ADAM Cup ve Fulneku měl dramatickou koncovku.

Rallysprint Fulnek – Odry: Rozhodly dvě desetiny

Čtvrtý závod Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2022, Rallysprint Fulnek – Odry, měl vyrovnaný průběh a to dramatičtější koncovku. V cíli poslední rychlostní zkoušky rozhodly dvě desetiny ve prospěch Jakuba Jančíka. Druhé místo obsadil Dominik Jakeš, poprvé v sezóně se podíval na podium třetí Ondřej Studénka.

 

Proti Příbrami se postavilo na start fulnecké soutěže jen pět posádek. Dominika Šulce nepustila na start oprava havarovaného vozu z minulého podniku, původně přihlášeného Radima Oravu pro změnu nemoc. Na účastníky byl připraven shodný formát jako v loňském roce, tři rychlostní zkoušky dvakrát. Ty doznaly jen kosmetických změn, RZ Odry byla mírně zkrácena, naopak RZ Tošovice mírně prodloužena. Celkem se mělo závodit na více než 71 závodních kilometrech.

Bohužel mělo, neboť účastníky cupu hned na první rychlostní zkoušce zastavila havárie před nimi startující posádky a všichni dostali přidělen náhradní čas. Měřilo se tak až na nejrychlejších Tošovicích. Tam se prosadil Jakeš před Arnoštem a Jančíkem.

 

 

Třetí RZ Odry a prvenství Jančíka pořadím zamíchalo. Jančík se dostal dvě desetiny za lídra Jakeše, sekundu ztrácel třetí Arnošt. Ztráty Studénky a Koláře na dalších místech přesahovaly deset vteřin.

Po servisní zastávce vyrazil do druhé sekce nejrychleji Jakeš, náskok 6,1 vteřiny na Jančíka a 7,7 sekundy  na Arnošta v cíli vložky Fulnek se zdál pro osud závodu zásadní. Poloosa v této fázi závodu zastavila Koláře. Jančík to však nevzdal a kontroval na Tošovicích (+ 2,3 s).

Tolik štěstí neměl Arnošt, když s ADAMem vyletěl z trati a zádí vozu se zastavil o strom. Tím se počet účastníků ztenčil na tři, Ondřej Studénka s Vojtěchem Mudrákem tak měli před poslední zkouškou Odry zajištěno první sezónní podium.

 

Letošní rivaly Jakeše a Jančíka dělily čtyři vteřiny. Jančík dokázal svůj náskok v cíli proti prvnímu průjezdu před Jakešem ještě o dvě sekundy navýšit a společně s Janem Jurčíkem se mohli radovat ze čtvrtého pohárového triumfu v řadě. Tentokrát zvítězili o nicotné dvě desetiny!

Stejné je mezi oběma mladíky i průběžné pořadí v Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2022, získané body za třetí příčku posunuly na čtvrté místo Studénku.

ADAM Cup pokračuje týden po zlínské Barumce (přihlášeni jsou Michal Kolář a Radim Orava) Rally Vyškov.  

 

Ohlasy v cíli:

 

Jakub Jančík: „Fulnek byl pro nás jako jízda na horské dráze. Ze začátku jsme nezvolili ideální pneu, cítil jsem se v autě nejistě. Zároveň jsme kvůli nehodě začínali až druhou erzetou, která se nám líbila nejméně. A na časech to bylo znát. Ale nechtěli jsme dát soupeřům velký náskok, a tak jsme aspoň na třetí rychlostní zkoušce zatlačili. V servise jsme drželi druhé místo za Dominikem, jenž nastavil neskutečné tempo. Na druhou sekci jsme přezuli a zkusili ještě zabojovat.

Před poslední rychlostkou jsme byli rovné čtyři sekundy za Domčou, s větším odhodláním jsem ještě do erzety nestartoval. Když jsme v cíli zjistili, že jsme zajeli o 4,2 s rychleji, tak jsem tomu nemohl ani uvěřit. Tak vyrovnané souboje jsou to, proč závodíme, a doufám, že to v tomto duchu bude pokračovat.“

 

Dominik Jakeš:Na Rally Fulnek to skoro vyšlo, k vítězství chyběly pouze dvě desetiny. Ale pro nás to byl zatím nejlepší závod sezóny, souboje byly napínavé do posledního metru RZ a to nás baví. Jsem rád, že vyšlo počasí, i když to vypadalo, že každou chvilkou něco spadne.

Bohužel jsme nedojeli všichni z ADAM Cupu do cíle, ale naštěstí se nikomu nic nestalo a věřím, že kluci dají auta co nejdříve do pořádku. Už se těšíme na Vyškov, kde bychom chtěli jet zase o něco rychleji a bez zbytečných chyb.“

 

Ondřej Studénka: Tentokrát se nám ve Fulneku zadařilo. Od začátku jsem se těšil na hezké souboje s Michalem Kolářem. Druhá RZ Tošovice nám krásně sedla, s konkurenceschopným časem. Také třetí Odry nás hodně bavily, byla to krásná technická rychlostka. Bohužel na čtvrtém testu Michal štípl poloosu a náš soukromý závod tím skončil…

Pak nás ještě na pětce vyděsila nehoda Toma Arnošta a v tu chvíli jsem zbytek závodu prodal, dojel do cíle na jistotu a bez risku. Třetí místo je pro nás velký úspěch a už se velmi těšíme na další kilometry, které připadnou na Rally Vyškov.“

 

Tomáš Arnošt:Fulnek bohužel nepatří mezi moji oblíbenou soutěž. Ze tří RZ je jen pár kilometrů, které mi přijdou zajímavé a hezké. Díky hodně rovinatým pasážím je podle mě až nebezpečná. Soutěž měla identické erzety jako v loňském roce, a tak jsem věděl, do čeho jdu. Byl to pro mě spíš trest než zábava. Na druhou stranu jsem si myslel, že nebudu držet tempo s mladíkama, kteří jedou doopravdy rychle. To se překvapivě dařilo. První sekci jsme zakončili ve vteřině.

