bahis siteleri

NHL.cz na Facebooku

Ne reklamám, řekli v Edmontonu. Zato Montreal se dopustil svatokrádeže

19. září 2022, 14:00

Tomáš Zatloukal

Zatímco i ten nejslavnější a neúspěšnější klub NHL, tedy montrealští Canadiens, přistoupili k "znesvěcení" svých trikotů, jiná populární kanadská organizace řekla "ne". Edmontonští Oilers nevyužijí možnost prodat místo na svých uniformách. Zříkají se tak balíku peněz v řádu milionů dolarů, zato si zachovají netknutý jeden ze svých nejdůležitějších symbolů. Dresy, které se pro sezonu 2022/2023 vrací i v klasické modré variantě a mají připomínat Gretzkyho zlatou éru.

Edmonton se s velkou pompou vrací k modrým dresům a vzpomínání na časy Marka Messiera, Jariho Kurriho, Granta Fuhra, Paula Coffeyho a pochopitelně také Waynea Gretzkyho si nechce kazit.

I za cenu finančních ztrát.

Jsou věci, co si za peníze nekoupíte, zní známý slogan, a Oilers se jim řídí. Renomé klubu, co odolal mamonu a udržel své trikoty bez reklam, už washingtonští Capitals, Minnesota Wild, Tučňáci z Pittsburghu či zmínění Habs nikdy nezískají.

To samé platí o St. Louis Blues, Modrokabátnících z Columbusu, Vegas Golden Knights a arizonských Kojotech. Vícero organizací zatím sponzory na uniformách nepředstavilo.

Oilers zdůvodnili svůj krok jednoduše. "Nepovažujeme reklamy za něco nutného," zní z Alberty.

"Sponzora nebudou mít ani na domácích helmách, reklamní logo se dostane jen na ty pro venkovní zápasy," dodal další info Tom Gazzola z TSN. Edmonton zkrátka v Rogers Place minimálně v příští sezoně uhájí svou výstroj před tlakem peněz.

Jednoznačně si tím získal přízeň hokejové veřejnosti, krok Oilers je prakticky unisono kvitován.

Zato v Montrealu musí číst texty o znesvěcení a svatokrádeži. Tradiční trh (a nejen ten) se těžko smiřuje s pohledem na žlutomodré sponzorské logo na dresech, podle kterých se Canadiens přezdívá i Le Bleu-Blanc-Rouge.

Vlnu negativních komentářů se Habs pokusili přehlušit tím, že ten samý den, kdy oznámili spolupráci s Royal Bank of Canada, jmenovali kapitánem oblíbeného a slibného Nicka Suzukiho.

Příliv hněvu byl přesto mohutný.

Nezmírnil ho ani fakt, že za každý prodaný montrealský trikot věnuje uvedený sponzor 20 dolarů na charitu. Slavná tříbarevná uniforma je zkrátka natolik ikonická a spojena s tolika velikány, že sebelepší krycí manévr působil jen jako chabá náplast.

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.