skip to Main Content
6 nejdůležitějších stránek na vašem webu

Kterým stránkám na vašem webu byste měli věnovat maximální péči?

Každá firma je jedinečná. Má individuální přístup k podnikání, jinou cílovou skupinu, různě buduje značku. Něco však mají všechny firmy společné. Potřebu skvělého webu, který bude reprezentovat brand a efektivně prodávat produkty či služby. Aby toto splňoval, neobejde se bez několika propracovaných stránek, na kterých si dáte opravdu záležet. Které to jsou?

Optimalizovaná domovská stránka

Homepage má každý web. Optimalizovanou homepage, která udělá skvělý první dojem a „donutí“ návštěvníka proklikat se k cíli, má jenom ten, kdo stránku správně vyladí. Ve stručnosti by se vlastnosti optimalizované stránky daly shrnout takto:

  • přehlednost,
  • srozumitelnost,
  • výjimečnost.

Lidé stránky převážně „skenují“ a očima je pouze prolétnou, proto všechny důležité informace podejte stručně, jasně a atraktivně. Využijte krátké, ale všeříkající nadpisy a obrázky. Nebojte se použít výrazný a neokoukaný grafický prvek. To vše spojte v ladící souhře, která upoutá bloudící oči návštěvníka.

Pan Ling se nechal trochu unést, sem bychom pro inspiraci většinou nešli:

Jaké jsou hlavní údaje, které by měl návštěvník na vaší homepage najít?

Kdo jste a čím se zabýváte

Z domovské stránky musí být na první pohled jasné, s čím návštěvníkům pomůžete. Musí ihned vědět, že tady jsou správně, a k tomu potřebujete perfektní titulek.

Jak vyřešíte jejich problém

Ukažte zákazníkům, že jim rozumíte a dokážete pomoci. Využijte k tomu podtitulek, který se zaměří na hlavní bod, a následné copy, které vysvětlí, co konkrétně pro ně uděláte.

Čím jste výjimeční

Musíte se odlišit od konkurence a vrýt do paměti návštěvníka. Odprezentujte zde své největší výhody a klíčové vlastnosti vaší služby či produktu. 

Co má návštěvník udělat 

Postrčte návštěvníka v jeho nákupním procesu. Zahrňte výzvy k akci, které ho nasměrují do různých fází. CTA by měly být výrazné, stručné a orientované na danou akci.

Důkaz místo slibů

Potenciální zákazníci nechtějí slyšet, že jste nejlepší, od vás, ale od jiných lidí. Krátké reference, odkaz na případovou studii nebo jiný důkaz vašich kompetencí na homepage prostě patří.

Kromě zákaznických referencí pomáhají k dobrému prvnímu dojmu také získaná ocenění či uznání. 

Obsah ke stažení

Lidé, kteří ještě nejsou připraveni na nákup, uvítají nabídku, která jim poskytne více informací, například průvodce, e-book, whitepaper apod.

Rozcestník

Myslete na to, že homepage je první krok cesty, nikoli cíl. K další akci potřebuje návštěvník jasný a přehledný navigační systém, nezapomeňte proto na srozumitelné menu. Rozcestník dobře zviditelněte a uspořádejte do hierarchické struktury.

Šance udělat první dojem je opravdu jen jedna. Nepromarněte ji a optimalizaci své homepage věnujte velkou pozornost.

O nás

Věřte, nebo ne, je to jedna z nejnavštěvovanějších stránek. Než u vás člověk objedná služby nebo nakoupí, chce vás poznat. Ověřit si, že v online světě na druhé straně sedí lidé z masa a kostí. Díky tomu tady (a pouze tady) můžete psát jen o sobě, o své motivaci, hodnotách či plánech. 

Jak na přitažlivou stránku O nás

  • Příběhem. O sobě, svém životě, svých začátcích. Lidé budou příběh prožívat s vámi.
Ukázka stránky O nás.
Zdroj: searchenginejournal.com

  • Odhalením své osobnosti. Upřímností a osobitými detaily, které vás přiblíží čtenářům.
Ukázka stránky O nás.

  • Kreativním titulkem. V menu či patičce raději nechte klasické O nás, ale v titulku na samotné stránce popusťte uzdu fantazii. 
  • Graficky znázorněnou historií. Vytvořte časovou osu či obrázkovou animaci, využít můžete také grafické ikony.
Ukázka historie firmy.
Zdroj: amnesty.org

  • Správným tónem komunikace. Ne každé cílové skupině bude sedět uvolněný styl. I v případě formálního tónu se však dají využít předchozí doporučení.
  • Výzvou k akci nebo nasměrováním k dalším krokům. Aby návštěvník stránku O nás po jejím přečtení jen tak neopustil.
Ukázka výzvy k akci.
Zdroj: cupcakesandcashmere.com

Blog

Blog je velmi efektivní marketingový nástroj a nejlepší zdroj organické návštěvnosti. 

Hlavní úkoly blogových příspěvků jsou:

  • Ukázat vaši odbornost v dané oblasti.
  • Poskytnout pohled do zákulisí společnosti či produktu.
  • Řešit problémy návštěvníků webu.
  • Přinášet aktuální informace.
  • Více představit vaše produkty nebo služby.

