​Goodyear představil českým dopravcům své řešení Total Mobility

​Goodyear představil českým dopravcům své řešení Total Mobility

1.9. - O tom, jaký přínos může vhodná kombinace produktů, služeb a řešení mít, se mohli vybraní dopravci a odborní novináři přesvědčit během předváděcího turné Drive Results společnosti Goodyear po třinácti evropských zemích. Na přelomu srpna a září tato speciální roadshow navštívila i Česko.

„Goodyear neustále hledá způsoby, jak zvyšovat efektivitu dopravců. Nabídka Goodyear Total Mobility je komplexní řešení, které dokáže vozovým parkům pomáhat při snižování uhlíkových emisí, ale hlavně při zvyšování jejich konkurenceschopnosti a maximálního zefektivnění jejich každodenního provozu. V současnosti na českém trhu nabízí bezkonkurenčně nejkomplexnější systém řešení pro dopravce, který uchovává vše, co je potřeba pro provoz vozového parku na jednom místě. Výsledkem je jednoduchý systém s přehledem reportingu i fakturace v počítači,“ uvedl na konci srpna na prezentaci služeb Goodyear Total Mobility v Senohrabech Waldemar Jarosz, Sales General Manager Commercial Business společnosti Goodyear pro region Europe East North.

Goodyear představil komplexní nabídku pro dopravce Goodyear Total Mobility už v květnu roku 2019. Pod touto hlavičkou spojil prémiové nákladní pneumatiky značky, sadu inovativních datových řešení včetně monitorovacích služeb a prediktivní analýzy a komplexní podporu, údržbu a poprodejní péči poskytovanou celoevropskou servisní sítí Truck Force na více než dvou tisících servisních míst v celé Evropě.

Cílem letošní roadshow je podle Waldemara Jarosze ukázat provozovatelům užitkových vozidel konkrétní výhody zvolené kombinace produktů, řešení a služeb. „Každý dopravce se potýká s jedinečnými problémy, proto je důležité mu ukázat konkrétní potenciál úspor, které mu může poskytnout delší doba provozuschopnosti vozidel a proaktivní pravidelná údržba. Naše roadshow přibližuje nesčetné možnosti, jak mohou naše pokročilá řešení v současném prostředí rychle rostoucích nákladů pomáhat našim zákazníkům, aby si udržovali konkurenceschopnost díky úsporám nákladů a zefektivňování provozu,“ řekl.

Mobilní showroom

V mobilním showroomu dopravci během pobytu roadshow v Česku shlédli nejnovější generace všestranných nákladních pneumatik Goodyear, jejichž nejmodernější technologie jim přiblížila prezentace s rozšířenou realitou. Seznámili se s klíčovými cíli konstruktérů, jako je optimalizace valivého odporu v zájmu zvýšení hospodárnosti a minimalizace uhlíkové stopy vozidla. Výsledkem jejich úsilí jsou například loni na trh uvedené Goodyear Fuelmax Endurance, jediné pneumatiky pro regionální provoz s třídou valivého odporu B. Jak prodloužit životnost pneumatik a významně snížit náklady na pneumatiky, jim pak ukázala expozice věnovaná konceptu „čtyř životů“ pneumatik Goodyear.

