Foto-Story F1 na Nürburgringu: Opět pastva pro oči.

Vozy ze 70. a 80. let byly opět pastvou pro oči

Mistrovství světa si aktuálně užívá své letní přestávky, to ovšem ještě zdaleka neznamená, že by všude motory F1 zmlkly. Naopak. Na Nürburgringu pokračoval šampionát historických F1 (pokud se u těchto většinou zbrusu nových replik dá o historických vozech vůbec hovořit) a klasické třílitry Ford Cosworth V8 zabudované do estetických šasi 70. a 80. let vozech zase duněly pohořím Eifel.

 

Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX

 

 

 Steve Hartley a jeho Marlboro-McLaren-Ford MP4/1 byli pro armádu černo-zlatých Lotusů tvrdým oříškem: v sobotu nebyl k rozlousknutí

 

 3násobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner nastoupil jako vždy krajně motivován. Sobotní porážku vyžehlil triumfem v neděli.

 

Nick Padmore předvedl revoluční dvoušasový Lotus 88B, který Chapman postavil pro sezonu 1981. Vůz v mistrovství světa nikdy nesměl startovat.

 

 Williams FW07 s Markem Hazellem v kokpitu byl jediným vozem, který alespoň v neděli na čas dokázal držet krok s Lotusy a McLareny.

 

Michael Lyons dojel na Lotusu 92 dvakrát třetí, což ho jistě neuspokojilo.

 

Mark Higson se vytasil v hodící se přilbě lakování Nikiho Laudy

 

Byli k vidění jen v sobotním závodě: Paul Grant (s přilbou v lakování Pierse Courage) a jeho De Tomaso-Williams 505

 

Belgický závodník a sběratel Marc Devis předvedl první wing-car dějin F1: Lotus 78, se kterým vyhrávali v letech 1977 a 1978 Andretti, Nilsson a Peterson.

 

 Bývalý jezdec DTM, Harald Becker již několik let jezdí F1 na jeho krásném zlatém Arrowsu A3 z roku 1980.

 

 

Francouz Michel Baudoin měl zjevné těžkosti udržet March 821 (roku 1982 v rukou Masse, Boesela a Keegana) na trati

 

Arthur Bruckner ze Salzburgu předvedl svůj bezvadně restaurovaný Arrows A6 z roku 1983

 

 

 Na tomto voze začínal ve formuli 1 Alain Prost: Warren Briggs na McLarenu M29

 

 

Kritikové mohli podotknout, že na trati bylo poněkud „pře-Lotusováno“. Nevadí: i Mk 91 Stevea Brookse je pastvou pro oči.

 

 

Nürburgring moderní F1 nepotřebuje: Pokud za rok na asfaltu pod hradem zase uvidíme „historiky“, tak je alles in Ordnung