Byl to napínavý boj, který mě vážně bavil. Odpoledne jsem musel vystoupit ze své komfortní zóny a riskovat, to se mi bohužel nevyplatilo a v pasáži, kde jsem měl přibrzdit, jsem držel. Zatáčka ale hodně utáhla, ve velké rychlosti se mi utrhla zadní část auta a smykem jsme vycestovali ven na louku. Trefili jsme jediný strom na velké louce a boje pro nás byly u konce.

Tentokrát jsme cíl nespatřili, každopádně jsem moc rád, že jsme z této celkem hrozivé nehody vyvázli bez jakéhokoliv zranění a odneslo to jen auto. Mrzí mě ta moje chyba, ale těší mě, že jsme s klukama jeli v desetinách. Poškození je větší a čtrnáctidenní pauza mezi závody mi zřejmě stačit na opravu nebude. Přesto doufám, že se s nimi zase brzy na tratích potkáme.“

 

Michal Kolář: „Ve Fulneku jsme si chtěli spravit chuť po Příbrami, bohužel nám to moc nevyšlo. Měli jsme obavu z deštivé předpovědi, ale nakonec se počasí umoudřilo a po celý závod nezapršelo. Jedničku nám zrušili, když jsme zastavovali u havárie. Za mě to byla škoda, protože tato zkouška se mi osobně líbila asi nejvíce. Na 2 se mi moc nedařilo a bylo to vidět i na čase, ale hezky jsme se svezli na RZ 3 Odry, kde jsme bojovali hlavně s Ondrou Studénkou.

Do druhé sekce jsme měli mezi sebou 2,6 vteřiny, tak jsme se těšili na krásný souboj. Bohužel na startu RZ 4 nám praskl kloub a bylo po všem. Strašně to mrzí, ale to je motorsport. Na Fulneku mně prostě není přáno, minulý rok nám na té samé rychlostce rovněž praskla poloosa. A tak doufám, že příští rok už tu smůlu prolomíme.“

 

Rallysprint Fulnek – Odry 2022 – Čermák a Hrachovec ADAM Cup

  1. Jančík – Jurčík (Opel Adam Cup) 42:03,4
  2. Jakeš – Baďura (Opel Adam Cup) + 0,2
  3. Studénka – Mudrák (Opel Adam Cup) + 1:12,6

 

Průběžné pořadí Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2022:

  1. Jančík 113 (18 vyhrané RZ v sezóně), 2. Jakeš 84 (6), 3. Arnošt 58 (2), 4. Studénka 52, 5. Kolář 42, 6. Orava 40, 7. Šulc 31 (1), 8. Hauptvogel 10

 

Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2022

29.–30. dubna                 Rallysprint Kopná

3.–4. června                    Rally Plzeň

22.–23. července             Rally Příbram

12.–13. srpna                 Rally Fulnek – Odry

2.–3. září                         Rally Vyškov

16.–17. září                     Rally Morava

28.–29. října                    Rally Vsetín

 

Výtah z propozic Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2022

 

Bodování za vyhranou RZ

Posádce, která vyhraje rychlostní zkoušku, v jakémkoliv závodě vypsaném v kalendáři “Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2022” bude udělen jeden prémiový bod, který se bude započítávat do celkového bodování. Tyto body se budou započítávat i v případě, že tento závod nebude posádce (soutěžícímu) započítávaný z důvodu počtu započítávaných závodů.

 

Výhry a finanční prémie

Prvních pět posádek v cíli každé soutěže obdrží finanční a věcné prémie v rámci klasifikace Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2022:

  1. místo 30 000 Kč
  2. místo 15 000 Kč
  3. místo 10 000 Kč
  4. místo 5 000 Kč
  5. místo 3 000 Kč

 

Promotér na konci sezony, po skončení závěrečného podniku Čermák a Hrachovec ADAM Cup 2022, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

  1. místo 70 000 Kč
  2. místo 42 000 Kč
  3. místo 24 500 Kč

 

Aby jezdec byl zařazen do celkového hodnocení, musí odstartovat nejméně v pěti závodech Čermák a Hrachovec ADAM Cupu 2021. Do celkového umístění se započítává pouze šest nejlepších umístění.

 

Opel Adam Cup – Technická data:

Motor:              1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:             103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment:   160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka:     Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:        Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:              Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:                Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy:              „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:  305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:         Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér:             Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér:           Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:      Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:          délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost:        1090 kg

 

 

 

Bližší informace k poháru:

Zdeněk Pekárek, XTG motosport,

tel: + 420 608976661, e-mal: info@adamcup.eu