Na dalším pracovišti se seznámili s výhodami online řešení společnosti Goodyear, která zahrnují online systém správy pneumatik Goodyear FleetOnlineSolutions, inovativní řešení pro správu vozového parku Goodyear Proactive Solutions a nepřetržitou servisní službu Goodyear ServiceLine24h. „Pracovali jsme na zavedení všech těchto řešení v České republice několik let, teď sklízíme pozitivní výsledky. Díky novým službám a kladným referencím dopravci už dnes postupně přecházejí do plně digitálního prostředí a využívají chytré technologie a integrovaná řešení, která jim od základů zjednoduší a zefektivní jejich každodenní provoz,“ řekl na české zastávce roadshow v Senohrabech Petr Abrahámek, Commercial Sales Director společnosti Goodyear pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Samostatná sekce byla v showroomu vyhrazena spolupráci společnosti Goodyear a německého technologického koncernu ZF. Oba partneři loni na základě dlouhodobé dohody spojili síly, aby mohli dopravcům nabízet integrované řešení pro správu vozového parku a pneumatik, které posouvá jejich podporu na novou úroveň. Pokročilá řešení Fleet Management Solutions společnosti ZF a široké portfolio pneumatik a řešení společnosti Goodyear nabízejí evropským dopravcům integrovanou sadu aplikací pro správu vozového parku a pneumatik podporujících smíšené a multibrandové vozové parky. „Pro dopravní společnosti to představuje další důležitý krok při přechodu na plně digitální řízení,“ řekl Petr Abrahámek.

Předváděcí turné doprovází speciální digitální kampaň. Na webové stránce Goodyear Roadshow si mohl každý účastník akce sám sestavit vlastní kombinaci produktů a služeb, která mu vyhovuje a vyhodnotit si její konkrétní přínos pro svůj provoz. „Na vlastní kůži se tak každý může seznámit s konkrétními výhodami propojení produktů, řešení a digitálních služeb, a ověřit si, že komplexní řešení správy vozového parku přináší synergie, které výrazně snižují náklady a zvyšují efektivitu každého vozového parku,“ uvedl dále Petr Abrahámek.

Čeští dopravci mají o inteligentní řešení zájem

Z hlediska pořizovacích nákladů se pneumatiky na celkových nákladech na vlastnictví vozidel v dálkové dopravě podílejí pouhými třemi procenty, ale pokud jde o provozní náklady, je jejich dopad daleko větší. „Volba správných pneumatik a pravidelné kontroly jejich stavu přímo ovlivňují až 40 procent veškerých provozních nákladů, ať už se jedná o palivovou hospodárnost, dobu plné provozuschopnosti, náklady na údržbu nebo spokojenost řidičů,“ připomněl dále Petr Abrahámek. „Konkrétní úspory jsou patrné z přehledu služeb a bývají pro dopravce většinou velmi přesvědčivé. Každý vozový park je ovšem naprosto unikátní, proto s našimi zákazníky velice těsně spolupracujeme, abychom mohli vyhovět jejich konkrétním potřebám, úkolům a situacím odpovídajícím velikosti jejich parku, rozsahu aktivit a současným i budoucím podnikatelským záměrům.“

Českým zákazníkům podle Petra Abrahámka již dnes slouží a jsou k dispozici nejmodernější inteligentní nástroje, které jsou součástí řešení Goodyear Total Mobility, jako je aktivní monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) s výkonnou technologií G-Predict a automatizovaná okamžitá diagnostika pneumatik na zařízení Goodyear CheckPoint. „Všechna tato moderní zařízení účinně měří klíčové parametry stavu pneumatik a dávají řidičům a provozovatelům informace o stavu a výkonu pneumatik. Tím si dopravce zajistí efektivnější a udržitelnější provoz,“ poznamenal.

„Čeští a slovenští zákazníci mají o moderní řešení zájem, rychle je akceptují a široce využívají. Například díky aplikaci eJOB – digitálnímu nástroji pro záznam provedené práce na vozidle včetně fotodokumentace stavu, který je součástí online systému správy pneumatik Goodyear FleetOnlineSolutions – se v Česku již přes devadesát procent událostí zaznamenává digitálně pomocí tabletů. To dopravcům dovoluje snižovat náklady na servisní zásahy a sledovat nákladovost jednotlivých středisek z jednoho místa (počítače) napříč celou Českou republikou. A výjimečná je Česká republika v evropském srovnání i v některých dalších oblastech, třeba pokud jde o kvalitu české servisní sítě TruckForce. Nedávný nezávislý audit českých členů servisní sítě TruckForce přinesl v České republice jeden z nejlepších evropských výsledků,“ uzavřel Petr Abrahámek.

(lan)

Foto: Goodyear

spinner