená, že má na adresu do centra Prahy přivézt dva gramy toho nejlepšího kokainu. Být dealerem ho ale štve, chtěl by totiž prorazit v rapu a nahrát pořádný banger.

Jenže jeho manažer Láďa (Marsell Bendig) funguje tak trochu na baterky. Respektive na kapačky — tu mu musí Alex zavést, když ho najde ve studiu přestřeleného koktejlem drog.

Kluci tak ve filmu vyrážejí na jízdu noční Prahou, při níž chtějí získat peníze, které by Sergeje i Alexovu holku (Anna Fialová) přesvědčily, že na to mají a že bude „každý znát jejich jméno a jejich ksicht“.

Jak to dopadne, uvidíte na festivalu nebo na ozvěnách Šary Vary. Po úterní světové premiéře je ale třeba říct, že pořádnou stopu zanechá i film samotný. Natočil ho třiatřicetiletý Adam Sedlák (seriál Semestr nebo drama Domestik).

Po několika rozpačitých českých titulech, které letos festival uvedl a které měly přinést svěží vítr, tak přichází rovnou vichřice. Sedlák BANGER. točil na iPhone během několika dnů v pražských ulicích, kde snímal v detailu tváře kluků jezdících mezi kluby, bary a priváty. Ty jsou ale zahalené v intoxikovaném oparu páteční noci, která už měla dávno skončit. Postupně vám ale během ní dojde, že do rána oka nezamhouříte.

Nejprve se bavíte, hlavně díky Marsellovi Bendigovi, jehož konstantně sjetý Láďa je pro film dynamem a pro českou scénu rozhodně největším objevem roku. Ale i když Sedlák apokalyptickou jízdu shazuje klipy z YouTube nebo AZ kvízem, stejně vám zatrne. Je jasné, že se všechno pokazí — otázkou je jak a kdy, což náladu BANGERu. spojuje třeba s filmy bratří Safdieových (Dobrý časy).

V BANGERu., v němž se mimo jiné řeší i žebříček Forbesu 30 pod 30, do něhož byl Sedlák zařazen, tak pouze místy zaskřípe logika Alexových rozhodnutí, která neodpovídá jeho dealerským zkušenostem.

Snímek by také mohl ubrat na mrkání na diváka angažováním skutečných osobností, které u Alexe nakupují. To jsou však rozhodnutí, z nichž kocovinu mít rozhodně nebudete. BANGER. je zatím nejlepší český film roku.