Seznamovací aplikace
Zdroj: Cottonbro, Pexels

Swipování doplněné o hry. Seznamovací aplikace z Islandu má úspěch

Seznamovací aplikace Smitten určená pro generaci Z a mileniály se na domovském Islandu setkala s úspěchem a nyní získala investice na rozšíření.

Online seznamování by mělo být především zábavné. Na této myšlence autoři z The One Company vystavěli aplikaci Smitten, která je určená pro mladé uživatele. Posouvá se za hranice swipování doprava a doleva známého z konkurenčních aplikací a obsahuje několik dalších gamifikačních prvků.

Zakladatelé aplikace Smitten
David Orn Simonarson a Asgeir Visir, spoluzakladatelé aplikace Smitten. Zdroj: The One Company

Na svůj profil si uživatelé přidávají fotografie, odpovědi na osobní otázky, zábavná fakta nebo oblíbená témata k hovoru. Zajímavé jsou ale především profilové hry.

Například ve hře Guessary si každý uživatel nastaví správné odpovědi na deset různých osobních otázek a ostatní lidé si pak mohou tipovat, co pro daného uživatele platí. Pokud dojde mezi dvěma zúčastněnými uživateli ke spojení, výsledky kvízu se automaticky zveřejní přímo do jejich chatu. Dále aplikace obsahuje hru Lie Detector. V jejím rámci si uživatel na profil přidá tři výroky o sobě, přičemž dva jsou pravdivé a jeden nepravdivý. Ostatní pak zkoušejí odhalit lež. Výsledek se taktéž rovnou objeví v chatu nového spojení. Obě hry mají posloužit k prolomení ledů na začátku konverzace.

Opatření proti ghostingu

Smitten má ještě jeden zajímavý prvek – po sedmi dnech maže všechna dosavadní spojení. Chce tak uživatele ušetřit takzvaného ghostingu. „Pokud jste někdy používali seznamovací aplikaci, pak znáte ten pocit úzkosti ze schránky plné chatů zakončených nepříjemným tichem,“ vysvětluje motivaci Asgeir Visir, spoluzakladatel aplikace.

Smitten funguje od roku 2020 a je údajně aktuálně nejpopulárnější seznamovací aplikací na Islandu. V Dánsku je na druhém místě. Podle informací, které přinesl Venture Beat, vývojáři nyní získali v sérii A investice ve výši 10 milionů dolarů. Mezi investory jsou Makers Fund, Possible Ventures, Wonder Invest a další. Díky získaným prostředkům se aplikace míní rozrůst na další území a rozšířit svou uživatelskou základnu. Je tedy možné, že aplikace v budoucnu dorazí i do Česka.

Zdroj: The One Company, VentureBeat