Podle tvůrců má Metaverse svoje místo i ve školství
Zdroj: Stem.T4L, Unsplash

Meta zkouší kampaní přitáhnout lidi k metaverse

Jaký dopad bude mít metaverse na skutečný svět? Společnost Meta přišla s novou kampaní, která má tento virtuální svět propagovat.

Meta spustila 5. září kampaň, která lidem ukáže možnosti virtuálního světa metaverse a další jeho výhody. Díky 3D technologii podle tvůrců nabízí daleko více než ploché obrazovky. Svoje využití najde napříč různými obory, jako jsou školství, architektura či třeba historie.

Metaverse přinese nové možnosti například pro zdravotnictví.
Metaverse přinese nové možnosti například pro zdravotnictví. Zdroj: Meta

Svůj velký potenciál má tato technologie také v případě zdravotnictví. Při vzdělávání metaverse využijí budoucí zdravotníci či záchranáři, kteří si vyzkouší například chirurgické zákroky, první pomoc a další nebezpečné situace bez ohrožení cizího života. Navíc pomůže s dostupností studia medicíny.

Metaverse představuje vylepšený internet, který v sobě kombinuje virtuální a fyzický svět. Navíc na vývoji spolupracují odborníci, akademici ale také běžní lidé a partneři z průmyslu, takže v podstatě není možné, aby ho vlastnil jeden člověk či firma.

Kampaň s názvem „The Impact Will Be Real“ běží souběžně v Česku, Německu, Itálii, Španělsku, Francii a Belgii. Cílem je vyvolat diskuzi o budoucnosti a zároveň přitáhnout více partnerů pro další vývoj virtuálního světa s dopadem na ten reálný.

Meta, která vlastní třeba Facebook nebo Instagram, zároveň přichází ještě s projektem Creators of Tomorrow, který je zaměřený přímo na sociální sítě a jejich téměř neomezené možnosti. Vybraným online tvůrcům z různých zemí, kteří jsou inspirativní a mají co nabídnout, chce dát prostřednictvím spolupráce možnost, aby realizovali své plány a oslovili větší počet jedinců. V Česku vybrala 10 lidí, přičemž každý z nich se věnuje jiné oblasti.

Zdroj: TZ, Meta