Všechny úkoly mají společný cíl – navázat vztah se zákazníky, současnými i potenciálními.

V blogu se můžete věnovat nespočtu témat, která souvisí s vaším oborem a dokáží vaši všestrannost. Pokud jste například svatební koordinátor, na svém blogu pište o nových svatebních trendech, zmiňte zajímavé příběhy a zkušenosti z obřadů, doporučte spolehlivé svatební dodavatele. Upozorněte na časté zádrhele a poraďte, jak se jich vyvarovat. 

Nesnažte se každým článkem prodat své služby nebo produkty, snažte se spíše zaujmout, poradit, pobavit.

Přečtěte si 9 rad pro dokonalé články na blog, ať ten váš stojí opravdu za to.

Kontaktní stránka

Asi každému je jasné, co má tato stránka obsahovat:

  • obchodní název,
  • sídlo společnosti,
  • e-mailovou adresu,
  • účty na sociálních sítích,
  • telefonní, popř. faxové číslo,
  • další možnosti kontaktování – Skype, přímý chat apod.

Údajů tam samozřejmě může být více, v závislosti na velikosti a způsobu fungování vaší firmy:

  • otevírací doba,
  • mapa s vyznačenou provozovnou,
  • kontakty na jednotlivé pobočky, oddělení či přímo členy společnosti.

Zařadit můžete kontaktní formulář, i když ne úplně každému vyhovuje. Na zvážení jsou informace jako bankovní účet nebo fakturační údaje. 

Ale nejde ani tak o kvantitu jako o kvalitu, a to kvalitu podání těchto informací. Zákazník je musí dostat „naservírované na zlatém podnose“, bez složitého hledání.

Třeba jako v tomto případě:

Ukázka kontaktu.
Zdroj: gatemait.cz

Jednoduché, vkusné, s možností získat více podrobností (tlačítka Najít cestu, Ozvěte se nám, Více kontaktů zde). 

A takhle ne:

Ukázka kontaktů.
Zdroj: digital.com

Chcete-li se dozvědět více o tom, jak kontaktní stránky vylepšit po stránce SEO, přečtěte si náš starší, ale stále aktuální článek

Reference

To je vaše šance pochlubit se. Ukázat, že někdo využil vašich služeb nebo si zakoupil produkt a byl spokojený. Nejtradičnějším způsobem reference je citace zákazníka, doplněná o jeho jméno a fotografii (případně také kontaktní údaje) pro větší autentičnost.

Ukázka referencí.
Zdroj: kissmetric.com

Existují ale i další, lákavější formáty.

Videoreference

Jeden z nejoblíbenějších formátů poslední doby napříč online světem. Umožňuje vyprávět příběh, vtáhnout diváka do děje. Ukažte potenciálnímu zákazníkovi situaci „před a po“. 

Případová studie

Vědečtější přístup používaný zejména v sektoru B2B. Využívá přesná fakta k prokázání skutečnosti, že vaše produkty nebo služby přinesly někomu prospěch. 

Reference v jakémkoliv formátu musí být specifická, jít do hloubky. „Miluji tuhle značku, je nejlepší!“ rozhodně nestačí. 

Čtenář (divák, posluchač) se musí přesně dozvědět, jak vaše služba (produkt) onomu zákazníkovi pomohla. Reference ho musí nalákat a vyvolat poznání: „To je přesně to, co potřebuju.“

Bonus: Podstránky pro „klid duše“

Nepřinesou sice větší konverze, ale z hlediska práv spotřebitelů je musíte mít.

Obchodní podmínky

Možná se vám zdají jako zbytečnost, ale opak je pravdou. Uvedením obchodních podmínek předejdete zbytečným nedorozuměním a sporům. Pravidla a pokyny uveďte jasně a srozumitelně, řiďte se platným občanským zákoníkem. Náležitostí obchodních podmínek je mnoho, proto doporučujeme poradit se s odborníky. 

Zpracování osobních údajů

Sdělte návštěvníkům webu, jak budou použity jimi poskytnuté osobní údaje a zda budou sdíleny s třetí stranou. Informujte je, jaké údaje shromažďujete a jak mohou získat jejich kopii. Dokažte zákazníkům, že jejich soukromí je pro vás důležité a že dodržujete zákonné požadavky v oblasti GDPR.  

Cookies

Pokud používáte cookies, návštěvník webu o tom musí vědět a musí mít možnost je odmítnout, nebo alespoň upravit jejich nastavení. 

Jestli si říkáte, že v článku chybí stránky produktů nebo služeb, máte pravdu. Ale toto téma je tak rozsáhlé, že si zaslouží samostatný článek, který pro vás také chystáme.

Na závěr ještě jedna důležitá rada. Používejte výzvy k akci (CTA). Každá stránka sice sděluje něco jiného, ale všechny by měly vyžadovat odezvu návštěvníka.

Navrhneme vám funkční web

Ulehčete návštěvníkům svého webu orientaci na něm a proměňte je jednoduše v zákazníky. Postaráme se o váš web od prvního konceptu až po finální testování.

Sdílejte:

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top