Video placeholde

Nacher: Za mě bude líp. Vedení Prahy dělá řidičům naschvály, Hřib si jen stěžuje. V ANO vás k ničemu nenutí

Dříve amatérismus, dnes profesionální komunální politika, tak je podle poslance a kandidáta na pražského primátora Patrika Nachera interpretována kolabující doprava v metropoli. Kde si současné vedení Prahy usmyslí, vznikají bez ohledu na skutečné potřeby a bezpečnost účastníků silničního provozu nové cyklopruhy. Ideologický aktivismus je vizitkou vládnoucí koalice, která proti sobě staví jednotlivé skupiny obyvatel. „Z řidičů dělá nepřátele města, omezuje parkovací místa, počty pruhů, uměle vytváří špunty a vznikají zácpy nikoliv pouze tím, že je větší množství aut, ale že ze dvou pruhů je jeden, nebo že je rozšířená tramvajová zastávka. Výsledkem toho je kolona a odpovědí na to: ‚Když nechcete stát v koloně, jeďte MHD, nebo na kole‘,“ odmítá takovou revoluci.

Svou kampaň staví na volebním sloganu, že za něj bude ještě líp. V praxi to podle poslance a lídra kandidátky hnutí ANO do pražského parlamentu Patrika Nachera znamená třeba to, že pokud by uspěl v podzimních volbách a stal se příštím primátorem, nebude se řídit tím, jaká lobby je nejvíc slyšet. Ta cyklistická je podle něj aktuálně tak hlasitá, že vznikají cyklopruhy i na místech, kde si je často nepřeje ani místní městská část, a pak se vše přemalovává zpátky. „Uměle neomezovat automobilovou dopravu, rozvíjet cyklostezky spíš než cyklopruhy, nesrovnávat Prahu s Berlínem, s Vídní, a ještě tím méně s Amsterdamem nebo s Haagem. Kdo byl v těch městech, tak vidí, že jsou to úplné nesmysly, kopcovité město srovnávat s rovinným prostě nedává smysl,“ nabízí své řešení, ve kterém akcentuje koexistenci všech zájmových skupin, protože „řidiči jsou také lidé“.

Dalším z jeho závazku je snížit obyvatelům hlavního města náklady, což může podle něj fungovat i tak, že jim vzrostou příjmy. Bohatá Praha totiž neznamená, že je bohatý i každý Pražan. Realita je taková, že lidé s tabulkovými příjmy se vystěhovávají za hranice metropole a ta v některých oblastech poskytuje služby většímu počtu jedinců, než v ní skutečně bydlí. Na tento fakt upozorňoval i coby poslanec ve sněmovně, ale neprošlo to. Hluší zůstali jeho kolegové ve Strakově akademii i k návrhu regulace krátkodobého ubytování. „Snažil jsem to zařadit na bod programu šestkrát. Šestkrát mi to vládní koalice zamítla a teď před volbami budou říkat, že to řeší, ale pro centrum města návratem turistů je to fakt velký problém,“ upozorňuje a pozastavuje se přitom nad oddalováním problému, který vázne u Pirátů, resp. na dohodě primátora Zdeňka Hřiba s ministrem pro místní rozvoj Ivanem Bartošem.

„On si furt na něco stěžuje, ale přitom je primátor a může to ovlivnit. Já jsem neměl nikoho ve vládě, jsem opoziční zastupitel v této chvíli i opoziční poslanec a nefňukám tak často jako on. Jako koaliční poslanec jsem ve vztahu k Praze změnil, navrhl, nebo inicioval minimálně čtyři změny zákonů, které se dotkly života Prahy,“ říká Nacher na konto současného nejvyššího pražského zastupitele a vypočítává své úspěchy. Na ty by v případě, že bude zvolen, rád navázal s těmi, kteří nepovažují politiku za aktivismus. Zda to udělá jako člen hnutí Andreje Babiše, se rozhodne až po volbách, do kterých vstupuje „jen“ jako lídr kandidátky ANO. Teď se chce soustředit na kampaň.

Zlevnil by v Praze jízdné? Kdo připravil hlavní město o stamiliony? Nevadí mu, že do voleb vstupuje se stejným sloganem jako Tomio Okamura? Za co si hnutí ANO váží? A co mu vadí na současné politice? Na tyto a další otázky odpovídal v Prostoru X Patrik Nacher, poslanec a lídr kandidátky hnutí ANO do pražského parlamentu.