9. 9. 2022 15:40 − 1813× − 0

Staronový švédský mistr

Pátým dílem o minulém víkendu skončil ročník 2022 švédského národního mistrovství, ale žádné nové jméno korunováno nebylo.

Per-Gunnar Andersson v roce 2004 zažil svůj první vrchol kariéry, když se stal juniorským mistrem světa. Švéd ve službách Suzuki potom zvládnul to, o co se letos pokusí Sami Pajari, když mistrovský úspěch mezi juniory zopakoval ještě o tři roky později. Tovární stáj japonské značky pak zamířila do elitní kategorie WRC a Andersson u toho nemohl chybět. S poruchovým SX4 WRC se ze začátku sezóny trápil, ale dvojice pátých míst na jejím konci, to jsou nejlepší Švédovy výsledky v mistrovství světa. Na konci roku Suzuki oznámilo konec tovární stáje a Andersson místo v žádném jiném továrním týmu pro další sezónu nesehnal. O několik let později spojil síly se značkou Proton v seriálu IRC a SWRC, ale se Satrií Neo Super 2000 nemohl nejlepším vozům kategorie stačit. Tím Švédova mezinárodní účast skončila a poslední roky kraluje domácímu šampionátu. Letos s Fordem Fiesta Rally2 vyhrál dvě ze čtyř dosud odjetých soutěží. I tak do závěrečné Västrallyt odjížděl jako jasný favorit na zisk dalšího titulu. Ve vedení se tam ocitnul jen na chvíli, po RZ 2. Do cíle dojel jako druhý a to mu na korunovaci mistrem bohatě stačilo.

Minule v Nattkröken zvítězil Mattias Adielsson s dalším Fordem Fiesta Rally2. Poslední letošní rally se mu ale vůbec nevydařila. Už v druhé zkoušce musel zastavit a se svou půvabnou spolujezdkyní Majou Bengtsson měnit kolo s proraženou gumou. Tříminutovou ztrátu na krátké soutěži s pouhými osmdesáti kilometry rychlostních zkoušek už stáhnout nešlo. Porucha zavěšení v RZ 7 vystavila Adielssonovi definitivně stopku a znemožnila mu bojovat o post vicemistra. Do problémů se v úplně poslední zkoušce dostal William Binbach, který se po první sekci držel s odstupem pouhých 3,7 sekundy na druhém místě. Senzace se ale nekonala, později pilot Hyundaie i20 R5 spadnul na čtvrté místo a o to přišel v závěrečném testu. Do čela se po RZ 5 dostal Tom Kristensson s dalším Hyundaiem i20 R5, který letos už jednou v domácím šampionátu startoval. A skončilo to tehdy vítězstvím. Jonas Akesson nejprve podlehnul jednomu rychlému juniorskému ex-mistru světa a pak jej předjel i ten druhý. Body za třetí místo ale jezdci Škody Fabia R5 stačily k zisku titulu vicemistra. Kristensson si udržel stoprocentní bilanci, i druhý domácí start zakončil vítězstvím.

Konečný stav šampionátu: 1. Andersson 112, 2. Akesson 76, 3. Liiten 59, 4. Kristensson 56, 5. Tidemand a Johansson 45, 7. Adielsson 43

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!